aletsch arena Zwitserland tips

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Binnenkort ga ik samen met mijn vrouw een weekje naar het gebied Aletsch arena in de buurt van Fiesch. ik ben daar dit jaar wezen snowboarden (dus ken het gebied een beetje) maar nooit in de zomer geweest. ik heb op internet al het een en ander gevonden. maar misschien zijn er mensen hier die daar ook wel eens zijn wezen mtben. zo ja misschien hebben die nog leuke tips. de bedoeling is om het gewoon rustig aan te doen en mooie tochten maken. Dus het DH deze x maar even niet. we horen het graag als iemand iets leuks weet. :-q
who dares wins
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vorig jaar in Bettmeralp geweest. Pak de lift in Bettmeralp naar de Eggishorn, daar loopt een wandelpad over de kam terug richting Riederalp. Dit is de Panorama-route, met onwijs uitzicht over de gletcher. Het eerste stuk is vrij pittig (SS03, flinke rotsen, natuurlijke trappen, etc. Redelijke endurowaardig. Daarna is het goed te doen maar zorg wel voor stevige banden, de stenen zijn scherp).

Er zijn daar ook genoeg wandelpaadjes die zich als singletrack lenen (een stukje daarvan was gebruikt voor de Stoneman Glaceria). Op GPStourinfo is ook het eea aan routes te vinden. Vanuit Fiesch kan je trouwens ook omhoog met de lift (1pers+fiets is iets van €30,- enkel)
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Ok bedankt voor de info :-q :-q
who dares wins
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Nou tenZNL. Net terug van het fietsen. Zelfde stuk gedaan begin is zeker geen aanrader voor iemand die soms in de bergen fietst. Maar zeker mooi. Vd week maar eens verder kijken.
who dares wins
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, dat 1e stuk is heel pittig maar het uitzicht is waanzinnig 8)
Oh ja, schiet me net nog te binnen...in het Aletschwald (bos a/h einde van de gletcher) mag je niet MTBen.
De wandelpaadjes rond het meer en naar boven wel, dat zijn leuke smalle en soms pittige singletracks.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

TenZNL schreef: zo 18 augustus 2019, 21:47 Ja, dat 1e stuk is heel pittig maar het uitzicht is waanzinnig 8)
Oh ja, schiet me net nog te binnen...in het Aletschwald (bos a/h einde van de gletcher) mag je niet MTBen.
De wandelpaadjes rond het meer en naar boven wel, dat zijn leuke smalle en soms pittige singletracks.
We gaan eens kijken of we die kunnen vinden :-q
who dares wins
Plaats reactie