West Canada (o.a. Whistler)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
GoeGie
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 20:55
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower MY 2018 Trek Remedy 8 Model 2012

Heeft iemand ook ervaring met trails in de buurt van Kamloops?
Ik heb trailforks al bekeken, en lijken een aantal leuke te zijn aldaar.. maar eerste hand ervaring is altijd welkom :)
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Kamloops ben ik nog niet geweest. K weet wel dat ze daar ook heel erg vette trails hebben liggen. Vooral als je van heel grote jumps houdt. Kamloops is ook een van de warmste gebieden in de omstreken, in de zomer is t daar echt een dessert. K heb tevens van mensen vernomen die daar wonen/geboren zijn dat er niet bijster veel te doen is.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
GoeGie
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 20:55
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower MY 2018 Trek Remedy 8 Model 2012

Thanks de StiO voor de info.
Kamloops is meer een stop op weg naar Well's Gray en Japser.. en ook om te genieten van ander deel BC.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Kamloops is inderdaad meer een doorreis stadje. Dat wil niet zeggen dat er niets te zien of te doen is ;) want het is echt een heel ander contrast dan de rest van bc.

Is iemand in whistler tijdens cranckworks op 12-21 augustus? Lijkt me gaaf om misschien samen te pakken en wat biertjes te doen en wat wedstrijden te kijken.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
GoeGie
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 20:55
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower MY 2018 Trek Remedy 8 Model 2012

Helaas niet. Ik ben pas rond 10 september in whistler.. maar dat biertje kan altijd ;)
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Ah September gaat mij waarschijnlijk niet lukken want dan heb k mn backpack weer gepakt richting toronto>montreal>new york (non bike related).

On topic: BIKEPARK opening! nog 1 weekje <3
Inmiddels al heel wat trails in de buurt gereden. Man man man wat vet wou dat dat bij mij thuis ook wel zo in de achtertuin lag maja dat kan misschien nog komen ;)
Ik zal eens proberen om wat vette foto's van trails te maken (of n gopro filmpje) om een indruk te geven tussen zwart,zwart en dubbel zwart hier.
T voornaamste is niet de moeilijkheidsgraad maar de fun die je hebt! en ja die heb ik nog steeds.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
GoeGie
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 20:55
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower MY 2018 Trek Remedy 8 Model 2012

Als je dan toch gaat filmen.. zou je ook een van groen en blauw willen maken.. anders schrikt t mn vrouw te veel af ;)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Afgelopen weekend bij Vernon deze route gereden:

http://www.trailforks.com/route/kal-par ... ermediate/

Erg leuk rondje, 95% singletrack. Superleuke afdaling over blauwe trails, voor de gemiddelde Nederlandse mtb'er waarschijnlijk uitdagend genoeg. Onderaan de afdaling pauze op het strand aan het meer. Een aanrader voor wie daar in de buurt komt.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Nice! ik wil eigenlijk wel nog heel graag met de fiets naar Nvan, squamish en pemberton om daar de trails uit te proberen :(
Inmiddels is het bikepark open! het is wel alleen t eerste gedeelte maar de rest komt nog!. Verder is het hier nu al super droog en dusty maar de trails blijven super vet! Nu kan ik lekker combineren door trail te rijden en park :D
Na t weekend ben ik tevens gecertificeerd als (wereldwijd erkent) mountainbike instructeur level 1 en ga ik part time in mn job! (tenzij k als instructeur aan de gang kan). Ben je dus in de buurt en wil je het park of de trails zien let me know!

Some pictures:
https://www.facebook.com/ritchie.vanhaa ... nref=story" onclick="window.open(this.href);return false;
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
DaffyScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 maart 2016, 21:13
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Carbon 2

Whistler is echt mooi! Helaas hebben wij toen we er waren (Augustus 2015) veel 'heel veel' regen gehad...
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

De vooruitzichten voor whistler en omgeving zien er erg goed uit!
K heb een aantal filmpjes gemaakt met de gopro van een maat van mij. Helaas stond deze ingesteld op 1080 60fps wat mn computer niet trekt om te edditen :( Best jammer want op mn 2e run (eerste filmpje) had ik een mega crash. Gelukkig heb ik en die persoon er niets aan over gehouden met dank aan goede bescherming. Ook de fiets is nog goed in orde, het enige wat t niet overleefd heeft is mn telefoon die in 10000 stukjes ligt :(.
Volgende keer zal ik even op de instellingen van de gopro letten. (misschien morgen met nielsvk)
Even wat vooruitzichten:
2-5 juni outerbike
12-25 augustus Cranckworks

Das wat momenteel op mijn lijstje staat maar er zal vast nog heel veel meer te doen zijn in de komende maanden.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Voor de Crankworx-gangers: fietsen testen is gratis, mooie gelegenheid om een $5000 Giant eens af te raggen :)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Afgelopen dinsdag een mooie dag in Whistler Bike Park gehad samen met DeStiO. Prachtig weer en lekker rustig. Vooral de blauwe en zwarte technische trails gereden, die vind ik toch het leukste.

Ook nog een paar beren gezien, voor DeStiO de eerste keer en hij had zelfs een close encounter toen we door een lekke band elkaar even kwijt waren.

Zo'n dagje Whistler is vanuit Vancouver wel een behoorlijk lange dag (2x ruim 1.5 uur in de auto), maar zeer de moeite waard. 18 juni gaan de Garbanzo en Creekside liften open waardoor er veel meer trails te rijden zijn, dus dan gaan we zeker nog een keer!
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Haha ya dat was echt n leuke dag! Kan niet wachten tot de rest van t park open gaat (18 juni)
Filmpjes zijn wel gelukt maar helaas is mn laptop niet ''je van het'' dus afspelen gaat al vrij lastig laat staan edditen :(
Totaly in love met mn part time uren! heerlijk 3 a 4 dagen achtereen fietsen de hele dag. Mn tanlines nemen ook al de meest gekke vormen aan, vooral na die 3 dagen 30+ graden XD. Tevens geweldige afwisseling vanuit mn huis! Park of trails of beide als er nog genoeg energie over is. Alleen jammer dat ik een andere kit heb voor park en trails en ik uiteraard niet altijd alles wil mee slepen, want wie wil nou altijd 2 helmen mee slepen op zn tochten. Tevens ben k geen echte fan van backpacks en strap ik liever alles aan de fiets. (backpack laat k meestal onderaan de lift)
De trails hier in whistler zijn wel ECHT killing voor je fiets! k heb mn fiets nu al 2 maanden en ben al door 5 binnenbanden, deraileur kabel, remblokken, ontluchting en bushrings van de vork heen XD Gelukkig is alles op de vork onder garantie en krijg ik gewoon een nieuwe voor ik naar huis ga <3

http://www.bikeparkphotos.com/-/galleri ... 9702c31df3" onclick="window.open(this.href);return false;
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

nielsvk schreef:Zo'n dagje Whistler is vanuit Vancouver wel een behoorlijk lange dag (2x ruim 1.5 uur in de auto), maar zeer de moeite waard. 18 juni gaan de Garbanzo en Creekside liften open waardoor er veel meer trails te rijden zijn, dus dan gaan we zeker nog een keer!
Wat een zwaar leven hebben jullie toch! Ik zit 2uur (enkele reis) in de trein om op de Utrechtse Heuvelrug te fietsen :-{
Ruilen? :tong
Ride a bike!
Plaats reactie