Davos Zwitserland

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Wie zit er toevallig ook in deze buurt?
Heb inmiddels al een paar mooie routes gereden.
Ik ben er tot ongeveer eind volgende week.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

joergarms schreef:Wie zit er toevallig ook in deze buurt?
Heb inmiddels al een paar mooie routes gereden.
Ik ben er tot ongeveer eind volgende week.
Ben in juli 3 weken in Davos geweest en echt heel veel mooie trails gereden.

Misschien een leuke suggestie om een keer met flowdays van de Bike Academy mee te gaan. Elke vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag bieden ze guided tours aan voor 85 CHF per persoon (of 45 CHF als je in een van de deelnemende hotels slaapt...). Met een beetje geluk heb je voor dat geld een prive gids, heb het 2 keer gedaan en had 2 keer een prive gids. Hetzelfde concept bieden ze ook aan in Lenzerheide en Sankt Moritz en die zijn ook aan te raden.

http://www.bike-academy.ch/versteckt/flow-days/" onclick="window.open(this.href);return false;

De trail/tour van Jakobshorn/Rinerhorn naar Filisur is een aanrader.
aertsb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:01

Kamino schreef:
De trail/tour van Jakobshorn/Rinerhorn naar Filisur is een aanrader.
Is deze tour goed te doen met een HT. Ik ga er deze zomer naar toe. Op de filmpjes die ik ervan gezien heb zijn altijd met een fully.

Eventueel nog andere tips om te doen in Davos.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zelfs hier in het plaatselijke bos zie je meer fullies dan hardtails.
Daar in de buurt gereden (niet deze trail) op mn hardtail, voelde niet als een handicap.

Hier het linkje naar de gps track (opslaan als)
En hier de beschrijving.
Ziet er goed uit!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aertsb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:01

ThaSingleTrackMastah schreef:Zelfs hier in het plaatselijke bos zie je meer fullies dan hardtails.
Daar in de buurt gereden (niet deze trail) op mn hardtail, voelde niet als een handicap.

Hier het linkje naar de gps track (opslaan als)
En hier de beschrijving.
Ziet er goed uit!
OK Bedankt.
Eventueel nog andere tips van routes die je zelf gereden hebt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zal eens kijken, wij zaten in Lenzerheide, dus meeste tracks daar omheen.
Rothorn was wel iets, met cabine omhoog en dan niet via het fietspad, maar via het wandelpad omlaag.
Verder een dagje naar Filisur en Davos, langs de spoorbaan.
Overige tochtjes gingen andere kant op, naar Chur.
Als t goed is kan je een ronde maken, van Arosa naar Lenzerheide, maar die konden wij niet doen omdat die dag de lift niet ging...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aertsb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:01

Je mag altijd eens kijken naar die routes.
Zal ook wel eens zien of je die ronde kan maken. Zelf zit ik in Davos.
En ik was misschien ook van plan om één dag in het bike park van Lenzerheide te gaan downhillen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bikepark stelde niet veel voor, beetje klein.
Maar wellicht is er sinds 2012 wat verbeterd ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

aertsb schreef:Je mag altijd eens kijken naar die routes.
Zal ook wel eens zien of je die ronde kan maken. Zelf zit ik in Davos.
En ik was misschien ook van plan om één dag in het bike park van Lenzerheide te gaan downhillen.
Hoewel je alles kunt rijden op een hardtail kan ik voor Davos echt wel een fully aanraden. Als je op de 'fietspaden' blijft dan is het prima te doen maar als je singetrails wilt rijden dan kun je een hoop technische trails verwachten. Ik rijd daar zelf op een 160mm enduro fiets en dan ben je echt wel in het voordeel ten opzichte van een hardtail.

Voor routes kan ik http://www.herbert.bike/destination/davos/touren" onclick="window.open(this.href);return false; aanraden. Dan kun je een indruk krijgen van wat er allemaal te vinden is in Davos en omgeving. Als je lid bent van ride.ch kun je ook nog eens alle routes downloaden. Verder kun je de Singletrail map van Davos kopen http://www.sports-publishing.ch/shop/de ... s-klosters" onclick="window.open(this.href);return false;. Daarop staan ook een hoop trails die de moeite waard zijn. http://www.herbert.bike/angebote/hammer-days-davos" onclick="window.open(this.href);return false; Is ook wel handig. Voor 5,00 CHF krijg je dan een pdf met kaartjes en beschrijvingen (inclusief GPX) van 3 van de beste touren rondom Davos.

In Davos alleen zijn meer dan genoeg trails om je te vermaken maar als je verder wilt kijken is Lenzerheide/Arosa ook de moeite waard. Ook daar veel technische singletrails en netwerk aan liften die je kunt gebruiken. Bikepark Lenzerheide is echt geen klein bikepark en heeft meerdere trails van verschillende niveaus. Van 7-9 juli wordt daar ook een worldcup gehouden met xc/downhill. Erg leuk om te gaan kijken....

Laat maar weten als je nog iets wilt weten. Zelf deze zomer ook weer paar weken naar Davos.
aertsb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:01

Kamino schreef:
aertsb schreef:Je mag altijd eens kijken naar die routes.
Zal ook wel eens zien of je die ronde kan maken. Zelf zit ik in Davos.
En ik was misschien ook van plan om één dag in het bike park van Lenzerheide te gaan downhillen.
Hoewel je alles kunt rijden op een hardtail kan ik voor Davos echt wel een fully aanraden. Als je op de 'fietspaden' blijft dan is het prima te doen maar als je singetrails wilt rijden dan kun je een hoop technische trails verwachten. Ik rijd daar zelf op een 160mm enduro fiets en dan ben je echt wel in het voordeel ten opzichte van een hardtail.

Voor routes kan ik http://www.herbert.bike/destination/davos/touren" onclick="window.open(this.href);return false; aanraden. Dan kun je een indruk krijgen van wat er allemaal te vinden is in Davos en omgeving. Als je lid bent van ride.ch kun je ook nog eens alle routes downloaden. Verder kun je de Singletrail map van Davos kopen http://www.sports-publishing.ch/shop/de ... s-klosters" onclick="window.open(this.href);return false;. Daarop staan ook een hoop trails die de moeite waard zijn. http://www.herbert.bike/angebote/hammer-days-davos" onclick="window.open(this.href);return false; Is ook wel handig. Voor 5,00 CHF krijg je dan een pdf met kaartjes en beschrijvingen (inclusief GPX) van 3 van de beste touren rondom Davos.

In Davos alleen zijn meer dan genoeg trails om je te vermaken maar als je verder wilt kijken is Lenzerheide/Arosa ook de moeite waard. Ook daar veel technische singletrails en netwerk aan liften die je kunt gebruiken. Bikepark Lenzerheide is echt geen klein bikepark en heeft meerdere trails van verschillende niveaus. Van 7-9 juli wordt daar ook een worldcup gehouden met xc/downhill. Erg leuk om te gaan kijken....

Laat maar weten als je nog iets wilt weten. Zelf deze zomer ook weer paar weken naar Davos.
Bedankt voor de info. Die sites ga ik zeker een grondig bekijken.
Ik heb zelf enkel een HT. Maar ik ben daar met vrouw en kinderen en kan dus sowieso niet elke dag gaan biken en wil er ook andere dingen doen. Dus ik hoop een 2 dagen een langere tijd te gaan en dan één dag in het bikepark en hier en daar misschien eens een uurtje of iets langer. Ik denk dat ik de eerste rit dan maar met mijn HT ga doen en dan kijk voor de volgende rit of ik een fully wil/moet huren.
Dat van de worldcup had ik ook al gezien. Spijtig genoeg vertrekken we pas de 10/7 dus net te laat, anders was ik zeker gaan kijken.

Heb je eventueel een goed adres waar ze deftige fietsen verhuren?
Plaats reactie