Flowtrails

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Tips gezocht. Ik wil graag volgend jaar een lang weekend met Mn bike op stap. No wife no kids....
Wat wil ik....op en neer en dan op met een lift.
Lekker flowen met mn hardtail!
Omdat t boys only is moet het te rijden zijn in een dag (Oostenrijk) bijvoorbeeld.
Mn ballen zijn niet al te groot dus jumps en dat soort heavy stuff wil ik niet.
wie o wie?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Brixen in Zuid Tirol/grens Dolomieten heeft een paar nieuwe flowtrails.
Een dal verder, Dolomieten, Wolkenstein, heeft er een paar vanaf de Danterciepeslift, en dan kun je meteen d Sellaronde rijden. Rechtsom is 350hm klimmen en 4000hm dalen, de rest is liftwerk. Linksom is het iets van 850hm klimmen en 3500hm dalen, rest wederom liftwerk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Bike republick Solden in Oostenrijk.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Sölden inderdaad.
En Livigno, iets verder rijden maar wel meer flowtrails, en te combineren met St. Moritz waar er ook een paar mooie liggen.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik denk dat een trailcenter het best past bij wat je zoekt. Kijk eens naar Trailcenters in Wales en Engeland of Schotland. Ook Tsjechië en Polen hebben prima tarilcentres (kijk bv naar http://czechmtbholidays.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Meer zuidelijk in Italie: Punta Ala en Finale Ligure (geen trailcentre, maar wel een uplift service)

Lijkt mij een betere optie dan een bikepark zoals bv Leogang of Les gets. De Trailcentres die ik bezocht heb hebben geen lift, maar vaak wel een uplift service d.m.v een bus/aanhanger. Soms is de uplift echter wel beperkt tot in het weekend.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Pos smrkm in polen/Tsjechië. Heel goed aan te rijden, fantastische trails, zelfs het klimmen gaat flowy!
Hier staat niets.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

markpatat schreef:Pos smrkm in polen/Tsjechië. Heel goed aan te rijden, fantastische trails, zelfs het klimmen gaat flowy!
Singltrek pod Smrkem heet het trailcenter, mocht je het willen googelen.
Dit is echt een aanrader. We zijn er 2 weken geleden met een groep geweest. 80km prachtig aangelegde, goed onderhouden flowtrails. Afdalingen zijn nergens echt steil, maar daardoor wel lekker lang. Je kunt hele stukken off the brakes tussen de bomen door slalommen. Als je wilt kun je hier en daar een sprongetje maken, maar het hoeft niet. Klimmen gaat inderdaad ook met flow; bijna ongemerkt maak je de hoogtemeters naar boven. Er zijn geen liften, maar die mis je ook helemaal niet.
Bijkomend voordeel: het gebruik van de tracks is gratis. Voldoende horecagelegenheden langs de route. Overnachtingen en restaurants zijn er erg goedkoop.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Plaats reactie