Georganiseerde All Mountain/Enduro reizen (winter)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Omdat de winter al lang genoeg duurt wil ik in maart graag ergens in aangename temperaturen fietsen.

Daarom ben ik op zoek naar organisaties die het hele pakket aanbieden: accommodatie en am/enduro tochten (evt. met shuttle service). In de buurt van vliegveld en dan ook nog opgehaald worden.

Een gemixte groep zou leuk zijn. Mogelijk dat ik zelf niet een groep mensen bij elkaar krijg, en zou dan graag alleen gaan. Maar die optie is ook beperkt bij sommige aanbieders.

Op internet is heel veel te vinden, maar hoor ook graag persoonlijke ervaringen. Budget max. 800 euro (enigszins afhankelijk van wat vliegen kost).

Zelf al eens op Madeira geweest met FreerideMadeira: prachtige tochten: mooie natuur en goede trails. Echter behoorlijk aan de prijs, dus ik zou er niet voor een tweede keer heengaan.

Switchbacks in Spanje klinkt goed. Echter pas vanaf mei te boeken voor Enduro tripjes.
RideMalaga zit helaas al vol voor winterseizoen.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen!
(Wellicht is hier wel soort verzameltopic van te maken voor overzicht van organisaties met ervaringen erbij).
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Sorry ik heb niet echt een antwoord op je vraag, maar ik was toevallig net naar Freeride Madeira aan het kijken. Ik ben in jan of feb in Nederland en heb gezien dat vliegtickets naar Madeira spotgoedkoop zijn. Ik ben dus benieuwd naar je ervaring daar. Heb je daar een fiets gehuurd? Hoe waren de trails? Vond je specifiek Freeride Madeira duur, of Madeira in het algemeen (onderdak, eten etc.)?

Ik heb jaren geleden op La Palma wel eens met Bike 'n' Fun een paar tochten gereden. Die waren zeer vriendelijk geprijsd maar de tochten waren eerlijk gezegd ook behoorlijk tam. Een paar jaar later met een vriend op eigen houtje gegaan en op basis van info van het IBC-forum de meest waanzinnige singletracks gevonden. Zeer de moeite waard, trailinfo heb ik nog wel ergens liggen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik ben 2 weken op Madeira geweest toen (eind februari/begin maart 2013). Downhillbike zelf meegenomen, een 'enduro' gehuurd daar. Ik had een afgeragte Specialized Enduro (oude, waarbij vering nog niet onder boven buis zat), maatje van me kreeg een GT.
Wij zaten toen in een huis dat redelijk afgelegen lag, en openbaar vervoer is matig op Madeira.
Het fietsen is echt fantastisch: mooie trails en enorme diversiteit aan natuur. Bij downhillen wel weinig gefietst door lange uplifts (max. 5 runs op een dag). Enduro waren wat langere tochtjes, echt door prachtige gebieden en goede trails.
Tweede week hadden we heel slecht weer (regen en storm). Tussendoor nog wel wat gefietst, maar veel trails lagen onder de takken.

Wat ik merkte toen ik een half jaar later in Malaga met the bikeshuttle op pad ging, is dat ze bij FreerideMadeira wel erg stug waren. We betaalden voor fietsen tot 17u, aldus die gasten, dus dan was het ook afgelopen. Terwijl ze zelf geen enkele dag om stipt 9u (zoals afgesproken) op de stoep stonden. Altijd later. En elke binnenband moest worden afgerekend, terwijl daar bij m'n tripje Spanje stuk minder moeilijk over werd gedaan.

Let wel: dit is dus ruim 2 jaar geleden. Toen hadden ze weinig klandizie. Inmiddels komen er aardig wat pro's die filmpjes op internet gooien, en is FreerideMadeira aardig gegroeid. Dus ik mag aannemen dat ze nu zelf ook gewoon op tijd zijn bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Goede info, bedankt. Ik las op tripadvisor soortgelijke feedback over FM.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Niemand die verder iets weet of aan te raden heeft?
Ik ben toch vast niet de enige die hiernaar op zoek is?!
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Niet in het voorjaar gaan maar in de zomer met trailAddiction ;)
Gebruikersavatar
twinkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2010, 22:25

dit misschien ik ga dit jaar hier heen.
http://zomer.alpadventures.com/themareizen/bike-safari
Bird Aether 9A 2021
YT Industries Jeffsy 27 Cf Pro 2018
Scott Genius 730 2014
Specialized Epic comp 2010
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Wellicht ook wel een idee om een overzicht van bikevakanties voor de zomer te maken.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Vorig jaar een midweekje met Stefano van http://www.super-natural.it/ gefietst rond Dolceacqua, Italie. Onwijs aardige kerel, ex prof DH, en een prachtig ruig gebied. En erg goed te betalen. Weet alleen niet of je er ook individueel terecht kan.
Plaats reactie