Slovenië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Daar lag nu nog sneeuw, dus daar konden we nog niet in. Helaas ben ik al weer op de Heuvelrug ;-)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

tiewrap schreef:Ja prachtig !
Kransjka Gora heeft ook een bikepark.
Even voor de liefhebbers een samenvatting van de bikeparks in Slovenië!
Ik schrijf uit eigen ervaring, niet van plaatjes of websites....

Bikepark Krvavec - Met 6 trails de grootste en best onderhouden park met de beste liftvoorzieningen. Diverse trails van blauw tot (diep)rood. En gaaf is dat je slechts 15minuten vanaf de luchthaven zit, dus een vroege vlucht vanaf Schiphol om 7 uur en je zit om 9 uur dezelfde ochtend al op de trails!

Bikepark Kranjska Gora - was mooi, wordt op dit moment niet supergoed onderhouden. Hopelijk verandert dat snel......trails blauw(maar eigenlijk rood) tot zwart. Zeker niet eenvoudig en voor een eerste bikepark ervaring direct overslaan! Ja ik weet dat men zegt dat het goed is voor beginners, maar trust me.....it's not! Lifttijden onregelmatig en soms op de dag nog aangepast...

Bikepark Cerkno - Cool park met 7 verschillende trails en veel andere outdooractiviteiten. Van blauw tot zwart en alles er tussenin! Aanrader! Genoeg opties om ervaring op te doen in een bikepark en je niveau op te krikken.

Bikepark Maribor (Pohorje) - Mooi gelegen, goede lift. Trail niveau blauw tot rood (maar is eigenlijk gewoon dik zwart)!
Zeker de moeite waard als je in het noord-oosten van Slovenië verblijft.

Bikepark Vogel - Mooiste uitzichten over het Triglav gebergte (hoogste berg van Slovenie) en best geinige trails, maar klein. Een lange dalafdaling is 'onofficeel' wel mogelijk zodat je start op 1.800 meter hoog en daalt tot het Bohinj meer op ca 500 meter boven zee. Wil je hierheen? Stuur me even een PB'tje, rijden we samen anders vind je de dalafdaling nooit.... ;) Oh ja, de dalafdaling is meer een trial trail dan een snelle DH trail. Beneden kun je weer terug naar de gondel of even een duik nemen in het meer (watertemp 's zomers 22-23 graden, heerlijk)

Trailcenter Kocevje - Dikke trails van flowtrail tot flink zwart. Gebouwd door iemand die 6 jaar trails in Whistler heeft gebouwd....weet je wel genoeg denk ik. Wordt nog hard aan gewerkt, geen lift, maar uplift met busje in de weekenden. Anders omhoog trappen over een superrelaxte trail (ca 250hm per keer).

Golovec Trails, Ljubljana!! Op 10 minuten rijden vanaf het centrum van de hoofdstad vind je vette trails!! Geen lift, geen uplift, niet aangegeven dus je verdwaalt 100% zeker! Tip me even als je dit wilt rijden, de organisatoren (en ikzelf natuurlijk) laten je met alle plezier de trails zien. Van flowtrail tot dikke enduro met gaps en meer...

Bikepark Bovec - helaas al enkele jaren gesloten.

Stay tuned! Ook via http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&t=137556" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

En dat alles op een goed dagje rijden van NL. Daar wordt je toch blij van?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

jeroentune schreef:Nu zitten wij van de zomer in Zuid karinthie , maar dat is toch wel erg dichtbij .. ik denk dat ik ook nog wel een dag tochtje doe in slovenie..

Mooi zeg daar !
Vergeet het bikepark in Petzen dan zeker niet. Daar ligt één van de langste flowtrails!!!
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

baron062 schreef:En dat alles op een goed dagje rijden van NL. Daar wordt je toch blij van?
Zeker weten! Met de auto 12 uurtjes sturen, met het vliegtuig 1,5 uur zitten (en nog wat wachttijd)
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

mud mate schreef:
jeroentune schreef:Nu zitten wij van de zomer in Zuid karinthie , maar dat is toch wel erg dichtbij .. ik denk dat ik ook nog wel een dag tochtje doe in slovenie..

Mooi zeg daar !
Vergeet het bikepark in Petzen dan zeker niet. Daar ligt één van de langste flowtrails!!!
Die vergeet ik zeker niet......maar Petzen ligt natuurlijk in Oostenrijk.
Ga er binnenkort eens kijken. De flowtrail, Jamnica single trails in Slovenië en de nieuwe underground trail pikken we dan ook mee...
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Bikepark Bovec is weer in bedrijf. Vorig jaar had men zelfs plannen om meer tracks aan te leggen waarvan één grensoverschrijdend (Selle Nevea Italië). Ik weet niet hoever ze gevorderd zijn. Ik zal eens navraag doen bij mijn gastvrouw die werkzaam is bij de VVV in Bovec.

Mountain biking trail from B station, two options: macadam road or MTB bike trail Kanin
Mountain biking trail from C station (narrow fast macadam road)
Mountain biking trail from D station, Sedlo - Krnica (path isn't regulated, only for very experienced MTB bikers, difficult level)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Enrico schreef:Bikepark Bovec is weer in bedrijf. Vorig jaar had men zelfs plannen om meer tracks aan te leggen waarvan één grensoverschrijdend (Selle Nevea Italië). Ik weet niet hoever ze gevorderd zijn. Ik zal eens navraag doen bij mijn gastvrouw die werkzaam is bij de VVV in Bovec.

Mountain biking trail from B station, two options: macadam road or MTB bike trail Kanin
Mountain biking trail from C station (narrow fast macadam road)
Mountain biking trail from D station, Sedlo - Krnica (path isn't regulated, only for very experienced MTB bikers, difficult level)
Top! Laat maar wat weten als het bevestigd is. Ik begreep dat het ooit veel meer was, maar dat was voordat alle bikeparks kwamen....te vroeg dus.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De uitbreiding van de tracks op de Kanin bij Bovec zijn nog niet gerealiseerd. Je zult het er dus moeten doen met de reeds bestaande tracks, die op zich aardig zijn maar denk ik niet tot de mooiste van Slovenie behoren.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Enrico schreef:De uitbreiding van de tracks op de Kanin bij Bovec zijn nog niet gerealiseerd. Je zult het er dus moeten doen met de reeds bestaande tracks, die op zich aardig zijn maar denk ik niet tot de mooiste van Slovenie behoren.
Dank je voor de update. Vorige week nog in de Soca vallei gereden, maar niet bij Bovec....zoveel andere mooie trails ;)
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Plaats reactie