MTB Endoru - Italië, Dolomieten (Val Gardena - Sella Ronda)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Frederik14
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 24 juli 2017, 11:43

Hallo,
Ik zou graag deze zomer met m'n Scott Genius en enkele vrienden naar Sella Ronda trekken voor een weekje.
Ik hou van technische, rotsige paden en mooie views.. zoals iedereen hier wss.. :D :D
Vorig jaar zijn we al een weekje naar Les portes du soleil geweest in de Franse Alpen en ik was volledig verkocht aan enduro/downhill mtb'en.

Ik heb volgende tracks in gedachten:
Sella Ronda clockwise, Seceda Stevia trail, Trail Puezhutte Wolkenstein, Marmolada freeride, San Martino Refuggio Rosetta, Canazei Bikepark, Latemar supertrail, en verder de volledige regio eens verkennen met lokale maps en trails.

Iemand verdere info die nuttig is?
Wat is de populairste/leukste plaats voor logies?
Hoe zit het met de liften en gidsen? Alleen te doen of enkel met locals? (Ik verken nogal graag zelf iets.. 8) )
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wij zaten in Wolkenstein
Was vooral een xc weekje, maar mooie dingen gezien
Sella Ronda clockwise gedaan met een gids (en liften). We werden bij de 1e afdaling ingedeeld in groepen.
De beste groep (waar wij in zaten deed een route die zoveel mogelijk singletrack had en zo weinig mogelijk schotter. (Gps track op internet bleek de schotter versie)
Toch alweer wat jaartjes geleden.

Sella Ronda:
https://m.pinkbike.com/video/297848/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dagtocht:
https://m.pinkbike.com/video/288479/" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Er loopt al ergens een Sella Ronda topic. Ik heb deze ook gereden met gids en liften. Is zoals TSTM al zegt niet echt enduro maar wel de moeite waard vooral als je van prachtige bergen en uitzicht houdt. Toen kon je die tour alleen met gids boeken. Geen idee of dat nu nog zo is maar het is wel aan te bevelen omdat je dan, zoals al hierboven gezegd, andere dingen te zien en te rijden krijgt dan de standaard ronde.

Verder ben ik er niet bekend in de omgeving. Ik hoop / plan van de zomer een paar dagen op de Kronplatz te verblijven. Daar is ook een bikepark en mooie trails. Dat is niet heel ver weg van het Sella Ronda gebied.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Denk dat ik er in 2011 was.
Bikeparkje in Canazei was er toen nog niet.
Een gids bij Sella Ronda is ook aan te raden vanwege de siesta vd liften.
Voor de gids gaat de lift ook in de lange middagpauze omhoog, voor vrije rijders niet...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie