Ervaring met GRANDE TRAVERSÉE DU JURA

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

Heeft er iemand ervaring met: GRANDE TRAVERSÉE DU JURA?

Ik zou graag willen weten wat je ongeveer qua dagafstand moet aanhouden..... 100km of is dat echt te ver om als doel te stellen?
Overnachten en bagage vervoer, hoe heb je dit aangepakt?
Vervoer van het eindpunt weer naar begin?

Alle info is welkom.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wij weten niet wat jouw conditie toelaat.
en we weten niet hoe zwaar de GTJ is die jij wilt rijden.
In de Alpen is 100km per dag best stevig, de Jura is iets minder zwaar, maar nog steeds geen piece of cake.
Het is te doen, maar niet voor iedereen.

Zelf geen ervaring met de GTJ, maar wel in de Jura gefietst.
Het is een erg mooie omgeving, met genoeg uitdaging, ik heb me er best vermaakt.

Wel heb ik van fietsmaten gehoord dat de GTJ niet altijd de mooiste plekjes aandoet.
Dat is, denk ik, altijd het geval met dit soort tochten, je gaat van A naar B (en C en D...).
De focus ligt dus op het overbruggen van de afstand en niet op het rijden van de allermooiste trails van de omgeving.

Heb je een gps track?
Dan kan je die op Google Earth bekijken, en zo inschatten welke terrein je onder de wielen krijgt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie