Biken in Lathuile (meer van Annecy Frankrijk)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Wij gaan deze zomer richting Frankrijk, Lathuile. Ik neem mijn fiets ook mee omdat het mij wel een mooie omgeving lijkt om een beetje te fietsen. Nu is mijn Frans niet al te best dus wie weet een paar mooie routes in die om geving die ik op mijn Garmin kan laden.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Is het daar niet mooi fietsen met de Mtb? Weinig reactie hier :-{ . (dan maar omboeken :D zullen de kinderen leuk vinden :lol: )
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Vriend van mij heeft daar paar jaar geleden een aantal routes gereden, stond ook daar op een camping. Ik denk alleen dat hij niets met GPS heeft geregistreerd. Als ik me niet vergis was het wel leuk rijden daar.
StAlTiCa
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Afgelopen zomer heb ik op de camping in Saint jorioz gezeten. Ik heb vtv. Ook gezocht naar een GPS route voor de atb. En heb de volgende gevonden:

http://www.vttour.fr/topos/montagne-d-e ... ,1237.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hem gefiets. Je begint met brede gravel tractor sporen, maar dit gaat over in steigende bospaden. Waarna het veranderd in trails met losliggende rotsen. Erg uitdagend(soms zelf te)! Ik heb hem "tegen de klok in gefietst".
Als je de toelichting leest, meld men geloof ik dat de tour een halve dag duurt. Die heb je ook echt wel nodig, soms is het te steil om te fietsen en moet je lopen, of te tricky om af te dalen. En heb zelf enige freeride ervaring!
Wat voor mij wel scheelde, was dat ik de tocht alleen deed. En dan ben je(ik althans), in onbekend terrein, toch echt wel wat voorzichtiger. Want als er wat gebeurt, ben je op jezelf aangewezen.

Genoemde rotspaden moet je als volgt voorstellen: los liggende stenen, welke variëren in grootte van 2 cm, tot 50 cm, en alles er tussen in. Hier ben ik in een enkele onbewaakt moment fink op mijn gezicht gegaan(letterlijk). Gelukkig kwam ik er met schaafwonden, en een kapotte lip vanaf. Maar je komt ook hele gave single trails tegen en prachtige vergezichten over het meer! Al met al is het zeker de moeite waard, btw, ik kwam tijdens deze tocht ook paaltjes tegen van een vaste route. Deze heb ik verder niet gevolgd, maar wat ik er van zag, zag er best gaaf uit! Ik zou de route wel met een fully doen!
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Super bedankt, ik denk dat ik ook alleen ga fietsen of ik moet daar een mede biker tegen komen die samen wil fietsen. Oppassen daar dus in het gebied. Fully heb ik dus dat zit wel goed. Denk dat ik dan toch een andere banden combi ga monteren heb nu de Vittoria Goma voor en achter de Barzo. Denk dat het een combi word van Goma/Goma
Laatst gewijzigd door Fries74 op wo 1 februari 2017, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

deze site haalt gps tracks van meerdere sites:
www.vttrack.fr
bovenin staat T1 T2 T3 enz. dat is de technische moeilijkheid, T3 zijn meestal de leuke singletrails.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

:-q daar kan ik wel wat mee.......
lezzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 19 november 2003, 17:25
Mijn mountainbike: Transition Smuggler

Hey Fries ik werk van de zomer in Lathuile. Begin half april en zal de routes alvast voor je gaan testen. Als je in de zomer langskomt gaan we een keertje afspreken als je dat leuk vind.
Groeten Leslie
Lezz is More....
harmen76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 8 juli 2013, 11:20

Hoi Fries,

Ik ben er afgelopen zomer ook geweest. Ik heb daar toen deze route gefietst: https://www.utagawavtt.com/randonnee-vt ... nnecy-2040" onclick="window.open(this.href);return false;

Best wel mooie route, alleen op zijn Frans aangegeven (slecht) en de meeste campings liggen aan het meer en dan is het een behoorlijke klim over de weg naar de route.

Ga komend jaar waarschijnlijk weer die kant uit (camping in St. Jorioz). Maar de mtb zal wel op de fietsendrager blijven staan. Op de racefiets is het veel mooier toeren daar :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29979
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

utagawavtt.com en dan ff inzoemen op het kaartje rondom Annecy.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

lezzer schreef:Hey Fries ik werk van de zomer in Lathuile. Begin half april en zal de routes alvast voor je gaan testen. Als je in de zomer langskomt gaan we een keertje afspreken als je dat leuk vind.
Groeten Leslie

Goed idee :-q
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, vooral op en rond de Semnoz gefietst.. Vanuit Lathuile is de Tournette denk ik ook wel leuk!

Mocht je niet van omhoog fietsen houden: vanuit Annecy vertrekt een bus die je voor 5€ (toen iig) naar de top van de Semnoz brengt, en je kan je bike achterin hangen.
______Honzo ______ Jake______ Unit
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Ik zit vanaf 5 augustus vlakbij Bourg st Maurice. Mocht je zin hebben, dan kom je eens een dagje die kant op. Afhankelijk van wat je gewend bent, kunnen we een dag bikepark bij Les Arcs doen, of een mooie enduro tocht hoog in de Beaufortain. Ik kom al vanaf mijn vierde in die omgeving, zoveel uitdaging, prachtig.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

:-q
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

en nog meer vtt tracks gevonden ?? ik ben er ook van 26 juli tot 14 augustus
Bike the Power
Plaats reactie