Tapada Nacional de Mafra, Portugal.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De planning vandaag :-D ....deze drie route's gaan rijden waarvan de kortste 8 km en de langste 25 km en de hoogte meters een kleine 300 meter, maar alle exacte gegevens komen nog.....wanneer de klus geklaard is :D :-D :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 12 september 2018, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Zeg kleine kletskous :D :lol: :winkie:, ben jij nou heel lang op vakantie, of ben je verhuist?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zou een stunt zijn, Mario in Portugal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep helemaal waar, Mario is hier....mis jullie wel hoor :(( maar ik ben nog niet verhuist....nog niet dan :lol: dat moet nog :-D ik kom volgende week voor de Bikeboutique :-D :-q en in januari ben ik er ook een maandje :-D :-q
Maar vandaag was het hier, een wildernis van heb ik jou daar.... :lol: één stukje (100 meter zeker) was onbegaanbaar en daar dan ook helaas de klim moeten lopen (ik heb het wel aangegeven), de route 25 km word nauwelijks gereden, locals rijden daar niet, is gewoon te duur 5 euro en je mag maar één route rijden :( ivm de veiligheid, je mag daar in tegen de opgeven route wel weer meerdere malen rijden :-D
Toeristen word dan ook de 25 km afgeraden, dus zo komt er geen mens met bike :( :-? en tegen mij heeft de baliemedewerkster op z'n minst wel 5 keer gezegd dat het echt erg moeilijk is en dat het een zware route is, en of het dan mij zou lukken op tijd binnen te komen en ik braaf antwoorden..., ja hoor mevrouw die 850+ hoogte meters en ook de afstand is geen probleem :lol:, ik had de route vandaag zelfs wel 2 keer kunnen rijden en dat was dus dan ook mijn bedoeling maar na een op nieuw gevormde derailleur kooi....die 45 graden naar buiten stond :-? :roll: (en dat haalde die op z'n gemakkie) :(( :(( zag dat zo aan....en ik denk bij mezelf, mijn dag is naar de knoppen.... :roll: bike op z'n kop en een paar goed gevormde stenen gezocht en de kooi op nieuw in de juiste richting weten te krijgen.....pffff......na een uur en niet meer te tellen wiel erin en eruit had ik de kooi klaar, en met geluk verder niets afgebroken dan al naar de knoppen was...schakeling afstellen en met extra gebruiksaanwijzingen de 25 km kunnen uitrijden :-D :-q terug bij de start, denk ik.... nou het ging goed....en ik ga een 2e keer, dus water vullen, plas pauze.....terug bij de bike.....achterband plat :( en niet op te pompen, de redelijk versleten 2.0 cst's die zijn het niet voor dit soort ritten....zeker niet voor hier, maar dat is ook net als de vork en de wielen, een aanpassing voor over twee weken :-D maar voor de rest lekker gereden, veel wild gezien en de omgeving van zo een hoogte kunnen bekijken is ook mooi natuurlijk :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi. Maar je gaat verhuizen naar Portugal?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het is mij uiteindelijk gelukt om een paar foto's te posten :oops: :D
Deze foto is van het achterste deel :-D op de foto zie helemaal op het eind een witte streep over de berg toppen dat is de muur van de Tapada en daar helemaal rechts van heb ik foto twee genomen :-D
Afbeelding

Afbeelding

En deze foto's hieronder zijn van het begin (wat nog redelijk te doen was) tot het eind v/h stuk dat ik heb moeten lopen :( dwars door de wild groei :( :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En weer door trappelen :lol: :-q
Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Wat is daar gebeurd man, vorig jaar zag het er niet zo wild uit. Zal de periode van het jaar wel zijn. Maar ik heb die route ook in hartje zomer gedaan toen alles droog was en ondanks dat het qua km's niet eens zoveel is was het best wel zwaar met dik 30 graden.

Ik ga dinsdag die kant op en mijn Scout wil graag weer eens uitgelaten worden. Maar er is genoeg plek om te fietsen in die hele omgeving en waarschijnlijk met meer uitdaging zonder dat je er 5 euro voor moet betalen. Denk dat daarom de locals het skippen :D

Mocht je er nog zijn en je hebt zin in een ride laat het me maar weten.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Blijkbaar hevige regenval in de afgelopen maand, hebben wij hier (Valencia) ook gehad.
Trails zijn uitgespoeld, diepe geulen en alleen de grote stenen zijn blijven liggen.

Mooie fotos Mario, mooi omgeving :-q
Woon je daar nu permanent?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Victor1977 schreef: zo 28 oktober 2018, 23:28 Wat is daar gebeurd man, vorig jaar zag het er niet zo wild uit. Zal de periode van het jaar wel zijn. Maar ik heb die route ook in hartje zomer gedaan toen alles droog was en ondanks dat het qua km's niet eens zoveel is was het best wel zwaar met dik 30 graden.

Ik ga dinsdag die kant op en mijn Scout wil graag weer eens uitgelaten worden. Maar er is genoeg plek om te fietsen in die hele omgeving en waarschijnlijk met meer uitdaging zonder dat je er 5 euro voor moet betalen. Denk dat daarom de locals het skippen :D

Mocht je er nog zijn en je hebt zin in een ride laat het me maar weten.
Ik ben inmiddels zelf een local.... :lol: :wink: en inderdaad voordat ik hier aankwam moet het inderdaad flink geregend hebben, die geulen kom je overal tegen en buiten de Tapada, daar heb ik paden gevonden die nog veel heftiger zijn als de Tapada (ook daar heb ik foto's van).... :D en naar een aantal keer alle uithoeken van deze omgeving te hebben gereden wil ik de mooiste stukken aan elkaar gaan rijden.... :-D maar ook die planning ging helemaal de mist in, toen ik alles aan gort heb gereden :( :roll: :D
Maar jou Scout wil graag uitgelaten worden.....maar mijn geleende F5 met z'n dart2 staat nu in de hoek te bibberen....omdat ik 'm heb klaar gemaakt, voor as donderdag.. :lol: :lol:
Dus Victor ik wil graag samen rijden en donderdag is een landelijke vrije dag en ook droog :-D vandaag, morgen en woensdag regen....geen vloedgolf en ook niets ernstigs :-D hier is het ook lang droog geweest, dus het zou eerder goed doen, dan het onbegaanbaar maken van de trails.... :-D :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 30 oktober 2018, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 29 oktober 2018, 15:07 Blijkbaar hevige regenval in de afgelopen maand, hebben wij hier (Valencia) ook gehad.
Trails zijn uitgespoeld, diepe geulen en alleen de grote stenen zijn blijven liggen.

Mooie fotos Mario, mooi omgeving :-q
Woon je daar nu permanent?
Ja :-D ik woon nu hier, maar moet nog wel één keer terug, maar dat is dan ook voorlopig de laatste keer :D .....en dan later kom ik alleen nog op vakantie naar NL, ga ik het omdraaien.... :lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mario070 schreef: di 30 oktober 2018, 00:27
Victor1977 schreef: zo 28 oktober 2018, 23:28 Wat is daar gebeurd man, vorig jaar zag het er niet zo wild uit. Zal de periode van het jaar wel zijn. Maar ik heb die route ook in hartje zomer gedaan toen alles droog was en ondanks dat het qua km's niet eens zoveel is was het best wel zwaar met dik 30 graden.

Ik ga dinsdag die kant op en mijn Scout wil graag weer eens uitgelaten worden. Maar er is genoeg plek om te fietsen in die hele omgeving en waarschijnlijk met meer uitdaging zonder dat je er 5 euro voor moet betalen. Denk dat daarom de locals het skippen :D

Mocht je er nog zijn en je hebt zin in een ride laat het me maar weten.
Ik ben inmiddels zelf een local.... :lol: :wink: en inderdaad voordat ik hier aankwam moet het inderdaad flink geregend hebben, die geulen kom je overal tegen en buiten de Tapada en daar heb ik paden gevonden die nog veel heftiger zijn als de Tapada (ook daar heb ik foto's van).... :D en naar een aantal keer alle uithoeken van deze omgeving te hebben gereden wil ik de mooiste stukken aan elkaar gaan rijden.... :-D maar ook die planning ging helemaal de mist in, toen ik alles aan gort heb gereden :( :roll: :D
Maar jou Scout wil graag uitgelaten worden.....maar mijn geleende F5 met z'n dart2 staat nu in de hoek te bibberen....omdat ik 'm heb klaar gemaakt, voor as donderdag.. :lol: :lol:
Dus Victor ik wil graag samen rijden en donderdag is een landelijke vrije dag en ook droog :-D vandaag, morgen en woensdag regen....geen vloedgolf en ook niets ernstigs :-D hier is het ook lang droog geweest, dus het zou eerder goed doen, dan het onbegaanbaar maken van de trails.... :-D :-q
Leuk man, ik was er in september ook maar heb dit topic helemaal gemist. Misschien ken je al meer dan ik daar haha.
En die F5 en met name die dart2 zullen die heftigere paden niet zo leuk vinden lol
Mijn zus woont tussen Mafra en Torres Vedras in dus vlak bij die Tapada. Maar wat is vlakbij met al die hoogteverschillen ertussen :D
Ik vlieg morgen voor een week en ik zal je nog wel even een PB sturen. Lijkt me leuk om af te spreken ergens, kan normaliter auto van zus lenen dus dat moet goed komen. Wil ook nog even 1 dag langs Pedro van Nordest Cycles en Jeronimo Cycles gaan in Lissabon en kijken wat voor leuks hij allemaal heeft staan.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik rij nu niet meer zoals van de zomer, ik ben inmiddels bovenin gaan starten, eerst een beetje opwarmen :D (om koud te starten aan die beklimmingen, is nogal een risico voor blessure's :D ) dus ik start in Murgeira richting Chanca, Sobral da Abelheira, Freiria, Concelhos en natuurlijk weer terug :-D dus ik blijf tussen de N8 en de N9 maar ik had inmiddels ook over de N9 willen rijden, omdat daar ook mooie stukken liggen en ik heb ze nog niet gereden :( :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mario070 schreef: di 30 oktober 2018, 01:17 Ik rij nu niet meer zoals van de zomer, ik ben inmiddels bovenin gaan starten, eerst een beetje opwarmen :D (om koud te starten aan die beklimmingen, is nogal een risico voor blessure's :D ) dus ik start in Murgeira richting Chanca, Sobral da Abelheira, Freiria, Concelhos en natuurlijk weer terug :-D dus ik blijf tussen de N8 en de N9 maar ik had inmiddels ook over de N9 willen rijden, omdat daar ook mooie stukken liggen en ik heb ze nog niet gereden :( :wink:
Wat een toeval. Freiria (poços) is mijn thuishaven daar, met links en rechts die 2 bergen met die windmolens erop (waaronder 2 klassieke molens). Ik denk dat ik je donderdag wel zie ;)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Daar is deze één van..... :-D

Afbeelding

en dit de tweede :lol:

Afbeelding
Dan neem ik woensdag de bike mee naar huis.....dan kunnen we donderdag tegelijk de deur uit... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Have Fun !!!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie