Transalp toertocht

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
bluefuzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 2 mei 2016, 21:46

Beste allemaal,

Bij deze mijn eerste bericht op dit forum!

Ik wil graag samen met mijn vriendin een meerdaagse toertocht door de Alpen maken.
Nu zijn er natuurlijk genoeg organisaties die dit soort tochten organiseren, maar wij willen het liefst met z'n tweeën op eigen tempo deze tocht volbrengen. Technisch zijn wij hier goed genoeg voor maar we zullen wel wat moeten trainen om de vereiste afstand en hoogtemeters in dat landschap te voldoen.

Mijn vraag is: heeft een van jullie ervaring met het meerdaags toeren door dit gebied in zijn/haar eentje of met klein gezelschap? Zo ja, heb je een mooie route, tips en overige dingen waar wij ons op voor moeten bereiden?

Alvast bedankt!
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik zit in t zelfde schuitje. Ik ga in juli rond de mint Blanc in 6 dagen. Een rondtocht, wel zo makkelijk.
De gps tracks gevonden op gpsies.com
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Op de mtb neem ik aan? Hoe willen jullie de nachten gaan doorbrengen? Berghutten of bikepacking? Hebben jullie ervaring in de bergen?
bluefuzz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 2 mei 2016, 21:46

George schreef:Op de mtb neem ik aan? Hoe willen jullie de nachten gaan doorbrengen? Berghutten of bikepacking? Hebben jullie ervaring in de bergen?
Inderdaad op de de MTB, we willen er rond de 10 dagen over doen. We hebben ervaring in de bergen (zit toevallig nu met de bike in de Cevennen, Frankrijk), echter ligt onze top wel rond de 55km met 1200 hoogtemeters per dag, dus denk dat we nog wat moeten trainen ;-)
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Kijk eens op http://www.moveyouralps.com/" onclick="window.open(this.href);return false; . Ik ga met een groepje in juni een stuk van de Chemin du Soleil doen in het gebied rond de Drome. Alles zelf geregeld.

Hele mooie site met veel ideeen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Check ook deze even

http://sitesvtt.ffc.fr/itinerance-a-vtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Hier staat wat info over verschillende transalp's http://www.transalp.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
hoogstraatfan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 1 december 2004, 09:21
Mijn mountainbike: Trek FUEL 90
Contacteer:

Tocht door de Dolemieten iets? Vorig jaar gedaan met vriendengroep van verschillend fietsnivo, was erg de moeite waard! Vertrek en eindigen in Brixen.
Plaats reactie