Video: Dolomieten, Etna en nog veel meer...

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Afgelopen herfst een bikepackingtrip gemaakt door de Alpen en verder Italie in. Hier een korte impressie van de laatste 5 weken met als hoogtepunt de beklimming van de Etna:

https://vimeo.com/248763972

Enjoy
Laatst gewijzigd door alma1165 op za 30 december 2017, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Prachtig ! Dank je wel.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Zeker prachtig! Gave tocht, mooie beelden en niet zomaar een vakantiefilmpje.......echt heel vet in mekaar gesleuteld :-q
Snap alleen niet helemaal waarom we je af en toe ook zien hiken. En ben ook wel benieuwd of je in hotels/b&b's of in een tentje hebt geslapen.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Graag gedaan! Dank voor de complimenten.

@ Rutger. Je ziet me zo af en toe hiken, omdat ik zo af en toe ook gehiked heb. Niet alle mooie stukken waren met de fiets te doen, en soms lag er ook teveel sneeuw. Mijn doel was ook om tot een wat bredere reisfilm te komen, met een hoger tempo en meer afwisseling dan in mijn eerdere films. Vind je het als kijker verwarrend of storend om fiets- en wandelbeelden door elkaar te zien?

Onderweg meest in berghutten, pensions en appartementen overnacht, en maar een paar keer wild gekampeerd (aan de kust, waar het qua temperatuur goed te doen was)
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Hahahaha........zeker niet storend, maar vroeg me af waar de fiets op dat moment dan was gebleven en hoe die dan die afstand overbrugde of dat je gewoon een wandeling aan het maken was. Dat dus :wink:
Ik had al in de planning om vanavond ook even de andere Vimeo's te kijken.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Geweldig! Ziet er uit als een prachtige reis en ook heel smaakvol in beeld gebracht. Ik zie her en der wat bekende plekjes zoals de Etna. Wat is het daar mooi.

Heb je toevallig iets van een kaart van de route die je hebt gevolgd? Zou ik wel leuk vinden om te zien ter inspiratie.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Thanks. Mijn geplande routes - inclusief alle extra's en alternatieven- staan hier:

https://ridewithgps.com/users/219376/routes

Natuurlijk. heb ik niet alles precies zo gereden. Soms gooide het weer roet in het eten, soms wilde het lichaam niet en soms bleek de uitgestippelde route ook gewoon iets te ambitieus...
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ja, zo werkt dat soms. Maar wel een hele gave reis!

Op de Etna heb ik al eens een halve dag rondgereden met een gids maar ik wil zeker nog eens terug om daar meer te verkennen. Prachtig divers landschap en Sicilië is natuurlijk verder ook geweldig. In de Dolomieten heb ik alleen met de racefiets gereden maar ik wil dat graag eens met de mtb gaan doen en dan combineren met rotsklimmen. Wellicht zitten hier wat mooie ritjes tussen die ik als idee kan gebruiken. Bedankt! :-q
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

De Etna is landschappelijk inderdaad erg mooi, vooral in het najaar, als de bossen bruin kleuren. De stadjes eromheen vielen me echter een beetje tegen. Vervallen, vervuild, weinig sfeer en vaak erg druk met autoverkeer. Wel erg aardige mensen overal.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat een mooie reisfilm. Prachtige afwisselende beelden van stille natuur, jachtige stad, hikken en biken.
Als ik dan toch 1 opmerking 'moet' maken... Ook de muziek is mooi, maar hij is soms ook wat gehaast als er juist zo'n prachtig verstild moment te zien is. Dan zou een wat dromerige muziek weer heel goed passen. Maar hoe je dat in 1 film kunt editen... een uitdaging voor naar ik hoop snel een volgende keer :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

alma1165 schreef:De Etna is landschappelijk inderdaad erg mooi, vooral in het najaar, als de bossen bruin kleuren. De stadjes eromheen vielen me echter een beetje tegen. Vervallen, vervuild, weinig sfeer en vaak erg druk met autoverkeer. Wel erg aardige mensen overal.
Ik ben er twee keer geweest maar heb de dorpjes eromheen niet bezocht. De eerste keer was ik er met de racefiets tijdens de passage van de Giro. De tweede keer heb ik er een dag met de mtb gereden. Inderdaad prachtig afwisselend met bos en natuurlijk veel lavasteen en prachtige uitzichten op de Etna.

Afbeelding

Destijds ben ik niet naar de top gereden. Was wel een idee maar ik had geen tijd. Ik vroeg me overigens ook af of dat een beetje te doen was of dat je te ver weg zakt in dat gruis.

Nog tips wat betreft de mooiste stukjes in de Dolomieten? Ik zag in ieder geval al Tre Cime di Lavaredo. Dat staat zeker op mijn lijstje. Daar kun je dan gelijk prachtig rotsklimmen.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

aurelius schreef:Wat een mooie reisfilm. Prachtige afwisselende beelden van stille natuur, jachtige stad, hikken en biken.
Als ik dan toch 1 opmerking 'moet' maken... Ook de muziek is mooi, maar hij is soms ook wat gehaast als er juist zo'n prachtig verstild moment te zien is. Dan zou een wat dromerige muziek weer heel goed passen. Maar hoe je dat in 1 film kunt editen... een uitdaging voor naar ik hoop snel een volgende keer :-q .
Dank je. Ik zit nog na te denken over een andere edit, deels met dezelfde beelden, maar dan met wat dromigere muziek eronder. Zoiets als dit: https://www.youtube.com/watch?v=Jp5kF_X2PVQ
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Bottecchia schreef: Destijds ben ik niet naar de top gereden. Was wel een idee maar ik had geen tijd. Ik vroeg me overigens ook af of dat een beetje te doen was of dat je te ver weg zakt in dat gruis.

Nog tips wat betreft de mooiste stukjes in de Dolomieten? Ik zag in ieder geval al Tre Cime di Lavaredo. Dat staat zeker op mijn lijstje. Daar kun je dan gelijk prachtig rotsklimmen.
Naar boven was het deels lopen, niet zozeer vanwege het gruis, maar vanwege de sneeuw. Afhankelijk van je kracht en conditie denk ik dat je zonder sneeuw veel kunt fietsen. Naar de top kun je alleen vanaf de noordkant. Ik heb de fiets daar achtergelaten op 3000 meter en ben verder naar de kraterrand gelopen.

De Dolomieten waren erg mooi, maar zelfs in dit jaargetijde nog best druk met wandelaars. De Tres Cime staan wat betreft natuurschoon bij mij bovenaan, maar officieel mag je daar niet fietsen, en met de drukte zou ik dat in het hoogseizoen dus ook niet zo snel doen. Ook erg mooi vond ik het allerzuidelijkste gedeelte, rondom Longarone. Bereid je echter -zeker bij een tocht over wandelpaden -wel voor op een hoop loopwerk.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Weer prachtige beelden Marc! Complimenten. Je montages worden ook steeds professioneler.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Thanks, Frank.
Plaats reactie