Gran Canaria

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
JeremyMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 februari 2018, 14:37

Hallo allemaal, ik lees hier op het forum dat GC een goede bestemming is voor een MTB vakantie in februari/maart. Voor mij de eerste keer alleen, ben iets gevorderd en ben van plan om geen eigen fiets mee te nemen.
Iemand tips? Goede verblijfplaats waar evt. nog wat meer alleen reizigers te treffen zijn en je ook nog een beetje bij het strand in de buurt zit? Groepen waar je bij aan kunt sluiten? Of wellicht is er een aanbieder die een compleet pakket verzorgd?
Alvast bedankt voor een reactie!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

https://www.free-motion.com/gran-canaria/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.cyclegrancanaria.com/mtb/" onclick="window.open(this.href);return false;
JeremyMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 februari 2018, 14:37

Bedankt. Als ik het zo lees kun je dus beste in Playa des Ingles verblijven in de buurt van Free Motion.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, tenminste, dat deed ik en het is goed bevallen :)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Flinke topicschop.. in april reis ik af naar Gran canaria, er staat 1 fietsdag op het programma. Ik heb de site van Free Motion bekeken, en waarschijnlijk ga ik een tour onder begeleiding doen. Ik vind het moeilijk in te schatten hoe het met de conditie en techniek zit, omdat ik dit soort droge rotsachtige gebieden niet ken.

Kan iemand ervaringen delen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wel ervaring met Gran Canaria en Free Motion, maar niet met jouw conditie of vaardigheden ;)
Is geen extreem gebeuren, maar ook geen Hollandse XC.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 5 november 2018, 21:01 Wel ervaring met Gran Canaria en Free Motion, maar niet met jouw conditie of vaardigheden ;)
Is geen extreem gebeuren, maar ook geen Hollandse XC.
Dat hoop ik niet nee :) Mijn conditie is best aardig, maar ik fiets geen Drenthe 200 o.i.d. Een rit van 100km zou zonder veel vloeken moeten lukken :D Technische vaardigheden is lastig inschatten.. Vorig weekend was ik in Winterberg, daar kom ik de zwarte downhill prima zonder kleerscheuren door. Ook bikepark Wales heb ik me goed gered en vermaakt. Maar een aangelegd bikepark is iets anders dan een natuurlijke trail.

Omdat de keuze Hobby of Sport is vind ik het maar lastig. Ik wil niet de helft van de tijd moeten lopen, maar ook niet alle vette afdalingen missen :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat je je wel zult redden.
Maar leg je vraag gewoon eens aan Freemotion voor.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Bokmaaa schreef: ma 5 november 2018, 11:14 Flinke topicschop.. in april reis ik af naar Gran canaria, er staat 1 fietsdag op het programma. Ik heb de site van Free Motion bekeken, en waarschijnlijk ga ik een tour onder begeleiding doen. Ik vind het moeilijk in te schatten hoe het met de conditie en techniek zit, omdat ik dit soort droge rotsachtige gebieden niet ken.

Kan iemand ervaringen delen?
Ik denk dat je voor de catogerie sport zou moeten gaan als je de uitdagende trails wilt ( afgaande op de freemotion site )

Ben 2 jaar geleden op GC geweest en toen 1 dag een gegidste tour gedaan, toen noemde ze de uitdagende trails volgens mij " singletrail tours " die categorie kan ik nu zo gauw even niet vinden op hun site.
Als de sport categorie de vervanger / andere benaming is van de " singletrail tours " dan zou je dat nog kunnen navragen, zo ja, dan krijg je in ieder geval de goede trails onder de wielen. ( bespreken is misschien wel handig, het kan best druk zijn )
Die dag tochten hadden namen zoals, Chira trail , No sherpa trail, zou je kunnen noemen, of ze dat soort tochten nog doen.

Voor die trail`s heb je een redelijke conditie nodig, maar vooral techniek en lef.
Bescherming ( knie en ellebogen ) zou ik aanraden, trails zijn erg stenig.

Hieronder een impressie van de " No Sherpa Trail " die ik toen gereden heb, was gaaf, misschien is het wat voor je.
https://www.youtube.com/watch?v=vk2kO52bl-g
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op wo 13 november 2019, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mustachi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 21 november 2018, 12:58

Toevallig 2 weken geleden op Gran Canaria geweest.
Daar 1 dag met Freemotion gefietst, op maandag. Dit hadden we gereserveerd door er de dag van tevoren naar te bellen en alle maten door te geven.
's Ochtends aangekomen, bleek dat het niet uit maakte waarvoor je gereserveerd had, het eerste deel van de route was gecombineerd en op deze manier kon je later nog beslissen. Ik weet niet of dit voor elke dag/route zo is, maar anders denk ik dat de twee belgische gidsen die er dit seizoen werken je prima kunnen adviseren.
Voor wat sfeerimpressies kun je op FB ook zoeken op 'bikeguide Kristof' (1 van de 2 belgen). Hij post elke dag wat foto's van de route van die dag.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nou, we zijn weer terug! Ik heb de "expert" variant van de langste afdaling gedaan die ze aanbieden. Starten op 2k boven zeeniveau (met bus en trailer naar boven gebracht) en eindigen bij de zee. GENIAAL!! De endurobak die ik had gehuurd (Cannondale Jekyl) was een flinke bastaard om omhoog te zeulen op de klimmetjes, maar er zaten maar 400 hoogtemeters in, de rest was allemaal dalen.

Het ging af en toe flink hard, en er zaten hele technische stukken in. Een flinke rockgarden van een kilometer met switchbacks en al bijvoorbeeld. Ik heb me echt enorm vermaakt, 1 van de mooiste dagen op een fiets die ik heb gehad :D

Van de moeilijke en leuke delen van de route heb ik geen foto's, daar lag de focus op fietsen :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Als je iets meer wilt dan free Motion biedt kun je kijken naar dowhilldays.com en grancanariamtb.com.

Ik ben door de eerste van de twee afgezet op 2000m, wat tips gehad van mooie wantdelpaden en met een specialized turbo Levo (via free motion) met 700wh accu :)

1300 meter afgedaald (best technisch maar niet extreem) weer naar boven, deels anders wederom afgedaald en nu door tot zeeniveau.

Prachtige wandelpaden / trails gereden, op een gegeven moment geen bereik en moeten kiezen tussen 2 trails, goed gegokt en volgende mooie stenige trail :)

De trails zijn vooral stenig, verder naar beneden < 600m stoffig, kortom mooiste is echt wel bovenop de berg. Voor iedereen die denkt dat Gran Canaria vooral een stom eiland is om in je all in resort te gaan liggen wat foto's ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

paulus1981 schreef: wo 13 november 2019, 00:03 Als je iets meer wilt dan free Motion biedt kun je kijken naar dowhilldays.com en grancanariamtb.com.

Ik ben door de eerste van de twee afgezet op 2000m, wat tips gehad van mooie wantdelpaden en met een specialized turbo Levo (via free motion) met 700wh accu :)

1300 meter afgedaald (best technisch maar niet extreem) weer naar boven, deels anders wederom afgedaald en nu door tot zeeniveau.

Prachtige wandelpaden / trails gereden, op een gegeven moment geen bereik en moeten kiezen tussen 2 trails, goed gegokt en volgende mooie stenige trail :)

De trails zijn vooral stenig, verder naar beneden < 600m stoffig, kortom mooiste is echt wel bovenop de berg. Voor iedereen die denkt dat Gran Canaria vooral een stom eiland is om in je all in resort te gaan liggen wat foto's ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat ziet er top uit! :-q
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wat een goed idee dit . Echt gaaf!
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

paulus1981 schreef: wo 13 november 2019, 00:03 Als je iets meer wilt dan free Motion biedt kun je kijken naar dowhilldays.com en grancanariamtb.com.

Ik ben door de eerste van de twee afgezet op 2000m, wat tips gehad van mooie wantdelpaden en met een specialized turbo Levo (via free motion) met 700wh accu :)

1300 meter afgedaald (best technisch maar niet extreem) weer naar boven, deels anders wederom afgedaald en nu door tot zeeniveau.

Prachtige wandelpaden / trails gereden, op een gegeven moment geen bereik en moeten kiezen tussen 2 trails, goed gegokt en volgende mooie stenige trail :)

De trails zijn vooral stenig, verder naar beneden < 600m stoffig, kortom mooiste is echt wel bovenop de berg. Voor iedereen die denkt dat Gran Canaria vooral een stom eiland is om in je all in resort te gaan liggen wat foto's ;-)
Sorry voor de enorme schop. Maar was het zonder guide makkelijk de trail te volgen?
Zit te twijfelen voor 3x guided tours of 1x guided tours en 2x shuttle zodat ik op eigen tempo alles kan rijden/verkennen.
Plaats reactie