MTB routes Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Natuurlijk gaat de bike mee!
Jij gaat toch ook mee slenteren over de markt, om toeristische meuk te bekijken?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding
Even mijn favoriete fietsvakantie-stek nog onder de aandacht brengen.

http://www.marchetrail.it/photogallery/
Met plaatjesboek

http://www.marchetrail.it/
En een meerdaagse over 380km en 8.000hm
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
jaspermtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 22 februari 2018, 10:02

Sorry erg late reactie. We zijn inderdaad drie maanden op pad geweest met het gezin. Frankrijk, Italië en Oostenrijk.
We hebben op ruim 12 verschillende plekken gestaan. Het gaat te ver om alle plekken op te noemen waar ik geweest ben. In Frankrijk en het noorden van Italië heb ik daarbij in april nog regelmatig sneeuw op de top van de berg aangetroffen. Was best frustrerend om een berg op te fietsen en vervolgens op de top van de berg niet meer verder te kunnen en dezelfde (veelal verharde weg) weer naar beneden te moeten nemen. Later in mei was deze sneeuw er niet meer. Een van de tips op dit forum was het kopen van een GPS. Daar heb ik heel veel plezier van gehad want ik heb nergens gepeilde routes aangetroffen. Met behulp van de app Wikiloc heb ik per verblijfplaats gekeken welke routes in de regio beschikbaar waren. Soms vielen de routes in de praktijk tegen maar heel vaak heb ik mooie tracks kunnen vinden. Soms over wegen die daarvoor niet geschikt waren maar over het algemeen was alles heel goed te fietsen (en ook geen saai brede verharde wegen maar mooie singletracks). Omdat ik meestal alleen op de fiets zat was het hebben van een GPS ook qua veiligheid prettig want mijn vriendin kon me via de app blijven volgen. Een paar keer gevallen maar nooit zo dat ik zelf niet meer terug kon komen. Mijn gaafste tochten heb ik gemaakt rond het Gardameer, Torbole. Daar zat ik op de camping Maroadi. Via de camping konden we gratis tourtochten maken met een deskundige gids zie: http://www.gardabikeshop.com/it/ De gids (Frank) was een super toffe gast en ik heb met hem een aantal hele gave tracks gereden. Daarin ook echt grenzen kunnen verleggen met drops, afdalen, rock gardens etc. In Oostenrijk, bij Villach heb ik ook nog met een gids gefietst. Dit was ook leuk maar minder spectaculair als bij het Gardameer.
Plaats reactie