Finale Ligure, Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Ah vertel? Te druk?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Veel te warm gok ik ;-) Finale is de perfecte voor of najaar bestemming.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik was er maart 2017, lekker 22 deg...

Terras met bier weer....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef:Veel te warm gok ik ;-) Finale is de perfecte voor of najaar bestemming.
Vroeg opstaan en om 12 uur afnokken.
(Weet niet hoe vroeg die shuttles gaan?)
En het scheelt als je goed tegen de warmte kunt.

Maar als je niet aan de zomervakantie gebonden bent, dan beter ff wachten tot september of oktober.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Ik ben juist niet aan vakanties gebonden, dus ik probeer te gaan in September. Als iemand zin heeft om mee te gaan, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Ik heb de plannen nu iets gewijzigd en wil graag de carosello 3000 gaan rijden in Livigno.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik zit in de laatste week van september in deze regio. Nu is dat wel primair voor rotsklimmen maar ik ben zeker ook van plan om een paar keer op de mtb te stappen.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die tips hebben voor routes die leuk zijn om mee te beginnen? Dus gaaf om te rijden maar nog wel een beetje toegankelijk. Ik neem m'n Santa Cruz 5010 mee. Als het goed is kan ik ook een downhill fiets regelen maar ik wilde eerst maar eens wat met m'n eigen fiets gaan doen.

Verblijf is bij Loano. Maar voor een leuke route is een kleine verplaatsing geen probleem.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Bottecchia schreef:Ik zit in de laatste week van september in deze regio. Nu is dat wel primair voor rotsklimmen maar ik ben zeker ook van plan om een paar keer op de mtb te stappen.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die tips hebben voor routes die leuk zijn om mee te beginnen? Dus gaaf om te rijden maar nog wel een beetje toegankelijk. Ik neem m'n Santa Cruz 5010 mee. Als het goed is kan ik ook een downhill fiets regelen maar ik wilde eerst maar eens wat met m'n eigen fiets gaan doen.

Verblijf is bij Loano. Maar voor een leuke route is een kleine verplaatsing geen probleem.
De Rollercoaster is leuk, en ook de Isalo Extasy. Beide niet te heftig. Uplift bij Evolve Bikeshop Ze brengen je voor 10 euro naar 1100m hoogte, vanaf 09.00 uur.
http://bikehotelsfinaleligure.it/mtb-map/
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Thanks, heb er al filmpjes van gevonden. Dat zijn inderdaad mooie routes om mee te beginnen als ik 't zo zie. :-q
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik heb me hier vandaag prima vermaakt. Onder meer de Rollercoaster twee keer gedaan. Wat een gave trail zeg. Thanks voor de tip!

Plaatjes maken van jezelf is niet makkelijk maar alleen maar tekst is ook maar niets.

Afbeelding[/url]
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vet! Mooi ook dat die 5010 voor meer wordt gebruikt dan alleen LV en HV :-q

(Al zou die foto dan weer best op LV kunnen zijn genomen ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De Rollercoaster flowt een beetje als de UHR. Lekkere track om in te komen, maar er ligt nog zoveel meer interessants! En dan het weer, de goede espresso, het eten, en de prettige off-season prijzen....
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

@Suravida: Ja, foto kan veel beter. Maar wilde zeker de eerste dag toch vooral concentreren op het rijden. Dit is toch wel even iets anders dan onze flowtrails zeg maar. :-)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Inmiddels ondermeer ook een XC rondje gereden bij Finale. Dat was wat betreft karakter echt heel anders met veel rotsachtig terrein, zowel omhoog als omlaag. Nu is dat niet zo gek want die rotsen zijn één van de redenen waarom ik hier ben.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

In Dolce Aqua en San Remo is ook nog veel moois te vinden. Was er in maart dit jaar, helaas alleen onwijs veel regen gehad.
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Weet je ook iets wat shuttles doet in San Remo? Kon op internet zo 1-2-3 niks vinden
Plaats reactie