MTB huur Portugal

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

In oktober ga ik een weekje naar Portugal, omgeving Portimão in de Algarve. Ik zou daar ook graag een paar dagen gaan fietsen, maar om voor een paar ritjes mijn 11ANTs Antelope in het vliegtuig mee te nemen vind ik een te groot risico.
Is er iemand die ervaring heeft met het huren van een mountainbike in die omgeving?
AMVisker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 december 2012, 18:45
Mijn mountainbike: Surly karate monkey, Kona Honzo, BMC Trailfox

Ik ben afgelopen herfst in Portugal geweest (Lagos) en had mijn eigen fiets mee. Ik heb met The Mountainbike Adventure twee tochten gemaakt. Er waren nog meer participanten, maar dan met huurfietsen van hetzelfde bedrijf. De huurfietsen waren zo op het oog al aardig wat keer gebruikt en bestonden uit een mix van onderdelen (van Alivio tot XTR op één fiets). Maar beide dagen hebben de huurfietsen goed gefunctioneerd.

Ik heb voorafgaand aan de vakantie ook zitten zoeken voor eventuele fietsverhuur, maar ik heb toen niet veel kunnen vinden. Vandaar dat ik mijn eigen fiets heb meegenomen.

Kortom, als je een goede fiets wilt hebben moet je mijns inziens je eigen fiets meenemen...
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Dank voor je antwoord, als ik de transportkosten bekijk valt dat nog wel mee. Maar een goede koffer loopt wel flink in de kosten. Ik ben het wel met je eens dat er niets boven je eigen bike gaat. Ik heb nog even om er over na te denken voordat het oktober is.
AMVisker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 december 2012, 18:45
Mijn mountainbike: Surly karate monkey, Kona Honzo, BMC Trailfox

Zo is het, ik was uiteindelijk blij dat ik mijn fiets had meegenomen.

Ik heb een fietskoffer gehuurd bij progravity.nl - kost ongeveer 50 euro voor een week.
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Wij vertrekken as zaterdag 1/10 voor 10 dagen naar Portimão. Fiets gaat mee in koffer, ik vertrouw geen huurfietsen en ze zijn er niet in maat xl. Koffers voor €90 op MP gekocht.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

http://www.themountainbikeadventure.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kwam dit tegen op internet en er is hier dus ook ervaring, word mn eerste keer en mijn voorkeur gaat ook naar mn eigen bike meenemen......maar als ik dan zie hoe die bikes in een busje gepropt worden :roll:
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Black Scotty schreef:http://www.themountainbikeadventure.com/index.html
Ik kwam dit tegen op internet en er is hier dus ook ervaring, word mn eerste keer en mijn voorkeur gaat ook naar mn eigen bike meenemen......maar als ik dan zie hoe die bikes in een busje gepropt worden :roll:
Daar ben je zelf bij ;)
Op de trailer staan ze steady. Huurfietsen worden flink gebruikt, zoals het hoort. Ik heb in 3x nog nooit problemen gehad. Vriend van me wel dus eerst even alles nalopen en testen. Zoals je bij huurfietsen altijd beter kan doen.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie