West Canada (o.a. Whistler)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Wat je van de ''normale'' (non bikepark) trails kan verwachten hier in Nshore - squamish - whistler - pemby???
https://www.facebook.com/remymetailler/ ... 431591604/" onclick="window.open(this.href);return false;
Holy F$%K

En voor de squamish trail, in mijn opinie de beste trails die ik ooit gereden heb,
https://www.youtube.com/channel/UCbXraE ... lkaI1DO82Q" onclick="window.open(this.href);return false;
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Kiwikirs
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 4 juni 2014, 14:26
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Cube Stereo

We zijn inmiddels terug uit Canada en wat is dat een mooi land zeg!! :-D

Wij hadden 3 nachten in Squamish. Vanuit daar hebben we ons de eerste dag een paar uur in het bikepark van Whistler vermaakt. Ik heb alleen groene trails gedaan, mijn vriend ook wat blauwe. Ging mooi! Dag 2 hebben we gefietst in Squamish en dat vonden we nog veeeel mooier. Super rustig en hele mooie trails, veel natuurlijker! :-q

Ohja, ook nog een dag in Jasper gefietst, richting Valley of the Five Lakes. Minder hoogtemeters dat in voorgaande gebieden maar ook leuk om te doen :)
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Valley of the Five Lakes is schitterend, geen buitengewoon lastige paden, maar de scenery is ongeevenaard!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Vanaf Jasper naar Valley of the 5 lakes was bij vlagen best lastig vanwege alle wortels. Bij Valley of 5 lakes itself een paar stukjes afdaling die de gemiddelde nederlandse route flink zouden upgraden maar daar niets bijzonders :)

Verder in whistler top of the world gedaan, das echt super :) stijl, ruig en daardoor voor mij best grensverleggend (paar stukken zijn doublediamond black)

Heb het hele stuk opgenomen met gopro maar vanwege overleden laptop geen kans er iets mee te doen...

Ook noemenswaardig was de "paper bag" in Nelson, een aantal passages zo stijl dat je niet kon remmen en dus geen keuze had dan lichtjes bijremmend naar beneden te rollen/glijden/.... veel harder dan je eigenlijk zou willen.

Verder nog een hoop mooie stukken gereden maar qua mtb uitdaging waren deze 2 de top. Trails in squamisch zijn een (van de) redenen om nog een terug te gaan.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Leuk om positieve ervaringen te lezen.

@Paulus, ben je na Top of the World verder in het bikepark afgedaald, of heb je de Peak to Creek route gedaan die ik eerder aangeraden had?

Zelf afgelopen week in Vernon (North Okanagan) doorgebracht. Tentje in Ellison Provincial Park opgezet, 50 m van de trailhead van een klein netwerk van niet al te technische paden, leuk voor een paar ritjes. Daarnaast Silver Star bikepark gereden, en een mooie ronde in kroonjuweel Kalamalka Lake Provincial Park. Geweldige omgeving, heerlijk zomerweer, grote variatie aan trails en overal heerlijk rustig en relaxed, toch wel een verschil met de Sea 2 Sky regio.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ha, Ellison ben ik vorig jaar ook geweest, bij toeval! Dat netwerkje is best leuk, na een aantal ritten op een Specialized Camber 29'er reed ik daar op een Gary Fisher Supercaliber uit 1998... dat was wel even wennen! Prachtige strandjes ook trouwens, naast de camping.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

nielsvk schreef:Leuk om positieve ervaringen te lezen.

@Paulus, ben je na Top of the World verder in het bikepark afgedaald, of heb je de Peak to Creek route gedaan die ik eerder aangeraden had?
Ik ben uiteindelijk door het bikepark terug gegaan, zelfde afdaling als tijdens het EWS is gereden. Met dank aan Destio trouwens die mij snel had bijgebracht dat door het bikepark naar beneden echt iets anders is dan op het gemakje een technische trail afdalen :)

Ik weet trouwens zeker dat ik nog een keer terug wil naar dit gebied, en valt qua biken nog zoveel te ontdekken!
GoeGie
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 20:55
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower MY 2018 Trek Remedy 8 Model 2012

Kan alleen maar al t bovenstaande bevestigen. Zelfs 3 dagen in Whistler geweest, en gekozen om toch 3 halve dagen bike group les te nemen. Geen zin om een blessure op te lopen. Vooraf was mn insteek "dag 3 B-Line af, en dan is het goed..". Nou dat werd dag 1 al.

Dag 3 zelfs prive les gehad en flink aan mn bochtenwerk geschaafd. Nu zou ik vol vertrouwen zelf gaan rijden in Whistler!

Helaas niet meer in Banff/Jasper gefietst vanwege het koude weer (overdag niet meer dan 5 graden), daar had ik geen kleding voor.

1 ding is zeker.. binnen 2 jaar ga ik terug!
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Toch even een klein filmpje gemaakt van mijn seizoen in whistler. Enjoy!
http://www.pinkbike.com/video/457986/" onclick="window.open(this.href);return false;
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dit is wel een topickickje waard. Whistler heeft eindelijk een mooie XC-route door het alpine landschap boven de boomgrens. Een geweldige route met een lange klim over een nieuwe klimtrail, een prachtig stuk XC met rondom spectaculair uitzicht, een optionele zijtak naar de top van Sproat mountain, diverse bergmeertjes om een verkoelende duik in te nemen, en tot slot een waanzinnige en schijnbaar eindeloze afdaling over handgebouwde singletrack. Eén van de beste ritten die ik hier heb gemaakt, alles wat mountainbiken mooi maakt zit er in.

Route op trailforks: https://www.trailforks.com/ridelog/view/1809162/.
(trailforks overschat het aantal hoogtemeters, strava geeft 1400 hm)

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

We komen er aan!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Lord of the Squirrels. Heb een Crankworx meegenomen in Whistler waarin beschreven stond hoeveel tijd en moeite er gestopt werd in het aanleggen van deze epic trail. Was in juni helaas niet begaanbaar (ook nog niet open geloof ik), had hem anders graag gereden...
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Voor een idee (niet mijn video):

DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Bah ik wil terug ga me richten op integratie.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Ook net een weekje weer terug in NL, nog wel in Whistler gefietst rond de Lost Lake, maar deze gemist, verdorie, moet ik toch weer terug. En na een een leuke rit heerlijk op het terras zitten in Whistler.
Plaats reactie