Biaritz Frankrijk:tips gezocht

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ga met mijn vriendin in april 2 weken richting Biaritz / st jean de Luz aan de Atlantische kust tegen Spanje aan.
We gaan daar surfen, maar uiteraard gaan de fietsen ook mee 8)
Heeft iemand tips voor mooie routes /trails daar binnen zeg 2 uur rijden?
We vallen meer voor een mooie omgeving als voor de ultieme technische route en kunnen beide redelijk fietsen maar zwart is nog ff boven ons nivo. (Vorige zomer was Rood in de Schotse parken leuk en uitdagend maar nog goed te doen).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Trails weet ik niet, maar langs de hele kust loopt de Velodyssey, verharde weg, maar wel heel mooi.
Mijn vriendin en ik houden ook van asfalt, dus afgelopen zomer paar stukken van gedaan, o.a. ook Biarritz, leuk fietsen daar hoor!
Check:
https://www.velodyssey.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Fietsen is fietsen en als het mooi is...ik heb niet zo,n last van hokjes :)
Thanx!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Ben er een keer of drie-vier geweest maar heb toen niet veel gefietst. De kust is vrij druk maar eens je het binnenland ingaat is het wel aangenaam om te fietsen, eerder licht heuvelachtig bij St-Jean-de-Luz en Biarritz, ga je meer naar de Spaanse grens worden de hoogteverschillen al een pak groter. Of er bikeparken of afgepijlde routes in de buurt zijn weet ik niet, ik MTB sowieso zelf met kaart en GPS.
In de hoge Pyreneeën zijn er massa's routes maar ik weet niet of je daar in -2u geraakt.

Ik was een keer vertrokken met de MTB om La Rhune (http://www.rhune.com" onclick="window.open(this.href);return false;) te beklimmen maar mijn fiets dacht er toen anders over :roll: , uiteindelijk werd het een ritje naar de bikeshop maar die bult staat zeker nog op mijn to-do list.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

eeeuuuuhhh strandfiets ?
Plaats reactie