MTB in Noord Spanje (Galicië)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

In het noorden van Spanje heb ik heerlijk gemountainbiked. Ik ben echter weken bezig geweest om via internet een goede mountainbike te kunnen huren. Dat is uiteindelijk niet gelukt. Ter plaatse bleken er toch mogelijkheden te zijn. Daarom wil ik mijn ervaring met MTB-enthousiastelingen delen.

In de buurt van A Conuña is een MTB-vereniging, BTT de Esmelle. Zij verhuren fietsen (Giant Talon, 27,5"). Voor €6 voor een halve dag kan je een fiets huren. Daarnaast bestaan er een 6-tal routes rondom het verenigingshuis. De moeilijkheidsgraad varieert van makkelijk tot zeer moeilijk en van strand tot technische klimmen en afdalingen.

Omdat ik de omgeving niet ken, heb ik gevraagd of iemand wilde gidsen. Dat kostte €20 (inclusief huur van de MTB) voor 3 uurtjes. Hierbij is inbegrepen, fiets, helm en een bidon met water. Voor mij hadden ze ook nog schoenen én SPD-pedalen liggen (dat was toeval), zodat ik deze ook kon gebruiken.

De temperatuur in augustus (2e helft) varieerde tussen de 21 en 25 graden. Volgens de gids zijn de temperaturen in de winter rond de 8 graden, maar dat kan varieren tussen de 0 en de 15 graden.

De MTB-club heeft een website: http://www.valledeesmelle.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder is er ook een winkel die Merida-bikes verhuurt (2 slechts, maar wel 29", volgens mij een Big Nine). De winkel zit in Narón. De kosten voor de huur van deze fietsen bedraagt €30 per dag. Mario is de eigenaar van BMK. De winkel heeft geen website op dit moment. Het telefoonnummer is: + 34 636 724 583

Verder is het eten en drinken spotgoedkoop. Een kopje koffie of frisdrank: €1,30. Eten kost tussen de €10 en €15 per persoon.

Een paar foto's voor een korte impressie:
Foto 1: Afbeelding De molenroute
Foto 2: Afbeelding De kust
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
Plaats reactie