Mini vakantie, op zoek naar singletrack mekka

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Dunc@n schreef: Ik wordt zo geen wijs uit die website.
Hoeveel km is daar ongeveer ?
Kun je daar een week vermaken, +/-500km ?
Ik heb er een week gezeten en uitstekend vermaakt! 1 dag zijn we op pad gegaan met een gids, maar dat was meer schotter. In de omgeving zijn ook een aantal bikeparken te vinden. Ook een hele goede combi is het gebied in Rabenberg. Ligt in Duitsland op de grens met tsjechie en aardig op de route. Paar dagen hier en dan paar dagen pod smrkm. Smrkm is goed te vergelijken met Amerongen/Leersum nu, alleen dan 100x leuker :-q

Het grote voordeel is dat je niet routes hoeft te gaan lopen plannen, verdwalen, veel te veel lopen, etc. Bordjes volgen en gaan!
Hier staat niets.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

dope-on-wheels schreef:Riva del garda italie werd al aangedragen, en uit eigen ervaring kan dit meer dan bevestigen!
het zijn geen tracks voor beginners, er zijn hele uitdagende stukken te rijden.
De meeste komen ook weer uit in Riva, en gecombineerd met de shuttle services daar is het ideaal.
Wat heet 'uitdagend': grote rotsen waar je overheen moet en/of 'gewoon' steil klimmen? Met de tandem kunnen we veel maar er zijn grenzen - al liggen die verrassend ver weg!
dope-on-wheels schreef:dit jaar gaan wij de vogezen waarschijnlijk proberen. hoor niks anders dan goeds daarover!
Wij zitten met dezelfde vraag. Twee jaar geleden op een camping in Xonrupt-Longemer gezeten (volgens mij op aanraden van dit forum) en dat is goed bevallen. We wisselen altijd straat en MTB af zodat de beide hondjes ook aan hun kilometers toekomen :). Misschien dit jaar nét iets zuidelijker gaan zitten?
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Dit bericht kwam ik tegen op een website van de regio:

Mountain bikers are prohibited from using non-signposted mountain-biking trails (trails less than 1 m wide that do not allow other cyclists or trekkers to pass)

Hoe zit dit precies, wordt het fietsen op singletrack toch aan banden gelegd?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

dubbelop schreef:
dope-on-wheels schreef:Riva del garda italie werd al aangedragen, en uit eigen ervaring kan dit meer dan bevestigen!
het zijn geen tracks voor beginners, er zijn hele uitdagende stukken te rijden.
De meeste komen ook weer uit in Riva, en gecombineerd met de shuttle services daar is het ideaal.
Wat heet 'uitdagend': grote rotsen waar je overheen moet en/of 'gewoon' steil klimmen? Met de tandem kunnen we veel maar er zijn grenzen - al liggen die verrassend ver weg!
dope-on-wheels schreef:dit jaar gaan wij de vogezen waarschijnlijk proberen. hoor niks anders dan goeds daarover!
Wij zitten met dezelfde vraag. Twee jaar geleden op een camping in Xonrupt-Longemer gezeten (volgens mij op aanraden van dit forum) en dat is goed bevallen. We wisselen altijd straat en MTB af zodat de beide hondjes ook aan hun kilometers toekomen :). Misschien dit jaar nét iets zuidelijker gaan zitten?
Ja, Jura is ook mooi.
En is zonder tolweg te bereiken, bij Nancy afslaan richting Besancon.
Bij Pontarlier ligt Lac St. Point, daar in de buurt zijn veel routes met veel singletrack. Kaartje bij de VVV.
Camping Lac de Remoray is vrij eenvoudig maar beviel ons goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Kijk in dat geval ook even mijn Jura topic. Daar heb ik veel routes en kaartjes bij elkaar gezocht.
Hoewel het % singletrack op de vaste routes een beetje tegenvalt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik vond er best wat singletrack in zitten.
Rondom Lac st Point.
Afdaling van Mont Rond is ook aanrader.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Even inpikken om te kunnen volgen.
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

iemand wel eens in wales of schotland geweest om te biken?
en wat zijn de ervaringen met fiets mee nemen in het vliegtuig?
Plaats reactie