Zona Zero: Ervaringen

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Komende zomer ga ik naar de Spaanse Pyreneeen (Ainsa). Zij er al mensen geweest? Wat zijn de mooiste AM / Enduro routes?

Grt,
Dennis
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 819
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

routes te over daar, ben daar eind november begin december geweest. een hoop EWS trails daar gereden. gekkenwerk daar, overal trails. Naar de lokale Intersport gaan, liggen trailmaps
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Heel mooi gebied :-q

Deze vond ik verreweg de grappigste :lol:
https://bttpirineo.com/en/rutas-btt-pir ... -the-world

De initiatiefnemer van ZonaZero werkt bij de Intersport. Achterin de zaak zit een werkplaatsje !
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

In Spanje wordt ook veel gewerkt met Wikiloc.
Dat is een betaalde App, maar je hebt dan prima routes die je kunt downloaden.
Met Wikiloc vorige jaar een paar hele gave trail (geen Enduro)-ritten rondom San Sebastian gereden.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuke site. Alle 2017 routes downloaden:
https://bttpirineo.com/sites/default/fi ... nazero.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

PDF:
https://bttpirineo.com/sites/default/fi ... io_ARA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Thx!!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wikiloc is hier in Spanje idd populair.
Op de pc is lidmaatschap gratis, dus thuis voorbereidingen treffen kost niets ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Bij deze een terugkoppeling: wauw!!!! Wat een gave plek, super gave trails, uniek landschap en goed te vinden dankzij de site en gratis trailmaps bij de vvv. Wel een plek voor minimaal een trail / am / enduro fiets en in ieder geval tubeless met 2,3 of breder. Maar er zijn ook wat familie trails die ik met vriendin en mijn zoontje van 9 heb gereden. In de zomer wel wat warm (30-38°C) maar als je vroeg gaat of wat hogere routes zoekt nog wel te doen. De meeste routes zijn technisch, zowel omhoog als omlaag, maar niet te lang met 30-40km en 700-1200 hm. Langer of korter zijn er ook. Daarnaast ook veel te doen met de familie, leuke plaatsjes en goedkoop.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

In 2017 helaas maar 1 dag geweest, maar er is dus veel!

Lijkt mij een prima alternatief voor bijvoorbeeld Finale Ligure, afgezien van de upliftbusjes (het gebrek er aan).
Voor van het voorjaar maar iets inplannen....
Plaats reactie