Beginner MTB vakantie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
deButlahh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 14:07
Mijn mountainbike: Cube Race One 29

Hi allemaal,

Ik en mijn vriendin willen dit jaar deels een sportieve vakantie. Normaal zijn wij van het in de zon liggen, dus dat willen we nog steeds wel combineren.

Nu hebben we als specifieke locatie eigenlijk nog geen idee. Ik zie hier ook zoveel staan dat ik er niet wijs uit kwam.

We weten wel dat Frankrijk/Spanje ons eigenlijk niet zo trekt, we neigen meer richting Duitsland/Oostenrijk/Italië (sud-tirol).

We willen ongeveer 10 dagen gaan, waarvan we er van plan zijn zeker 5 te besteden op de mountainbike. Mijn vriendin vind het vooral mooi om tochtjes te maken door de bossen, maar ik zie het ook wel zitten om wat ruiger terrein door te gaan en wat (beginner) afdalingen te pakken.

Ik herinner me nog van de vakanties van mijn ouders dat in Oostenrijk bijvoorbeeld (saalbach hinterglem geloof ik) meer dan genoeg bergen waren, maar is dat wellicht te heftig voor beginners? We sporten beiden genoeg en hebben een goede basis conditie durf ik wel te zeggen, maar mountainbiken hebben we pas een keer of 10/15 gedaan.

Leest iemand dit en denkt diegene toevallig: "Daar moeten jullie heen!" We horen het graag!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In Saalbach kan je rustg beginnen.
Milka en Panoramatrail zijn niet te wild en dus goed te doen voor minder geoefenden.
De overige trails zijn iets spannender, maar dat heb je zelf in de hand, letterlijk (rem).
Geen grote jumps zonder chickenway, dus alles fahrbar.
De Talschlussrunde is leuk om gewoon te fietsen.
Rondom het meer van Zell a See zal ook nog wel een leuk fietspad liggen.
Het weer in Saalbach is niet het beste van Europa, maar ook niet het slechtste, prima te doen, maar je moet geen pech hebben.

Als combi van zon-strand en biken kan je Gran Canaria overwegen.
(hoort wel bij Spanje).
Bakken in de zon en biken in de heuvels. zie filmpjes van marcomtb1972 elders op het forum
Free-motion is een goede organisatie voor fietshuur en gidsen.
Ik had toen een weekje om en om. Dagje de toerist uithangen, dagje biken.
Erg goed bevallen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

+1 voor Saalbach. Vorig jaar ook de eerste keer in de bergen voor mijn vriendin. Hierna was ze helemaal verkocht aan de sport. Goede faciliteiten en de Jokercard zorgt voor gratis lift. Voldoende XC tracks / allmountain en mogelijkheden om eens een freeride parcours te proberen.

Wij gaan dit jaar nog een keer 2 weken naar Saalbach. Alhoewel Italie como/garda ook mooi is!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, was ik nog ff vergeten, de Jokercard van Saalbach.
Gratis liften en gratis OV in de omgeving (en nog wat zaken).
Wel een hotel/appartement uitzoeken dat is aangesloten bij de organisatie vd Jokercard, anders ben je gejokerd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Hola amigo's,
Nog een optie voor zon, zee, strand en diverse soorten trails.
Je kan d'r flink kilometers maken, maar ook op een kleine oppervlakte ook veel up / down singletracks vinden.
Zal even kijken of ik even een kleine impressie kan maken.
Ik ben op het moment op het eiland voor familie bezoek.
Groet vanaf Fuerteventura.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Hola Amigo's,
Heb m'n oude laptop mee, kan er geen filmpjes van mijn iets nieuwere camera mee bewerken.
Zal over een paar weken ff een impressie van Fuerteventura aan mekaar knippen en plakken.

Vandaag weer een stralende dag op het eiland, gelijk maar even met de fiets naar het hoogste punt van het eiland gegaan.
7 km klim, 850 hm vanaf de boulevard, top was helder en daarom fantastische 360 view, meestal ligt de top in de wolken, dus mazzel gehad vandaag, wel veel wind tijdens de klim, af en toe van de fiets ivm harde zijwind, laatste 175 hm loopstuk.
Adios.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Italie, Cinque Terre. Zon, zee en een grote verscheidenheid aan mountainbiketrails (geen liften, maar dat vind ik eerder een voor- dan een nadeel)
deButlahh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 14:07
Mijn mountainbike: Cube Race One 29

Al heel erg bedankt voor de suggesties!

Ik wil nog even erbij zeggen dat écht zon in de zin van 25/30+ graden geen vereiste is. We willen ook graag met de auto en onze eigen mountainbikes gaan, dus Fuerteventura/Gran Canaria is helaas geen optie... Het moet ook in zekere mate een 'budget' vakantie worden. Het zelf rijden en eigen mountainbikes helpt daar bijvoorbeeld al in.

Op dit moment speekt Saalbach ons het meeste aan. Zijn er nog aanraders met een goede prijs/kwaliteit qua hotels/appartementen? We zijn zelf ook nog in zuid Duitsland aan het kijken voor leuke plekken, maar er is zoveel en we vinden het lastig om te bepalen als we een leuke locatie gevonden hebben of er goed te mountainbiken valt...
MarcelBreginj
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 4 januari 2017, 16:46

Weleens het noordwesten van Slovenie overwogen? Hier in de buurt van Breginj zijn er erg veel opties, voor zowel de beginner als de gevorderde biker.
Plaats reactie