Orange County (California USA)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik heb in mei een conferentie in Anaheim, CA (omgeving Disneyland). Ik heb er maar een weekend voor geplakt want het lijkt goed biken daar in Orange County. Ik weet het, wat is het leven toch zwaar. 8)

Binnen een half uur van mijn hotel lijken dit twee leuke ritten:
Santiago Oaks
Whiting + The Luge
(Ik kwam toevallig op de Strava van Anneke Beerten terecht, die tweede lijkt een favoriet trainingsrondje te zijn van haar)
Daarnaast is Laguna Beach beroemd en ook niet ver, maar ik begrijp dat het in het weekend filerijden is om er überhaupt te komen.
Op youtube al een en ander kunnen bekijken, ziet er leuk uit.
Goede huurbikes bij The Path, 15 min van hotel.

Zijn er hier mensen die daar zelf in de buurt gereden hebben? Tips?
Is Laguna Beach de moeite waard (over de opties is het binnenland)?
DutchmanPhotos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 15:40

Goed plan van je!
In het weekend is het juist geen file rijden. Het zijn de enige twee dagen in de week dat je je juist wel gemakkelijk van verplaatsen in LA.

Wij wilden afgelopen november in Laguna gaan rijden en hadden contact gehad met Lagnua beach Cyclery.

http://www.lagunabeachcyclery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in de Santa Monica Mountains omdat we onze trip enigszins hadden aangepast. We hadden ongeveer 3/4 dag om te biken. Uiteindelijk bij Topanga Creek Outpost gehuurd. Ze zitten aan de Topanga Creek Canyon en vanuit hun shop fiets je zo de trails op. We hadden de beschikking over splinternieuwe BMC 29er trail fietsen.

http://www.topangacreekoutpost.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik adviseer je om er ruim de tijd voor te nemen want het valt niet altijd mee om de mooiste trails te vinden, maar alleen voor de California vibe is het zeker al de moeite waard.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Bedankt voor je reactie!

Laguna Beach schijnt toch echt in het weekend vol te lopen, maar ik zal komend weekend eens op google maps kijken hoeveel het nu echt scheelt qua tijd.

De Santa Monica Mountains zijn compleet aan de andere kant van LA. Zou een optie zijn als ik op LAX zou vliegen, maar ik vlieg op SNA en heb een hotel in Anaheim, dus ik wil me echt richten op Orange County (niet te veel in de auto, ik heb maar een weekend).

Ik ken de California vibe, heb een jaar bij San Francisco in de buurt gewoond, maar zal bij LA toch weer anders zijn.

Mijn plan is ongeveer:
Vrijdagmiddag aankomst SNA, auto huren op vliegveld, bike huren bij The Path, inchecken hotel.
Zaterdagochtend vroeg naar Laguna Beach, daar biken en een beetje de toerist uithangen.
Zondagochtend naar Lake Forest, daar Whiting + The Luge rijden.
Zondagmiddag bike en auto inleveren, shuttle naar hotel, conferentie begint eind vd middag.

Qua autorijden ligt alles binnen de 30-45 min van elkaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het is inmiddels zo ver.
Vrijdagmiddag aangekomen, huurauto opgehaald en in de files van LA gestort.
Mooie Giant Reign opgehaald bij The Path bike shop. Behoorlijk laid back daar, je moet geen haast hebben (had ik niet).
Nog meer files. Hotel in Anaheim vlakbij Disney en Convention Center. Vreemde bedoening met alleen maar hotels en restaurants, geen echte plaats met inwoners.
Zaterdagochtend vroeg naar Laguna Beach. Viel niet tegen, trails zijn goed op een primitieve, old school manier. Het betere werk staat niet op de kaart maar is via youtube en strava wel te achterhalen. Wie wel eens wat over duurzame trailbouw heeft geleerd krijgt hier een hartverzakking, het is één en al fall line erosie van de buitencategorie :o Stiekem ook wel weer eens leuk om te rijden.
Opvallend vond ik dat vrijwel niemand op de trail gedag zegt hier. Veel walkmans ook (of hoe heet dat tegenwoordig). Mensen lijken vooral met zichzelf bezig. Raakte aan de praat met een biker uit Colorado, hem was dat ook opgevallen.

Rental bike:
Afbeelding

Pauze op het strand, "mooi uitzicht" :tong
Afbeelding

Car Wreck trail, met inderdaad een car wreck:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

En vandaag in Lake Forest via Whiting Ranch en de Santiago Truck Trail naar The Luge, een leuke downhilltrail langs een bergrichel.
Zo zit het pleziergedeelte van de trip er al weer op :(

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

En dan moet je weer terug naar BC. Vervelend hoor :tong
Maar in Orange County lijken me de trails ook wel tof als ik dat zo zie. Weer iets anders dan wat je gewend bent thuis denk ik.
Ride a bike!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Is de ondergrond daar zo geel of is dat allemaal stuifmeel op je fiets?
Zelfs een topvlag, in die munitiekistjes het topboek of is het een geocache?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Tja om eerlijk te zijn, in BC zijn honderd keer meer trails, en van oneindig veel betere kwaliteit. Hoewel het vorig jaar zomer bij ons ook lang droog was en dan zie je de trails rap achteruit gaan.
Wat je dan weer mist in BC is uitzicht, je rijdt altijd in het bos. Hier in SoCal heb je dan weer bijna geen bos en altijd uitzicht.
Al met al leuk om hier eens rond te karren.
Ondergrond is geelachtig ja. Of is het oranje (want Orange County???).
Ik heb niet in de munitiekistjes gekeken, zal wel een logboek in zitten.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Om een idee te geven hieronder een video (niet van mij) van twee "secret" trails die ik heb gereden in Laguna Beach: Repo Man en Big Waimea. Door Strava niet zo secret meer dus. Ik moet zeggen dat je op de video niet goed kunt zien hoe steil en ruig sommige stukken zijn. Deze gasten (ik geloof dat ik Curtis Keen herken?) doen het wel erg makkelijk lijken ;-)

Plaats reactie