MTB omgeving Porec, Istrië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Komende zomervakantie gaan wij naar camping Bijela Uvala in Istrië (tussen Porec en Vrsar). Online kan ik in die regio heel weinig aantrekkelijke routes vinden. Ik heb onder andere op Istria Bike, Wandermap en GPSies gezocht. Zijn er leden die in deze regio hebben gereden en mooie routes aan kunnen raden? Liefst uitgepijld of met GPS te rijden. Laat maar weten, ik ben benieuwd!

Groet Marco :-q
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op wikiloc.com staan ook een paar routes bij Porec
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Upje, gezien de zomervakanties dichterbij komen weer even vers onder de aandacht.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Wanneer ga je Marco? Ik kom volgende week donderdag op dezelfde camping aan
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Ik de maandag daarop (6aug). Misschien eens samen rijden daar.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Rondom Porec ligt eigenlijk niks wat de moeite waard is......even in de auto stappen en naar Groznjan rijden. Daar liggen een aantal heel vette enduro trails, maar of je die in die warmte wilt rijden. Wij rijden deze alleen maar in het voor- en naseizoen i.v.m. hitte.

Succes en fijne vakantie.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Mocht het weer het toelaten en je toch naar Groznjan willen gaan, dan houd ik mijzelf aanbevolen. Fijne vakantie alvast.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Het is daar veels te warm om te fietsen 30+ graden, ik voel een nightride aankomen :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Dan zal ik mijn lamp in ieder geval mee brengen.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

ff een 2018 update over mtb omgeving Porec.

Idd geen bergen hier en geen uitgezette tracks, maar dat had ik ook niet gedacht bij t boeken....

Maar kan me best vermaken, tis idd warm, dus ‘s morgens vroeg even een paar uurtjes fietsen.

- als je de laatste osm meeneemt, er staan best wat boerenpaden op, en zo rijd je ineens in een wijngaard (-:
- mijn ervaring, rij het binnenland in, daar zijn behoorlijk leuke paadjes, korte klimmetjes en rotspaden te vinden.
- fietsen staat hier in de kinderschoenen, bijna geen fietspaden, soms een trail langs de weg
- ook weinig strava segmenten
- er zijn fietsroutes uitgezet, wisselend asfalt en onverhard pad. Niks voor de racefiets
- in Vrsar heb je wat korte steile klimmetjes... leuk
- langs het Limfjord lopen onverharde weggetjes met rotsbeklimmingen, een uitdaging!
- rondom Motovun (45 min rijden) zijn er meer bergen en tracks

Kortom: verwacht geen wonderen, maar vermaak je met wat er is. Genoeg voor wat plezier vergeleken met t vlakke NL
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Woensdag een gedownloade gpx na gereden. Ongeveer 43km van Bijela uvala richting Limski fjord en met een boog weer terug naar de camping. Voor een gedeelte over genummerde bike paden. Leuke stukjes met name bij het Limski fjord een leuke afdaling en technische klim. Helaas wel wat kilometers over het asfalt. Vandaag een andere gpx track proberen. Mochten er nog bikes op deze camping zitten die gezamenlijk willen rijden, hoor ik het graag.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Ben weer terug (in de regen, goed voor de tracks hier (-:. Limski is wel t leukst. Vooral de paden naast de genummerde routes. Wel veel steekvliegen tijdens de klimmetjes.
161, 162 en 163 zijn ook mtb tracks. (En wijk er vooral vanaf als je wat anders leuks ziet)
Plaats reactie