Torremolinos - Malaga

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Heeft er toevallig iemand MTB ervaringen in die regio? Zijn er gemarkeerde route(s) of kan je er alleen uit de voeten met een gps?
Ik heb ieder geval wel een fietsverhuurder gevonden.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Wat zoek je? Als je direct vanuit Torremolinos gaat rijden heb je pal ten westen een bergketentje tot ca. 1000 m. Er zijn slechts 2-3 wegen de berg op waarvan één autovrij. Ze zijn allen aardig steil. De paden naar beneden zijn een combinatie van smal, technisch, mul zand met keien en ruwe, lange rockgardens. Ik vond het met mijn 130 mm bak absoluut top maar kan me voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten. Alle andere fietsers die ik daar tegen kwam reden met 160 mm of meer (er is een lift naar de top vanuit Benalmadena). De smalle technische paden lopen aan beide kanten van de berg naar Beneden - te veel route's voor één week fietsen IMHO. Er zijn ook echt gegraven downhill lijnen - ik heb me alleen aan die zonder jumps gewaagd. Als je tracks wil stuur maar even een PM.

Wil je wat minder steil klimmen of technisch rijden dan heb je ten noorden van Torremolinos wat vlakker terrein (het dal van de Guadalhorce rivier). Check ook even de standaard GPS sites - er staan wat XC routes op als dat je behoefte is. Aan de overkant van de rivier heb je nog de Montes de Malaga. Dit is veel bekender terrein bij bikers (vooral weer de enduro/DH rijders) maar er ligt veel meer aan pad. Vrienden van me zitten er nu en de foto's tonen meer dan enkel steil/ruw/technisch :wink:
Stamppot with weaksauce!
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik ben meer opzoek naar een dagje (wat uurtjes) sportief bezig in een andere omgeving en iets zien daar (van de natuur).
Ben dus niet echt opzoek naar extremen en van naturen niet echt een klimmer.
Hetgeen je beschrijft is geen van alle gemarkeerd?
fietserwin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 16 september 2010, 19:06
Mijn mountainbike: Cannondale Prophet
Contacteer:

Misschien dat je nog wat meer info en lins kunt vinden via http://www.mesonlahospederia.nl/nl/moun ... -andalusie" onclick="window.open(this.href);return false;, is net iets het binnenland in vanuit Malaga, maar zeker de moeite waard.
Fietsgroet,

Erwin
Les Camélias
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Ik vind Malaga persoonlijk een stuk geschikter om er met een racefiets op uit te trekken, kun je daar overal huren, heb ik zelf ook al meerdere keren gedaan. De kustlijn is beide kanten op (dus zowel West en Oost) heel goed te fietsen (over asfalt dus) en ook naar het Noorden (de 'bergen' in) is leuk. Vanuit het Westen en vanuit het Noorden kun je bovendien gemakkelijk en goedkoop met een boemeltreintje terug (fiets mag gratis mee). Of met het treintje heen en met de fiets terug, heb ik ook een paar keer gedaan, heb je een wat grotere actieradius :-)
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

RalfHorst schreef:Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik ben meer opzoek naar een dagje (wat uurtjes) sportief bezig in een andere omgeving en iets zien daar (van de natuur).
Ben dus niet echt opzoek naar extremen en van naturen niet echt een klimmer.
Hetgeen je beschrijft is geen van alle gemarkeerd?
Ah, ok. Bij mij precies andersom :-D

Echt gemarkeerd zijn de meeste paden niet - hooguit heb je hier en daar een bordje of een kaart op een paal in het bos.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je een gps hebt kan je veel tracks vinden op Wikiloc.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

As zaterdag vlieg ik voor een weekje naar Malaga. Even ertussenuit met vrouw en dochter, oa even wat broodnodige rust pakken.
Maar uiteraard ook een dagje de bergen in op de mtb. Mooie trails al gevonden. Nu mijn vraag: Weet iemand een goede verhuurder in omgeving La Carihuela?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Staat hier iets tussen?
https://nl.wikiloc.com/routes/mountainb ... rremolinos
Spanjaarden gebruiken vaak Wikiloc.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Giant-E schreef: ma 24 april 2023, 21:38 As zaterdag vlieg ik voor een weekje naar Malaga. Even ertussenuit met vrouw en dochter, oa even wat broodnodige rust pakken.
Maar uiteraard ook een dagje de bergen in op de mtb. Mooie trails al gevonden. Nu mijn vraag: Weet iemand een goede verhuurder in omgeving La Carihuela?
Volgens mij ligt Benalmádena naast La Carihuela. Daar zit deze verhuurder https://www.fast-monkey.com/prices/ Er zijn recensies op tripadvisor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Deze ziet er op de site goed uit:
https://www.listnride.es/torremolinos
Bijv. Focus Jam FS E-MTB : 50€/dag.
Orbea Occam FS €39/dag.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ThaSingleTrackMastah schreef: di 25 april 2023, 01:52 Deze ziet er op de site goed uit:
https://www.listnride.es/torremolinos
Bijv. Focus Jam FS E-MTB : 50€/dag.
Orbea Occam FS €39/dag.
Ga ik mee aan de slag, ziet er goed uit. Thanks!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Genoten van een mooie xc/trail rit op de Focus Jam E-mtb. Niet geheel overbodig hier overigens.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Giant-E op zo 7 mei 2023, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Top :-q
Ziet er goed uit.
Kon je een beetje wennen aan de stenen :roll:

Geen last gehad van onweer?
Hier bij Valencia kwamen aan het eind vd middag een paar flinke onweersbuien opzetten.
Helaas (weer) geen regen. Overal om ons heen noodweer, hier geen druppel ...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 7 mei 2023, 20:16 Top :-q
Ziet er goed uit.
Kon je een beetje wennen aan de stenen :roll:
Zaten wel een paar steilere afdalingen in waar stoppen amper een optie was, je moest gewoon blijven doorrollen/glijden over de stenen. De Jam met dropperpost was daar wel handig. Verder erg veel tricky loose-over-hard, maar dat heb ik ook op mijn thuistracks.
Geen last gehad van onweer?
Hier bij Valencia kwamen aan het eind vd middag een paar flinke onweersbuien opzetten.
Helaas (weer) geen regen. Overal om ons heen noodweer, hier geen druppel ...
De hele week geen druppel gezien. Max 30 graden dus goed te doen. Ik heb dat liever dan kou of miezerregen. Enige jaloezie naar jou toe is mij dan ook niet vreemd. :wink:
Plaats reactie