Vraag over Tour de Mont Blanc

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Komend jaar ga ik in Aosta op vakantie, en vroeg mij of in hoeverre de cols op de grens met Frankrijk en Zwitserland te fietsen zijn, te weten de col de la Seigne en de col de la Ferret. Is dit grotendeels te fietsen, of ook erg veel lopen?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Wij hebben destijds de Col de La Seigne overgeslagen ivm dramatisch slecht weer - via Bourg omgereden over de weg naar Courmayeur. Als ik m'n topo kaart erbij pak vermoed ik dat het laatste stuk van die klim, van Les Mottets naar de col, een lang stuk wandelen wordt van ca. 400 hm.

(Grand) Col Ferret was op een enkele haarspeld na een prima klim. Ravito voor de klim echt begin én een alpine hut met cola en koffie aan de CH kant :) Mooie lange afdaling ook!
Stamppot with weaksauce!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met Vasa de TdMB gereden: alles was te fietsen, een week schitterend weer gehad. Eigenlijk niets/nauwelijks hoeven lopen. Prachtige (wandel-)trails!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
fietserwin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 16 september 2010, 19:06
Mijn mountainbike: Cannondale Prophet
Contacteer:

Zal erg afhangen van de omstandigheden en jouw eigen niveau. Als begeleider nu een paar keer mee geweest met de Vasa TdMB en de ene keer bijna alles gefietst en de andere keer het laatste stuk vanaf het "informatiehuisje" helemaal moeten lopen: na sneeuw en nachtvorst begon het te dooien en dan rij je over een dun laagje modder waarvan zich na 100m al zo'n 10kg heeft afgezet op je fiets, banden, schijven, etc. De groep die er een uur eerder over heen was gegaan had nog redelijk door kunnen fietsen...
Fietsgroet,

Erwin
Les Camélias
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ok duidelijk. Ga het eens bekijken dus met mooi weer.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Plaats reactie