Garda / Monte Baldo

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Hallo medebikers! Komende zomer verblijf ik 2 weken nabij het dorpje Garda. Aangezien de Monte Luppia met de vele mtb-routes zich nagenoeg in de achtertuin van het vakantiepark bevindt, gaat de mtb mee.

Nou lijkt het mij een leuke uitdaging de Monte Baldo te beklimmen met de MTB. Is dit mogelijk? Op google-maps zie ik veel schotterpaden naar boven gaan, maar zijn die ook goed te biken? Als ik er op google, kom ik bijna alleen maar info over downhill trails tegen (ook leuk natuurlijk!).
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Daar ben ik vorig jaar ook in de buurt geweest. Er liggen best wel een aantal mooie routes over de Baldo.

Ik weet daar alleen wat routes aan de noordkant omhoog en halverwege weer naar beneden. Als je het een beetje leuk wil maken dan kom je wel aan behoorlijk wat hoogte meters.

Ook kun je er voor kiezen om met de lift naar boven te gaan in Malcesine en dan een leuke route naar beneden pakken.
Op deze site KLIK kun je aardig wat routes vinden, wel ff goed kijken of het niet een downhill route is. Die zijn daar behoorlijk pittig.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jaren geleden de Mt Baldo op gefietst, en dat was ook via de noord kant.
Probeer van tevoren zoveel mogelijk info te vinden.
Er zijn inmiddels zoveel routes, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Probeer routes te selecteren die bij jouw rijstijl en conditie passen.
Heb je een gps ?
Dat helpt wel enorm. Tracks en OSM kaart downloaden en gaan !
Ik had een Kompas kaart en die was op sommige punten hopeloos onnauwkeurig.
Maar dat was 1988 ofzo ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Deze link heeft ook nog een aantal mooie routes misschien staat er wat tussen in de regio die je zoekt.
http://www.gardamtb.com/tours-All-mount ... 038-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

staan deze routes allemaal aangegeven met de rood/witte bordjes met het nummer van de track er op en de plaatsnaam waar hij naar toe gaat?
ik zie nergens de internationale bordjes met de driehoek en de bolletjes.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Er hangen hier een daar wel bordjes, daar staan ook wel eens nummers bij op en vaak ook de plaats waar de track ongeveer naar toe gaat.

Maar ze zijn in Italië niet heel erg goed in onderhoud van die bordjes een het klopt zo af en toe ook niet echt. Een goede kaart is het minste wat je nodig hebt maar gps is eigenlijk onmisbaar.
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

dat vermoeden had ik al een beetje.
dan maar op zoek naar een goede gps
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Ik heb een GPS, dus dat maakt het al wat makkelijker. Mijn idee was om vanuit Garda naar Assenza te fietsen en daar te beginnen met de beruchte klim naar Prada Alta. Net ten zuiden van Prada Alta lijken er dan diverse schotterpaden omhoog te gaan richting de lange bergkam naar de top van de monte Baldo. Je passeert dan onder andere de Rifugio Barana Al Telegrafo. De downhill moet ik nog even goed uitzoeken, kan best een aardig potje technisch fietsen maar heb een aantal heftige filmpjes van het gebied voorbij zien komen van trails waar ik niet zonder kleerscheuren af kom...
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Genoeg paden om erop te komen. Neem gelijk even de altissimo mee? Alleen al voor het uitzicht en de berghut. Stuk rustiger dan de baldo top met al die dagjes mensen.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Monte Altisimo kan je netjes doen vanuit Torbole, en dan verder naar Monte Baldo, dan is het zelfs bergaf!
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Zit vanaf 23 juli twee weken op camping la Rocca tussen Bardolino en Garda. Fietsje gaat mee. Meer aanwezige in die periode?
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

Hier een filmpje van onze afdaling naar riva op de strada ponale

http://youtu.be/Ci4sZOhweHE" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij zitten heel de maand augustus weer in die regio en gaan dan de montebaldo doen
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

27 Juli ben ik op maroadi twee weken, daarvoor ben ik eerst in Livigno om daar ook eens de mtb uit te laten.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Afgelopen week met de kabelbaan naar boven gegaan. We mochten slechts tot Ste. Michelle vanwege "icy trails". Verrekte Italianen laten je dan wel het volle pond betalen!!
Vanaf daar met de fiets is ons niet echt bevallen. Beklimmingen te steil en de wandelpaden die vanaf daar verder gaan, zijn ook echt wandelpaden, en niet begaanbaar met de fiets.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

pat1968 schreef:Hier een filmpje van onze afdaling naar riva op de strada ponale

http://youtu.be/Ci4sZOhweHE" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij zitten heel de maand augustus weer in die regio en gaan dan de montebaldo doen
Wat een drukte, lijkt de A2 wel...
Ben er jaren geleden geweest, van Riva naar Pregasina en terug gefietst, toen nog nauwelijks mtb'ers.
Mooie uitzichten over het meer :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie