Klopeiner see/petzen... of andere opties?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Hallo,
Ik ben opzoek naar een locatie om de zomervakantie van 2017 door te brengen,
Ik heb de locatie Klopeiner/petzen al gevonden. Hier kan je bijvoorbeeld Stollenbiken, ook is de Flowcountry-trail bij Petzen op redelijke fiets-afstand. Verder kan ik alleen niet veel andere routes/trails vinden.

De locatie moet aan de volgende eisen voldoen:
-redelijk warm weer, daarna ook de keuze voor Zuid-Karinthië
-het liefst bij een meer/zwembad in de buurt
-Veel trails/routes. Ik ben van plan om voor de zomer een LTHT op te bouwen, trails zouden dus graag XC tot AM/Enduro zijn.

Ik heb bijv. de hacklbergtrail al gereden, deze kon ik met mijn XC HT redelijk goed naar beneden fietsen (Ter niveau-peiling)

Vorig jaar al in Saalbach geweest, dit jaar dus graag iets anders.

Ook is een/meerde liften wel handig, klimmen is met een LTHT redelijk te doen, maar het moet natuurlijk niet constant klimmen worden.

IK ben benieuwd naar jullie ervaringen met Petzen/Klopeiner See (voor mountainbiken), en anders eventueel vergelijkbare locaties.

Alvast bedankt!
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Geen andere voorstellen, heb zelf ook al gekeken naar Jamnica in Slovenië, maar hier lijken maar een aantal singletracks te zijn...
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Wij zitten zelf ook te kijken in die omgeving, omdat het weer wat beter kan zijn. Ik ben eigenlijk op zoek wat liftactiviteiten zodat ik weer lekker kan downhillen als in Saalbach dit jaar. Ook in de buurt van een meer en er moet paardgereden kunnen worden.
Als ik wat vind zal ik dat in dit topic posten.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

ik heb zelf ook al Nassfeld/hermagor gevonden, zijn ook veel liften.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Het is hermagor\nassfeld geworden, vantevoren willen we nog een aantal dagen katschberg/lungau of flachau biiboeken.(iemand voorkeuren?)

Heeft iemand toevallig nog een aantal leuke gpx tracks van deze omgeving? (Met singletrack erin)
Plaats reactie