Ossiacher See - Karintie - Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Dit jaar staat de Ossiachersee op het programma.
Heb natuurlijk al best wat research gedaan , maar zoals de meeste plekken in Oostenrijk zijn de bekende mtb routes vooral gravelpaden.
Volgens mij is er in Villach een bikepark, dus dat zal ik nog wel gaan bezoeken, maar iets anders zou ook nog welkom zijn.

Ik twijfel hierdoor welke fiets ik mee zal nemen. Als het vnl schotterpad is dan gaat de fatbike mee, maar als er ook nog flink wat singletrails te vinden zijn dan gaat de Honzo mee. Maar die is niet zo heel geschikt voor klimmen.

Iemand tips en of mooie gpx routes?
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

He Dorretje .

Ik heb je een PM gestuurd. . ik heb een heel aantal GPX bestanden met routes noordelijk van jou. Bike park Area One bij villach ga ik ook zeker naartoe.

Ik weet even niet waar je prettigere op rijdt , ik verwacht dat de klimmetjes wel op schrotter zullen gaan maar er zijn best wat single tracks en trails te rijden daar .. ik neem de fully mee , zou niet op n HT willen dalen daar ..

Jeroen
dennismaus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 13:15

Ik zit zelf in de buurt van de Faaker See en daar zijn wel wat single trails te fietsen. Er is sinds kort weer een extra trail bij gekomen daar welke ik dit jaar eens ga verkennen. Area One is inderdaad een Bike Park wat sinds vorig jaar open is vlakbij Villach.

https://www.region-villach.at/de/rad/ko ... 48973.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze website staan wel meer zaken.

https://www.region-villach.at/de/rad/mo ... 42559.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tevens kun je op en rond de Gerlitzen wel wat routes vinden.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ha Dennis ..

Wanneer zit je daar op locatie ?

grt. Jeroen
Kiwikirs
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 4 juni 2014, 14:26
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Cube Stereo

Hoi Dorretje,

Wij zijn 2 jaar geleden naar de Ossiachersee geweest. Je kunt uiteraard een rondje om het meer fietsen, niet echt voor de mtb maar wel mooi :wink:

Vanuit Annenheim kun je met de gondeltjes omhoog, de fiets hangen ze op buiten aan het bakje :-q Vanaf de gondel kun je óf naar beneden óf nog verder omhoog fietsen. Wij hebben dat laatste gedaan, een pittige klim maar eenmaal boven een mooi uitzicht. Vanaf de top heb je een hele mooie lange afdaling (16km, 1500 hm) via de Alp Adria Trail (Etappe 19 Alpe-Adria-Trail: Gerlitzen Alpe - Ossiach). Officieel een wandelpad maar bijna alles is ook op de fiets goed te doen.

Veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Kiwikirs schreef:Hoi Dorretje,

Wij zijn 2 jaar geleden naar de Ossiachersee geweest. Je kunt uiteraard een rondje om het meer fietsen, niet echt voor de mtb maar wel mooi :wink:

Vanuit Annenheim kun je met de gondeltjes omhoog, de fiets hangen ze op buiten aan het bakje :-q Vanaf de gondel kun je óf naar beneden óf nog verder omhoog fietsen. Wij hebben dat laatste gedaan, een pittige klim maar eenmaal boven een mooi uitzicht. Vanaf de top heb je een hele mooie lange afdaling (16km, 1500 hm) via de Alp Adria Trail (Etappe 19 Alpe-Adria-Trail: Gerlitzen Alpe - Ossiach). Officieel een wandelpad maar bijna alles is ook op de fiets goed te doen.

Veel plezier alvast!
Thnx, zal ff kijken of ik hem in mijn gps kan zetten.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Kiwikirs
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 4 juni 2014, 14:26
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Cube Stereo

dorretje schreef:
Kiwikirs schreef:Hoi Dorretje,

Wij zijn 2 jaar geleden naar de Ossiachersee geweest. Je kunt uiteraard een rondje om het meer fietsen, niet echt voor de mtb maar wel mooi :wink:

Vanuit Annenheim kun je met de gondeltjes omhoog, de fiets hangen ze op buiten aan het bakje :-q Vanaf de gondel kun je óf naar beneden óf nog verder omhoog fietsen. Wij hebben dat laatste gedaan, een pittige klim maar eenmaal boven een mooi uitzicht. Vanaf de top heb je een hele mooie lange afdaling (16km, 1500 hm) via de Alp Adria Trail (Etappe 19 Alpe-Adria-Trail: Gerlitzen Alpe - Ossiach). Officieel een wandelpad maar bijna alles is ook op de fiets goed te doen.

Veel plezier alvast!
Thnx, zal ff kijken of ik hem in mijn gps kan zetten.
Het pad staat ook goed aangegeven met bordjes/paaltjes. Dus denk dat het zonder gps ook wel lukt :wink:
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Wij gaan aankomende zomer ook naar de ossiacher see. Dus als er nog meer tips zijn........,
Plaats reactie