Mini TransLuxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Is er misschien iemand, misschien wel wonend in Luxemburg, die deze gps-tracks kan 'raten' of dit enigszins de moeite waard is? Dus niet teveel verhard, bewoonde wereld, jeeptracks etc. De "auteur" rate ze steeds met 4 uit 5 sterren voor de techniek, dus dat stemt me in elk geval tevreden.....een 5e ergens was misschien ook wel leuk geweest als dat maar niet inhoud dat je 50km met je bike op je nek moet gaan lopen.

De 2e etappe van Vianden naar Lutzhausen lijkt me mountainbiketechnisch de meest interessante rit. Rondom Esch-sur Sure schijnt het zowiezo wel mooi biken te zijn..........misschien nog een klein bonusavondritje ;-)

Heb al even kort contact per email gehad met de auteur, maar die komt uit Frans sprekend België (Spa) en spreekt geen Engels dus dat heeft niet heel veel meer info gegeven dan de Youthhostels en treinverbindingen. Maar toch ook zeerzeker welkome tips wat dat betreft! Planning is om met de auto naar Troisvierges te gaan een nachtje slapen, de 3 etappes te fietsen met 2 overnachtingen en afsluiten met een overnachting in Luxemburg stad. De volgende morgen met de trein van Luxemburg stad weer naar Troisvierges en met de auto back 2 The Netherlands (Zoetermeer).

Het zuidoosten rondom het Muhlertal, Berdorf, klein Zwitserland schijnt zowiezo ook wel heel erg de moeite waard te zijn zeker ook voor het meer technische stuk. Maar vind deze Mini Trans een leuk avontuur(tje) voor juni, juli of augustus...........even afwachten wat het weer doet en GO!!

Wil dit gaan doen met zo min mogelijk bagage, dus een rugzak (Camelbak Hawg), een circa 2L zadeltas(je) en een 1L bovenbuistas(je). Van de "auteur" van gps-tour.info begreep ik ook dat er de mogelijkheid bestaat je bagage door het youthhostel door te laten sturen.........maar dat maakt het weer wat minder avontuurlijk.

Ben eerder al wel eens een week bij MTB verbier geweest, 2 trekkingweekenden en een TransAlp gedaan met Vasa.......september 2016 de Giro Dolomiti huttentocht. Maar wil graag wat meer zelfstandig meerdaagse trekking-avonturen gaan ontplooien.........Schotland, Wales, TransAlp, Spanje, Corsica.....whatever. Zie dit initiatief dus een beetje als een voorzichtige testcase :-) En dan volgend jaar met een met bikebags behangen fatbike Lapland doorcrossen hahahaha........tent mee, gasstel mee.....bearspray?!?

http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144088.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144089.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144090.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Thanks 4 ur input!
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Ik kan je niet helpen met de rating maar het idee vind ik wel erg leuk. Ga hem iig bewaren en post je ervaringen als je het gedaan hebt!
Ik ken alleen de omgeving rond Berdorf / Muhlertal en Larochette etc en dat is wel erg gaaf fietsen. Hoop met Hemelvaart nog die kant op te gaan.

De youthhostels kunnen wel erg druk zijn dus weet niet of je het redt met het uitstellen tot het laatste moment.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

@The Borg Cube: dat is inderdaad een risico voor wat betreft de beschikbaarheid van de youthhostels.........just one way to find out.

Ben overigens ook nog een beetje aan het twijfelen om het misschien toch een standplaats uitstapje naar Luxemburg te maken op basis van 2 a 3 rides van Elias van Solosride.be. De EEEEE (soft) en MMMM's (soft/medium). Dat zijn zowiezo tracks 'van de bovenste plank'/creme de la creme van wat daar te vinden is.

Krijg als het goed is nog input van Elias (en nog iemand) over de gps-tour-info tracks. (thanks Endorfin en Lowie!)

Ik post either way de ervaringen.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

rutger079 schreef:@The Borg Cube: dat is inderdaad een risico voor wat betreft de beschikbaarheid van de youthhostels.........just one way to find out.

Ben overigens ook nog een beetje aan het twijfelen om het misschien toch een standplaats uitstapje naar Luxemburg te maken op basis van 2 a 3 rides van Elias van Solosride.be. De EEEEE (soft) en MMMM's (soft/medium). Dat zijn zowiezo tracks 'van de bovenste plank'/creme de la creme van wat daar te vinden is.

Krijg als het goed is nog input van Elias (en nog iemand) over de gps-tour-info tracks. (thanks Endorfin en Lowie!)

Ik post either way de ervaringen.
Ben ik toch benieuwd of je dit plan nog uitgevoerd hebt. Wat zijn je ervaringen? Luxemburg is dichtbij genoeg voor een lang weekend bikeplezier deze zomer.. :bier:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

De mini-Trans heb ik gelaten voor wat ie is/was...........mijn mtb-beleving ligt (momenteel) toch meer bij technisch terrein dan het overbruggen van kilometers. Ben afgelopen jaar dus een weekendje in Esch-sur-Sure geweest en de MMMM-tracks van Elias gereden. Die zijn echt top.......steile technische klimmen, afdalingen, switchbacks etc.........en ook nog wat te voet hahaha. Maar zeker een aanrader............maar serieus zwaarder/technisch uitdagender dan Malmedy/Spa.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

rutger079 schreef:De mini-Trans heb ik gelaten voor wat ie is/was...........mijn mtb-beleving ligt (momenteel) toch meer bij technisch terrein dan het overbruggen van kilometers. Ben afgelopen jaar dus een weekendje in Esch-sur-Sure geweest en de MMMM-tracks van Elias gereden. Die zijn echt top.......steile technische klimmen, afdalingen, switchbacks etc.........en ook nog wat te voet hahaha. Maar zeker een aanrader............maar serieus zwaarder/technisch uitdagender dan Malmedy/Spa.
Ik doelde ook op de MMMM- en EEEEE-tracks :-q Thanks voor je reactie. Had ook al een paar filmpjes gevonden. Ziet er toch wel echt tof uit! Waar heb je overnacht? Verder nog tips?
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Als je nog naar het mullerthal wil gaan....?
GPS tracks van de mill man trail in Luxemburg. 40 / 70 en 100km
Route rondom Echternach, Consdorf, Bech, Berdorf, Beaufort etc...
Zeker de moeite waard.
Zie de link:
http://www.gpsies.com/mapUser.do?userna ... halcycling" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
Laatst gewijzigd door houtie op vr 4 augustus 2017, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Biker_Jesse schreef:
rutger079 schreef:De mini-Trans heb ik gelaten voor wat ie is/was...........mijn mtb-beleving ligt (momenteel) toch meer bij technisch terrein dan het overbruggen van kilometers. Ben afgelopen jaar dus een weekendje in Esch-sur-Sure geweest en de MMMM-tracks van Elias gereden. Die zijn echt top.......steile technische klimmen, afdalingen, switchbacks etc.........en ook nog wat te voet hahaha. Maar zeker een aanrader............maar serieus zwaarder/technisch uitdagender dan Malmedy/Spa.
Ik doelde ook op de MMMM- en EEEEE-tracks :-q Thanks voor je reactie. Had ook al een paar filmpjes gevonden. Ziet er toch wel echt tof uit! Waar heb je overnacht? Verder nog tips?
Wij hebben geslapen in http://www.hotel-de-la-sure.lu" onclick="window.open(this.href);return false; in Esch sur Sure, ligt meteen aan de route. De klim(men), singletracks en switchbackafdalingen direct naast het dorp zijn meteen van de bovenste plank. Heel gaaf, maar ook meteen heel zwaar hahahaha. Voor wat betreft het hotel, dat is verder niks bijzonders.........weet niet of ze stalling hebben voor de fietsen. Wij hadden deze in de combo staan.

Tja.......de gouden tip: GEWOON GAAN :winkie:
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Ik zie net dat ik helemaal geen terugkoppeling geplaatst heb. Wat is Luxemburg VET! :winkie: Ik had een Ardennen-achtige omgeving verwacht, maar Luxemburg is toch wat technischer en rotsiger. Prachtige trails gereden in de omgeving van Esch-sur-Sure. De MMMM en EEEEE tracks hebben fantastische afdalingen, maar ook ontiegelijk zware klimmen. De laatste dag dus een route van Gpsies gefietst: Endura Kautenbach. Dat was op en top genieten. Nog steeds pittige klimmen, maar over technisch wat makkelijker terrein, maar de afdalingen... Stuk voor stuk toverden ze een brede grijns op de smoel en deden ze een beroep op je technische skills. Bijna 100% singletrack, ontzettend veel switchbacks, afdalen langs afgronden, drops, rotsig terrein. Voor een impressie heb ik wat beelden achter elkaar gezet:

https://youtu.be/bqLdEfxUjfU
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Goed dat het zo bevallen is :-q
Die Enduro Kautenbach gaat ook op de to do lijst :winkie:
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

rutger079 schreef:Goed dat het zo bevallen is :-q
Die Enduro Kautenbach gaat ook op de to do lijst :winkie:
Zeker doen! :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
WietsevdW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 november 2019, 18:24

Kan iemand mij de eeee routes en mmmm routes van luxemburg toesturen waar over gesrpoken is?
Behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. :-q
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De MMMM en EEEE tracks worden door Elias alleen gegeven onder voorwaarde dat je ze niet verder verspreid. Volgens mij hebben mensen dit vertrouwen geschonden, waardoor ze nog terughoudender zijn.
Informatie over de tracks vind je op http://solosride.be/solosride%202.0/home.html

Overigens ook de eerste etappe van de Transluxemburg ziet er goed uit. Vanaf het station van Transvierges gaat het linea recta naar het dal van de Our. Zie https://get.google.com/albumarchive/100 ... ItUa_bFqly voor een foto-impressie (van Elias) van dit Ourpad
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Biker_Jesse schreef: di 31 oktober 2017, 14:46 Ik zie net dat ik helemaal geen terugkoppeling geplaatst heb. Wat is Luxemburg VET! :winkie: Ik had een Ardennen-achtige omgeving verwacht, maar Luxemburg is toch wat technischer en rotsiger. Prachtige trails gereden in de omgeving van Esch-sur-Sure. De MMMM en EEEEE tracks hebben fantastische afdalingen, maar ook ontiegelijk zware klimmen. De laatste dag dus een route van Gpsies gefietst: Endura Kautenbach. Dat was op en top genieten. Nog steeds pittige klimmen, maar over technisch wat makkelijker terrein, maar de afdalingen... Stuk voor stuk toverden ze een brede grijns op de smoel en deden ze een beroep op je technische skills. Bijna 100% singletrack, ontzettend veel switchbacks, afdalen langs afgronden, drops, rotsig terrein. Voor een impressie heb ik wat beelden achter elkaar gezet:

https://youtu.be/bqLdEfxUjfU
Holy moly, dat ziet er supertof uit! Gauw maar eens die kant op :o :-D
Juh!
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Kaasopjepannenkoek schreef: ma 10 februari 2020, 18:27
Biker_Jesse schreef: di 31 oktober 2017, 14:46 Ik zie net dat ik helemaal geen terugkoppeling geplaatst heb. Wat is Luxemburg VET! :winkie: Ik had een Ardennen-achtige omgeving verwacht, maar Luxemburg is toch wat technischer en rotsiger. Prachtige trails gereden in de omgeving van Esch-sur-Sure. De MMMM en EEEEE tracks hebben fantastische afdalingen, maar ook ontiegelijk zware klimmen. De laatste dag dus een route van Gpsies gefietst: Endura Kautenbach. Dat was op en top genieten. Nog steeds pittige klimmen, maar over technisch wat makkelijker terrein, maar de afdalingen... Stuk voor stuk toverden ze een brede grijns op de smoel en deden ze een beroep op je technische skills. Bijna 100% singletrack, ontzettend veel switchbacks, afdalen langs afgronden, drops, rotsig terrein. Voor een impressie heb ik wat beelden achter elkaar gezet:

https://youtu.be/bqLdEfxUjfU
Holy moly, dat ziet er supertof uit! Gauw maar eens die kant op :o :-D
Zeker doen! Kan zelf ook niet wachten om weer eens een lang weekend die kant op te gaan!
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Plaats reactie