Vogezen / remiremont / 2000 hm

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ha, in het weekend van 1/6 ga ik naar de vogezen. Ik zit dan vlakbij remiremont en ben op zoek naar een tweetal routes van om en nabij de 60 km met ongeveer 2000 (of meer) hm. Al zoekende op het forum kwam ik nog wel een wat gedateerd topic tegen over de omgeving... maar eigenlijk niets recents.. Iemand die daar kort geleden nog is geweest en wat moois weet?
Back2bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 17 september 2012, 19:43
Mijn mountainbike: Ghost HTX 5700 / Specialized Carve Pro 29

Misschien nog net op tijd. Een maand geleden nog in de Vogezen geweest. Wij zaten in Ramonchamp (ligt 20km van remiremont). Ik kan je in remiremont niet helpen aan routes helaas. Wat wij hebben gedaan was 1 dag toen het wat slechter weer was een van de leukste vaste routes van de omgeving. Deze start in Ramonchamp en gaat richting het zuiden (bij de brug in centrum van Ramonchamp staat een bordje met 3 routes, kies de lange die richting het zuiden gaat). Deze was iets van 20km met 900hm ongeveer. Daarnaast nog een hele dag op de fiets gezeten met een gps route die eigenlijk over 3 toppen: Ballon Servance, Planche de belles filles en ballon d'alsace. Super mooie route die bijna volledig door het bos ging. Technische stukken (sommigen onhaalbaar voor hardtail), wijde vergezichten en lekkere singletracks. 65km met 2400hm. Reken er wel op dat je de hele dag onderweg bent. Wij waren weggegaan rond 10u en kwamen om 9u 's avonds weer aan, zonder grote pech. Laatste dag hebben wij nog een aantal 'enduro' tracks gereden waarbij we met de weg omhoog gingen en dan enduro style naar beneden. Sommige paden hiervoor aangelegd (kombochten, kleine jumps etc.). Als je nog interesse in een van deze dingen hebt, stuur maar een PM.
Plaats reactie