Busreis oid met fiets mee naar Oostenrijk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik ga deze zomer een weekje naar Oostenrijk (Kaprun e.o.) om te mtb-en, en ben nog op zoek naar een manier om de auto thuis te laten zonder dat het al te veel geld kost. Vliegen in het hoogseizoen is zo 300 euro voor een ticket en dan moet je nog voor de fiets betalen en met de trein. Bus zou een optie zijn, maar ik zie vooral complete reizen inc hotel etc online aangeboden. Interbus doet losse busreizen maar geen fietsvervoer (heb nog een vraag uitstaan of ze 'm mee willen nemen als ik 'm netjes inpak, maar klonk niet hoopvol). Heeft iemand tips?
Give me little bits of / more than I can take
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik zou zeggen de trein? De nachttrein dan specifiek. Maar ik weet niet of je dan veel goedkoper uit bent dan vliegen. En reken ook de tijd eens uit de je met de trein kwijt bent. Ik kan natuurlijk niet in jouw beurs kijken maar als ik voor 100 of 150 euro meer binnen 1 uur op de plek van bestemming sta dan zou ik dat een no-brainer noemen.

Toevallig heb ik afgelopen jaar mijn zoon vanuit Rotterdam met de trein naar huis (Oostenrijk) gebracht. Ging eigenlijk prima! Al heb ik het traject heen van Rotterdam naar Salzburg voornamelijk met de ICE gereden en die nemen sowieso geen fietsen mee. Terug had ik de nachttrein en daar zaten ook een flink aantal (Nederlandse)fietsers bij. Ik ben toen met de nachttrein uit Munchen vertrokken. Maar er is volgens mij een nachttrein die naar Wenen rijdt en stopt in Salzburg. Dan kun je daar de overstap maken naar Zell am See en dan ben je zo in Kaprun.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik had al gekeken bij de NS, en die kwamen alleen met onmogelijke verbindingen met 5 x overstappen inclusief drie uur midden in de nacht zitten wachten in Mannheim, dat is het me echt niet waard nee. Overigens klinkt het leuk, een uur vliegen, maar je moet nog naar Schiphol, in de vakantietijd met ingewikkelde bagage dus dik twee uur van tevoren aanwezig, etc, etc.

Maar ik heb die nachttrein nog even opgezocht via de OBB, en zie nu wel dat ik voor 70 euro van Dusseldorf naar Innsbruck kan met fiets en couchette. Dat is wel een goede deal volgens mij. Van hier naar Dusseldorf is nog een paar tientjes extra. Ik ga even checken of ik een lift kan krijgen vanaf Innsbruck.
Give me little bits of / more than I can take
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

OBB inderdaad voor de nachttreinen. Tot vorig jaar was het de DB maar die zijn ermee gestopt en de OBB heeft dat overgenomen.

En dat vliegen, ja dat klopt natuurlijk. Ik dacht even aan Rotterdam The Hague airport waar je een uurtje van tevoren binnen komt lopen en bijna zo doorloopt het vliegtuig in. Schiphol is inderdaad andere koek.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

's Winters rijdt er een trein van Den Haag CS naar Zell am Zee.
Wellicht rijdt die 's zomers ook ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Nee, dat doet ie niet. Easyjet vliegt ook alleen in de winter op Salzburg. Maar volgens mij is het ook aardig goed te met deze treinverbinding. Ik heb overigens antwoord van Interbus, die willen geen fietsen mee, ook niet als ze ingepakt zijn. Jammer dan, maar ik vind de trein altijd fijner reizen dan de bus dus ik vind het helmaal niet erg meer.
Give me little bits of / more than I can take
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Er ging altijd een nachttrein vanaf Arnhem, zelf twee keer mee naar Oostenrijk geweest en dat gaat prima, fiets kan in de fietscoupé (ophangen aan een beugel). Had geboekt via treinreiswinkel, die zoeken de hele rit voor je uit als je wilt, tickets krijg je thuis gestuurd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie