4 daagse ATB trip

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
hermannnn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 4 november 2016, 09:43

Hallo,

Voor komende zomer op zoek naar een 4 daagse uitdaging.

Omdat het budget niet zo groot is willen we zelf alles regelen (evt rugzak)

Iemand ideeën en evt gpx ?

THX
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ietsjes meer info geven over wat je ongeveer, waar en voor hoeveel wil is wel handig. Je vraag is nu zo summier dat we je ook Lowlands of een cursus chakra tekenen in de Provence kunnen aanraden ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
hermannnn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 4 november 2016, 09:43

Haha lol

We willen 4 dagen echt atb'n, s'morgens tegen negen uur weg en dan uurtje of zeven terug. Groep is ervaren en heeft goede conditie.

Vorig jaar hebben we 4 dagen eifel gedaan, erg gaaf daar.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vogezen dan. Omgeving La Bresse is genoeg moois te vinden. Even de topokaart erbij pakken en de stippellijntjes volgen. (en hier een beetje inlezen op het forum, is genoeg over te vinden)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

De vraag is ook of je voornamelijk een groot gebied wil fietsen met name brede schotterpaden of dat je veel singletracks wil rijden. In geval van het laatste is Pod Smrkem in Tsjechië een aanrader, ongeveer 85 km aan singletracks. Op zich geen straf om het meerdere keren te rijden, je zou ook op weg daar naartoe ook trailcenter Rabenberg in Duitsland vlakbij de grens van Tsjechië aan kunnen doen (bv 2 dagen Rabenberg en 2 dagen Pod Smrkem). in Radenberg ben ik niet geweest maar de yt video's zien er goed uit. Afgelopen zomer ben ik in Pod Smrkem geweest en mij 2 dagen bijzonder goed vermaakt (we bleven daar 2 dagen met gezin en gingen daarna weer verder, als het aan mij had gelegen hadden we er langer gebleven). In Tsjechië is met name het eten en drinken in restaurants erg goedkoop, met het hele gezin (4 personen) bij Opaatje gegeten en was in totaal iets van 30 euro kwijt :winkie: (hoofdgerecht was 4 euro en bier was 80 cent). Het schijnt dat je in de hele omgeving ook goed kan biken, dus als je even zoekt is er meer te vinden. Komende zomer ga ik met vrienden een midweek en verblijven we in Polen in zo'n welness resort voor 150 euro pp incl ontbijt. De wat mindere 2 persoonskamers kwamen geloof ik op 100 euro pp voor 4 nachten.
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Heb je al aan Wales gedacht? Met de boot vanaf Duinkerken , 100 euro max voor een retour per auto met max 5 personen. Kamperen of hostel (bunkhouse) in de buurt van Afan, 2 dagen trailcentre Afan, 1 dag Brecon Beacons Gap route en een dagje Forest of Dean of Black Mountains. De pond staat laag, UK was nog nooit zo goedkoop. Wil je meer detail info, stuur gerust een PB, ik ga komend voorjaar voor de 8e keer.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Ik heb afgelopen zomer (eind augustus) de drie-landen tour gereden. Het was een top ervaring!!!
Van Nauders (Oostenrijk), via Sankt Maria (Zwitserland), Livigno (Italië) en Scuol (Zwitserland) weer terug naar Nauders. (http://www.dreilaendertour.com/home-p19.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Niet goedkoop via de organisatie, maar wel een top uitdaging. Misschien goedkoper als je de route rijdt maar zelf je dingen regelt. De organisatie biedt top hotels aan en bagage-transport. Als je andere hotels zoekt en een grote rugzak meeneemt kan 't vast goedkoper.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Misschien eerst maar eens wachten of hij nog terugkomt :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Mooi topic om ideeën op te doen voor andere bikers ;-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vier dagen low-budget en zo veel mogelijk fietsen? Met de trein naar Zuid-limburg en dan daar iets zoeken of net over de grens in de Ardennen danwel de Eifel
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
noutic
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 13 juli 2015, 20:00

P-J schreef:Heb je al aan Wales gedacht? Met de boot vanaf Duinkerken , 100 euro max voor een retour per auto met max 5 personen. Kamperen of hostel (bunkhouse) in de buurt van Afan, 2 dagen trailcentre Afan, 1 dag Brecon Beacons Gap route en een dagje Forest of Dean of Black Mountains. De pond staat laag, UK was nog nooit zo goedkoop. Wil je meer detail info, stuur gerust een PB, ik ga komend voorjaar voor de 8e keer.

Hey P-J,

Als ik hier nog even op terug mag komen.. heb je hier toevallig eens een reisverslagje van geschreven?

Ik zit er aan te denken om komende zomer ook zo'n soortgelijke trip te maken.

Wat extra info zou over wat er aan te raden is, is dan natuurlijk welkom.

Thanks!
Plaats reactie