Ervaringen Trentino Italie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
TurboHenkie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 18 november 2013, 21:38
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL

Ik word de laatste tijd kapot gespamd op facebook met de volgende site http://www.gardatrentino.nl/mountainbike/ Nu wil het geval dat mijn ouders deze zomer met de camper aan het gardameer staan en ik overweeg dan ook, als
het werk het toelaat, om voor een paar dagen op en neer te crossen en een paar routes te pakken.

Heeft iemand ervaring met deze aanbieder (of aanraders voor andere organisaties) En is dit gebied te doen met mijn xc hardtail monster of zou daar huren beter zijn?

Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

er zijn daar routes in allerlei moeilijkheidsgraden, dus met elke fiets (en berijder) kan je er je lol op.

die site is volgens mij van de lokale vvv?
als je op de "zoek en boek" knop klikt, word je daar iig naar doorgelinkt.

wat verwacht je van een organisatie? ga je bij je ouders in de camper of zoek je een accomodatie?
je kan daar overal boekjes en kaarten kopen met routes en op dit forum kan je ook genoeg links vinden naar sites met gps routes ed, dus je kan makkelijk zelf op pad.
maar er zijn ook gidsenbureau's waar je van dag tot dag kan beslissen of je met ze mee gaat.
of zoek je een all-inclusive hotel/eten/gids/reis van en naar nederland aanbieder?

oh en het gardameer is groot, bij welke plaats staan je ouders?
TurboHenkie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 18 november 2013, 21:38
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL

Nee ik gooi gewoon een tentje en de fiets in de auto en dan rij ik die kant op. Dus ben niet afhankelijk van accomodatie. Mn ouders staan in Bardolino maar ik vind het niet erg om bijvoorbeeld een uur naar Trentino te rijden. Als de routes gewoon solo te rijden zijn met gpx dan zal het allemaal wel gaan lukken. Ik was in de veronderstelling dat je echt zo'n tour moest boeken om die routes te 'mogen' rijden.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Ik zou persoonlijk wel oppassen met alleen op pad gaan met een gpx file in die omgeving. De bekendste routes rondom het meer zijn druk bezocht en het gevaar is hier klein. Maar zodra je 30km of meer gaat fietsen ga je je ook op paden begeven waar niet zo vaak voorbijgangers zijn. Het terrein kans soms erg link zijn en je wil er niet alleen voor komen te staan als je een flinke klapper maakt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je redelijk van de wereld kan zijn op het moment dat je daar iets gebeurd. Tijdens een afdaling ben ik met 50km/u uit de bocht gevolgen, ik was de laatste rijder van een groep van 3 en pas na 20 minuten hadden die gasten door dat ik niet meer volgde. Uit eindelijk met veel geluk weer op mn fiets kunnen stappen en ze kunnen vinden.

Er zijn genoeg gidsen en mogelijkheden om met mensen te rijden, de locals laten je ook vaak mee rijden als je het netjes vraagt en een beetje italiaans handen en voeten werk toepast. Tenslotte denk ik dat je met een gids veel betere paden gaat rijden dan dat je alleen gaat vinden.

Het is net zoiets al rondrijden op je eigen thuis track. Outsiders kunnen de vaste routes wel vinden, maar alleen jij weet waar je echt gave trails gaat vinden.
TurboHenkie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 18 november 2013, 21:38
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL

8) Thanks! Ik ga het eens in overweging nemen.

Er zijn in iedergeval bijna dagelijks wel routes / gidsen te boeken dus dat moet goed komen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Genoeg te doen daar. Ook genoeg over te vinden op internet.
Wel een goed slot meenemen (of meerdere), de fietsendieven weten dat er in die omgeving veel moois te halen valt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

TurboHenkie schreef:8) Thanks! Ik ga het eens in overweging nemen.

Er zijn in iedergeval bijna dagelijks wel routes / gidsen te boeken dus dat moet goed komen
Wanneer ga je?
Wij zijn voornemens de eerste twee weken van juli naar Riva te gaan.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Laatst gewijzigd door henkjan29er op za 28 mei 2016, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Over 3 weken ook weer een paar dagen Riva e.o.
Geweldig gebied om te biken en geweldige plaats om de dorst te lessen en honger te stillen na het fietsen.
Aansluitend 2 dagen Sella massief.... ook heel veel zin in
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
TurboHenkie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 18 november 2013, 21:38
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL

Als ik ga is het pas in de eerste weken van augustus, dan staan mijn ouders daar.

Ik werk echter in de binnenvaart en mijn collega is dan ook ergens op vakantie, dus ik moet eerst nog zien of ik uberhaupt vrij ben dan :roll:
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Is er hier nog iemand die mooie gps tracks heeft vanuit Riva? En weet of het geschikt is
Heb al wat rond gezocht op gpsies, maar t zijn er zoveel......
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

henkjan29er schreef:Is er hier nog iemand die mooie gps tracks heeft vanuit Riva? En weet of het geschikt is
Heb al wat rond gezocht op gpsies, maar t zijn er zoveel......
Pik er een paar uit van G(y)psies of rijd achter je voorligger aan of volg de voorbeelden uit de folder die je lokaal kunt krijgen of volg de bordjes van de CAI. Kanniet fout gaan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
MTB_Jurriën
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 20:02
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 1 29'' 2017

Ik ben vanaf 23 juli t/m 13 augustus in Levico (Trentino) met de mountainbike. Hier kom ik nu al zo'n 13 jaar en dit jaar gaat voor het eerst de mtb mee. Op de planning staat nu in ieder geval om de Panarotta (jaren op geskied) op te fietsen en te fietsen in Folgaria (huidige skiplaats). Kijk op Facebook maar eens op de pagina Alpe Cimbra Bike, hier staat enorm veel op over het fietsen in Folgaria en omstreken.
altevite
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 21 juli 2016, 11:42

I'm an italian biker living in Trentino near Levico and Caldonazzo lakes. I'd like more people to know this region, which is great for mountain biking!! There are so many rides for every kind of mtb discipline! Take a look to my videos, all mountain trails (just near Mount Panarotta)

https://www.youtube.com/watch?v=hYlKN5Br5hg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Ik ben nu in Livigno wat overigens ook al een walhalla is voor de mtber, woensdag rij ik verder naar Riva om daar twee weken de mtb, surf en motor routes weer eens te bekijken.

Nu al voor het derde jaar achtereen, echt heerlijk.

In Livigno valt het weer echter nu wel een beetje tegen moet ik zeggen, veel regen.
altevite
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 21 juli 2016, 11:42

I'm sorry for Livigno bad weather condition (in the past days it was snowed)... Me and my girlfriend should be in Livigno in next August! I hope the weather will be sunny....
It should be a nice place to ride... Do it?

Riva has a better climate than Livigno! It's a great place to ride and for holidays!
Plaats reactie