Alternatief voor La Bresse?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

De afgelopen 3 jaar ga ik met mijn fietsmaatjes naar La Bresse om daar een lang weekend met de MTB mooie singletracks te zoeken.

Nu zijn we aan het kijken of er alternatieven zijn. Onze trip bestaat uit het omhoog rijden via brede grindpaden of asfalt, boven zoeken we dan een mooie singletrack om naar beneden te rijden. We gebruiken wandelkaarten om te navigeren en mooie singletracks te vinden.
La Bresse is tot nu toe altijd erg goed bevallen, de reisafstand is te overzien, er zijn erg veel toffe singletracks en het is niet al te duur.
Voor 2016 zijn we aan het kijken of er een alternatief is, vereisten zijn dus +/- 6 uur rijden vanaf Deventer en veel singletracks.

We rijden allen op een XC bike, dus het moet niet al te technisch/stijl zijn.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Omgeving Zugspitze? Heb er zelf niet gefietst maar al wandelend kwam ik genoeg serieus leuke fietspaadjes tegen. En vanaf Deventer in 7u aan te rijden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

t-8one schreef:Onze trip bestaat uit het omhoog rijden via brede grindpaden of asfalt, boven zoeken we dan een mooie singletrack om naar beneden te rijden. We gebruiken wandelkaarten om te navigeren en mooie singletracks te vinden.
Dit is voor de hele vogezen een goeie manier om mooie tochten te maken! Naast La Bresse zijn er meerdere plekken daar waar je je zo goed zou kunnen vermaken.
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

In de Vogezen zijn meer dan voldoende (vergelijkbare) plekken zoals La Bresse. Bijvoorbeeld in de buurt van de Grand Ballon of Giromagny.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

suravida schreef:Omgeving Zugspitze? Heb er zelf niet gefietst maar al wandelend kwam ik genoeg serieus leuke fietspaadjes tegen. En vanaf Deventer in 7u aan te rijden.
Ziet er goed uit, ik ga eens de omgeving digitaal verkennen.


Uiteraard zijn er in de vogezen meerdere plekken naast La Bresse, maar ik ben juist benieuwd of er binnen deze afstand nogmeer goeie bikespots zijn.
Ik ben bijvoorbeeld ook wel eens in het zwarte woud geweest, maar het aantal singletracks is daar een stuk minder.
Plaats reactie