Buitenland voor beginners

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
john uit velp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 augustus 2014, 12:07
Mijn mountainbike: Giant Atnhem 2

Vorige zomer de MTB's meegenomen naar de franse alpen. Wij zijn van het zelf fietsen en waren toen nog niet echt lekker op conditie. Toch heerlijk gefietst.
Ik heb wat routes gedownload zelf wat getekend en aan elkaar geplakt. Zijn wat routes geworden van ca 30km met 400 tot 600hm. met een GPS, Basecamp en OSM kaarten kom je een heel eind. Wel even de hoogtelijnen op de kaart in de gaten houden.

Ik heb de routes nog die ik gereden heb. Als je die wilt ontvangen moet je me even een berichtje sturen.
we zaten toen bij Briancon en Embrun in de buurt. Briancon vond ik het leukste. Omdat d ehoogte meters niet te gek moeten worden blijf je in de buurt van het dal. En de weg door het dal kom je nog wel eens een stukje op, die was daar lekker rustig.

Deze zomer heb ik iets meer tijd genomen in de voorbereiding. Onze conditie is ook een stuk beter, dus we gaan voor de 1000+hm. Die routes heb ik al klaar (een aantal) wil ik ook best delen. De routes bij Mont Cenis hebben wat minder hoogte meters, dus daar willen we beginnen.

In de omgeving van Cavailon heb ik heel veel routes gevonden, maar dat ligt voor ons net iets te veel naar het westen. Maar daar zijn best wat routes van ca 50km met ca 600hm. Minder zwaar dus.
Plaats reactie