Mountainbike trip Februari

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

hmm dan lijkt Finale toch minder aantrekkelijk. Dus dan maar misschien Madeira. Ik denk dat ik een week biken met een groep + gids wel gaaf ga vinden (a la alpine singletrack bijvoorbeeld) Iemand hier ervaringen mee?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

j---esse schreef:hmm dan lijkt Finale toch minder aantrekkelijk. Dus dan maar misschien Madeira. Ik denk dat ik een week biken met een groep + gids wel gaaf ga vinden (a la alpine singletrack bijvoorbeeld) Iemand hier ervaringen mee?
Mijn Madeira ervaring stamt uit de tijd dat het nog niet als fiets-walhalla werd gezien. Destijds met freeridemadeira op pad geweest. Was toen nog net niet helemaal wat je van professionele organisatie verwacht. Maar inmiddels is mountainbiken op Madeira dusdanig gegroeid dat het niet anders kan dan dat freeridemadeira alles prima op orde heeft!
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Ik ga met een gids van freeride madeira op pad. Zal na terugkomst laten weten hoe het is bevallen.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Net terug van paar dagen Madeira. Waanzinnig, ben op pad geweest met een lokale gids en shuttle chauffeur. Op die manier veel trails kunnen doen waaronder enkele van de Enduro World Series. Hoogtepunt was een trail nonstop vanaf 1800 meter naar zeeniveau die begint met naaldbomen en eindigt in een subtropisch bos. Lekker technisch ( S2/S4 voor bekenden met STS schaal ).

XC routes heb ik niet gedaan maar zijn er kennelijk wel echter niks is vlak op Madeira...
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@mugged, mooi man, heb je nog wat beeld materiaal, ben wel benieuwd. :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Krijg zo weer zin om te biken in het buitenland, als ik al deze verhalen lees. Op 11 januari mag ik weer 8 dgn biken in Spanje met mijn bike-maten aldaar!
Can't wait :winkie:

niet echt superkwaliteit....je hebt dan wel een beeld van mijn biken met mijn maten aldaar

https://youtu.be/w5gIbmRPvrk" onclick="window.open(this.href);return false; :-q
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

marcomtb1972 schreef:@mugged, mooi man, heb je nog wat beeld materiaal, ben wel benieuwd. :-q
NIet echt, ben zelf nooit zo van de foto's/filmpjes maken onderweg ( alleen mental pictures :lol: ). Staat een filmpje van Josh Bryceland op youtube, geeft een mooi beeld!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Shaggadellick schreef:Krijg zo weer zin om te biken in het buitenland, als ik al deze verhalen lees. Op 11 januari mag ik weer 8 dgn biken in Spanje met mijn bike-maten aldaar!
Can't wait :winkie:

niet echt superkwaliteit....je hebt dan wel een beeld van mijn biken met mijn maten aldaar

https://youtu.be/w5gIbmRPvrk" onclick="window.open(this.href);return false; :-q
Vandaag een ritje gemaakt met Shaggadelick en z'n Spaanse fietsmaten.
Gezellige gasten, leuke sfeer en een leuk rondje.
Klimmen viel me wat zwaar, vanwege de verhuizing heb ik gewoon te weinig km's gemaakt en dat werd vandaag pijnlijk duidelijk :-?
Toch erg genoten van het rijden in dit landschap en dat midden in de winter !
filmpje op Pinkbike.
Na afloop bier en tapas in de plaatselijke bar :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het is ten strengste verboden om ons thuisblijvers in de miezerige Hollandse winter lekker te maken met filmpjes van bike-trips in mooie gebieden.

En al helemaal als er na afloop bier en authentieke Spaanse tapas geserveerd worden. :-D

:-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ook lang getwijfeld of ik dit wel met jullie zou delen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Cool! Ik heb m'n beslissing trouwens gemaakt mbt de februari trip, dat wordt ook Spanje! Echter wel noord Spanje, ga met BasqueMTB op de Winter Enduro van 17 tot 24 februari. Rutger079 gaat ook!
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ik heb even op die site zitten kijken en dat ziet er echt heel gaat uit, mooi vooruitzicht!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

ThaSingleTrackMastah schreef:Ik heb ook lang getwijfeld of ik dit wel met jullie zou delen...
Wat een rotleven heb je daar zeg. :tong
Lukt het al een beetje met je Spaans?
Ik ga wel weer werken... :roll:
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ThaSingleTrackMastah schreef:
Shaggadellick schreef:Krijg zo weer zin om te biken in het buitenland, als ik al deze verhalen lees. Op 11 januari mag ik weer 8 dgn biken in Spanje met mijn bike-maten aldaar!
Can't wait :winkie:

niet echt superkwaliteit....je hebt dan wel een beeld van mijn biken met mijn maten aldaar

https://youtu.be/w5gIbmRPvrk" onclick="window.open(this.href);return false; :-q
Vandaag een ritje gemaakt met Shaggadelick en z'n Spaanse fietsmaten.
Gezellige gasten, leuke sfeer en een leuk rondje.
Klimmen viel me wat zwaar, vanwege de verhuizing heb ik gewoon te weinig km's gemaakt en dat werd vandaag pijnlijk duidelijk :-?
Toch erg genoten van het rijden in dit landschap en dat midden in de winter !
filmpje op Pinkbike.
Na afloop bier en tapas in de plaatselijke bar :bier:

Het was idd een leuke ritje geweest met ThaSingleTrackMastah! Helemaal omdat wij elkaar enkel en alleen via dit forum kennen. Wat was het dan ook gaaf om samen in het mooie Spanje te gaan mtb-en. Je weet nu waar de club zit :wink: En wat een bofkont ben jij, dat je in het mooie Spanje mag wonen! Alhoewel ik ook niet mag klagen met mijn familie aldaar :winkie:

En ja om te bedenken dat het winter is.......heerlijk klimaatje om te biken!
Straks maar weer eens even weer wat km's maken op de Monta Olta De Calpe :winkie: :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, echt een voorrecht.
Zie momenteel op tv Piet Paulusma vertellen over sneeuw.
Wij hadden vandaag 25C !!!
(Maar van de zomer hang ik onder de airco, terwijl jullie lekker rondjes maken)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie