La Palma

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

suravida schreef:Als jij wat organiseert weet ik nog wel een paar mooie trails daar ;-)
Ik zal daar volgende week eens induiken en een interessepeiling doen in hoeverre daar animo voor is. Dat moet wel op poten te zetten zijn......even alle beren, drempels, (financiële)uitdagingen daar gelaten.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Net 2 weken terug van La Palma, gereden met bike station in puerto naos. Je kunt er terecht voor enduro tochten of iets makkelijkere tochten. De enduro tochten hebben pittige stukken, niet zozeer in het klimmen maar wel in het afdalen. De lava rots ondergrond straft je meteen af bij foutjes.

https://youtu.be/WLryS6te1Io" onclick="window.open(this.href);return false;
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nice!

Is dit een samenvatting van meerdere tochten of de hoogtepunten van 1 dag?

Als ik 1 dag enduro wil rijden, wat raad je me dan aan? De swtichbacks aan de kust wil ik rijden maar ook wel iets als stukje door bos 3min50.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

paulus1981 schreef:Nice!

Is dit een samenvatting van meerdere tochten of de hoogtepunten van 1 dag?

Als ik 1 dag enduro wil rijden, wat raad je me dan aan? De swtichbacks aan de kust wil ik rijden maar ook wel iets als stukje door bos 3min50.
Dit is een samenvatting van meerdere dagen, ik zou je aanraden om meer dan 1 dag te gaan rijden. Je hebt tijd nodig om te wennen aan de tracks die je daar rijdt. Ik kan niet inschatten wat jouw skills zijn maar het zijn geen “laat maar lekker rollen” ritten. Van het filmpje krijg je misschien wel dat idee maar je moet echt aan de bak.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb (helaas) echt maar 1 dag, maar heb wel vaker iets als dit ondernomen, fraaie enduro tocht op Tenerife afdaling van de Teide a 2200m :-)

In dat geval een trail die het meeste de moeite waard was?
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

ik zou geen keuze kunnen maken welke trip het mooiste was, neem even contact op met bikestation en leg je wensen voor. Ik weet niet wanneer je gaat maar als je in de zomer gaat dan wordt er niet veel mtb gereden.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

En zomer zijn er ook verhuurbedrijven gesloten zijn wij achter gekomen toen we er waren ;)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

superrob schreef:ik zou geen keuze kunnen maken welke trip het mooiste was, neem even contact op met bikestation en leg je wensen voor. Ik weet niet wanneer je gaat maar als je in de zomer gaat dan wordt er niet veel mtb gereden.
Zal ik eens doen, ik ga in maart, dus nog op t goede moment...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier kan je een kaartje voor je Garmin downloaden.
(1,6GB)
Linkje komt van mountaibike.es, de kaart is blijkbaar afkomstig van het geografische informatiesysteem van het Spaanse Ministerie van Landbouw en openbaar.

Ingezoomd, hier in de omgeving is deze gedetailleerder dan OSM.
In NL is de BAG geïmporteerd door OSM, in Spanje blijkbaar nog niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Mooi eiland, lekker rustig
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Hier een filmpje van de doorsteek van oost naar west, over de kraterrand (Van Santa Cruz naar Puerto Tazacorte)

https://vimeo.com/171928156
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

@TSTM: hoe ben je eigenlijk op La Palma beland?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, ik zit niet op La Palma, maar bij Valencia ;)
Had wel interesse in fietstocht op de eilanden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MTBRemco
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
Mijn mountainbike: Bird Aeris 145

Ik heb een dagje mogen biken op La Palma toen ik daar met de familie was. Mijn ervaring met Bike'n'fun was niet goed. Langsgelopen op zoek naar endurotocht. Hadden ze niet meer. Wel trailtocht. Die maar geboekt voor over 2 dagen. Kom ik netjes op afgesproken tijdstip aan. Was de groep al weg en was het toch een endurotocht. Dus precies wat ik wilde. Toen Bike station gebeld en ik kon de volgende dag mee met een groep enduro rijders. Leuke Duitse deelnemers en prima Duitse gids ook. Kwaliteit van de huurfiets was erg goed. 2 shuttels gedaan en uiteindelijk 500hm geklommen en iets van 2700hm naar beneden. Had van mij meer tempo in gemogen om meer te kunnen doen, maar was prima dag zo. Gids zelf gaf weinig tips over techniek en maakte totaal geen aanstalte voor foto's of iets dergelijks. Dit moet je dus zelf doen. Verder top dag dankzij ook de mede deelnemers.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Wij boeken waarschijnlijk de Flow week bij Atlantic-cycling van 27.11, maar zijn van plan in totaal 10 dagen te blijven. De tochten in het mtb-news item die eerder gelinkt werd zijn ook gegidst(?) door Philipp Foltz van atlantic-cycling.

Ik zal proberen wat foto's en een verslag te posten. Is er verder nog iemand op la palma in die tijd?
Plaats reactie