Engeland C2C Rat Race the Crossing 2017

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

- Hoeveel mensen rijden mee? Is het druk of lost het enorm op na de start?
Afgelopen jaar dacht ik een 280-300..... Je start per 10 deelnemers tegelijk, en het veld verdeeld zich verder vrij snel dus echt druk is het nooit. Behalve op dag 1 mag je de andere dagen gewoon gespreid starten.
- De klimmen zijn te fietsen zeg je, maar met hoeveel klimervaring is dat? 100km per dag is voor mij het probleem warschijnlijk niet, maar ben qua klimmen niet verder gekomen dan de Holterberg :lol:
Gaat lukken, als je bijvoorbeeld Limburgse Mooiste de 100+km an rijden dan lukt dit ook. Vooraf een weekendje ardennen om te klimmen is voldoende.
- Hoe lang mag je er over doen? Vroeg weg, laat binnen? Het is voor mij en een vriend geen wedstrijd, wij zouden dan ook na 60 / 70km een publunch pakken.
Je start vroeg zo rond 07:00 of 08:00 (ENGELSE TIJD) en de eerste komt rond 13;00 aan en de laatste rond 20:00. Het is voor niemand een wedstrijd, iedereen rijdt eigen tempo. Afgelopen jaar reden we een tijdje op met een Engelsman die zo'n beetje iedere pub aandeed :-)
- Je kan je materiaal (tent, tas, gear enzo) naar de volgende stop laten transporteren toch?
Ja 1 tent en 1 tas die worden voor je naar de volgende overnachtings plek gebracht. Voor de start is er geen overnachtingsplek en je moet je of laten afzetten in de ochtend vroeg of een hotel boeken.
- Hoe is de sfeer? Engelsen een beetje kennende zou zo'n camping donders gezellig kunnen zijn, of is iedereen bloedserieus met de tocht bezig?
Zeer gezellig, voldoende bier, maar ook rond 22:00 stil want iedereen is goed moe.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

skamoto schreef: Wij hadden de auto bij de finish gezet en zijn met de bus van de organisatie naar de start gegaan. je mag je eigen fiets in een doos doen die ook naar de start wordt gebracht, dit werkt heel goed.
Dus.... de start is tussen 7 en 8, het is bijna 4 uur rijden van finish naar start en er is geen camping voor de start? Hoe doen ze dat?
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

De bus van de organisatie van finish naar start gaat in de middag op de dag voorafgaand aan de start.
Vervolgens is het aan jou zelf om een onderkomen voor de nacht te regelen. Een hotel is het meest handig.
De organisatie regelt slechts 2 overnachtingen en dat zijn kampeer plekken op einde dag 1 en einde dag 2.

je kunt er ook voor kiezen om je auto bij de start neer te zetten en na de finish op dag 3 de bus van de organisatie naar de start te nemen.

Voor beide bus ritten moet je vooraf reserveren.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Duidelijk, thanks! Ik vind daar niks over op de site, krijg je die details na inschrijving?
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

http://ratrace.com/thecrossing/faq/" onclick="window.open(this.href);return false;
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

Hierbij de info welke je krijgt uitgereikt.

https://imgur.com/6bE6lVd" onclick="window.open(this.href);return false;

en

https://imgur.com/fZSo7I1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Super, dankjewel! Hier kan ik mee uit de voeten. Tikje voorzichtig qua verplichte bepakking, maar hey, Engelsen he ;)

Nu hopen dat alles in kamp baby goed gaat rond die tijd :D
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Zijn wel hotels te vinden in Whitehaven, niet gek veel eigenlijk, wel een paar in de omgeving en enkele B&B's
Even op booking.com kijken.

Hmm misschien maar een camping voor nederlanders beginnen voor die nacht in de achtertuin.
Kunt vanaf hier zo het fietspad richting whitehaven op. Bent er dan zo.
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

thewaverleyhotel.co.uk
Was prima en vroeg ontbijt mogelijk.

Wel op tijd boeken
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

en lekker in t centrum van WHitehaven
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Faxmulder schreef:Zijn wel hotels te vinden in Whitehaven, niet gek veel eigenlijk, wel een paar in de omgeving en enkele B&B's
Even op booking.com kijken.

Hmm misschien maar een camping voor nederlanders beginnen voor die nacht in de achtertuin.
Kunt vanaf hier zo het fietspad richting whitehaven op. Bent er dan zo.
Hoe is je full English? :D
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

haha de champions, bonen en tomaten zijn niet aan mij besteed!
Maar bacon butti gaat er wel in :D
Plaats reactie