Vakantie 2016, Italie, leuke trails aan meer

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Voor de zomervakantie ben ik op zoek naar leuke trails aan een meer, met veel toeristische plekken.
Ik heb zelf al gekeken voor Lago Maggiore, maar die vond ik erg prijzig tot nu toe. Het Gardameer trekt ons niet zo.
Reisgezelschap is mijn vriendin en ik en we hebben volgende eisen:
1. Fantastische trails, waar ik me zeker 2 weken kan vermaken. Ik fiets alleen of ga graag mee met georganiseerde tochten vanuit de accommodatie. kan ongeveer 7 dagen fietsen. Me vriendin fietst dus niet.
2. Italië
3. Leuke steden en plaatsjes in de buurt
4. Zwembad bij de accomodatie
5. Eigen douche/toilet. Het liefst een chalet, luxere mobile home, bungalow (beetje modern en zeker niet oud en vervallen). (appartement mag ook, maar vind ik minder gezellig dan een camping...)
6. Aan een meer is zeker een pre
7. Kosten mogen niet boven de 1500 euro voor 2 personen voor 2 weken uitkomen.

Hebben jullie tips voor leuke plekken?
Misschien ben ik nog wat vroeg, maar ik heb geleerd van het voorgaande jaar dat je er maar beter (te) vroeg bij kan zijn.....

ps: ik zal er weer een verslag van maken zoals ook voor de reis van dit jaar. (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0#p2047559
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Levicomeer, camping Jolly en Levico... 2 jaar geleden geweest, gebiked met bikejorgen. Práchtige omgeving en evt. ook georganiseerd. Mobilhome rechtstreeks geboekt bij de camping; scheelt in prijs en mooiere accomodaties dan via touroperator.... Ligt op een steenworp afstand van het dorp, waar in de zomer genoeg te doen is.... Voordeel van het Levicomeer is ook dat het verboden is voor gemotoriseerd verkeer, dus fijner om te zwemmen of te peddelen.... :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gertjanw schreef:de zomervakantie
De zomervakantie is een ruim begrip, helemaal als je een budget van €1500 hebt maakt het nog wel uit welke weken je vakantie hebt.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

We gaan vroeg ws vroeg in juli, omdat mijn vriendin nog maar school gaat.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

pk-patty schreef:Levicomeer, camping Jolly en Levico... 2 jaar geleden geweest, gebiked met bikejorgen. Práchtige omgeving en evt. ook georganiseerd. Mobilhome rechtstreeks geboekt bij de camping; scheelt in prijs en mooiere accomodaties dan via touroperator.... Ligt op een steenworp afstand van het dorp, waar in de zomer genoeg te doen is.... Voordeel van het Levicomeer is ook dat het verboden is voor gemotoriseerd verkeer, dus fijner om te zwemmen of te peddelen.... :wink: :wink:
Daar ben ik dit jaar ook geweest, is zeker een aanrader.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Die camping aan het Levicomeer is met een mobilehome niet te doen voor minder dan 1700 euro. Jammer genoeg boven budget...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vanaf nu iedere maand 25,- sparen en je bent er? Da's 12,50 pp per maand :winkie: . 1 Goeie kop cappucino per week...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

aurelius schreef:Vanaf nu iedere maand 25,- sparen en je bent er? Da's 12,50 pp per maand :winkie: . 1 Goeie kop cappucino per week...
Het is al het maximale budget van mijn vriendin :roll: (dat is maximaal sparen enzo en dan wil ze graag nog leven ernaast :P )
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Gertjanw schreef:Die camping aan het Levicomeer is met een mobilehome niet te doen voor minder dan 1700 euro. Jammer genoeg boven budget...
Heb het ook ff gecheckt. Ik weet niet of je al een prijsopgave hebt gevraagd via de site van de camping zelf,
maar ik zie wel dat de prijzen afgelopen tijd behoorlijk gestegen zijn..... :-{ :-{
Wij zaten 2 jaar geleden in een splinternieuwe mobil-home, rechtstreeks geboekt, voor net geen 1200 euro voor 2 weken....
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

pk-patty schreef:
Gertjanw schreef:Die camping aan het Levicomeer is met een mobilehome niet te doen voor minder dan 1700 euro. Jammer genoeg boven budget...
Heb het ook ff gecheckt. Ik weet niet of je al een prijsopgave hebt gevraagd via de site van de camping zelf,
maar ik zie wel dat de prijzen afgelopen tijd behoorlijk gestegen zijn..... :-{ :-{
Wij zaten 2 jaar geleden in een splinternieuwe mobil-home, rechtstreeks geboekt, voor net geen 1200 euro voor 2 weken....
Ja ik had via daar gekeken en was ook tot die conclusie gekomen. Belachelijk dat de prijzen zo stijgen! :-{ toch een stijging van ongeveer 40% in vergelijking met 2 jaar geleden...
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Het gebied mag groter hebben we zojuist besloten. Deze eisen wordt erg lastig, zitten nu te kijken voor de bloemenriviera...
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ledromeer... 10 km van Gardameer vandaan. Meer, zwembad, bergen, tremalzo, paulaner weissen...
iets rustiger, iets koeler, mooier, goedkoper....
camping al sole heeft cabins en huisjes... prijzen weet ik niet.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

tentje bij de decathlon halen en je kan de hele zomer op vakantie van hetzelfde geld
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Tja, eis 5. Een tentje gaat niet door! Ik ga dat andere meer vanochtend uitzoeken.
Na kort kijken denk ik dat het hem niet wordt omdat we niet naar het Gardameer willen. (Dat hebben we beide al gezien..)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gertjanw schreef:Voor de zomervakantie ben ik op zoek naar leuke trails aan een meer, met veel toeristische plekken.
Ik heb zelf al gekeken voor Lago Maggiore, maar die vond ik erg prijzig tot nu toe. Het Gardameer trekt ons niet zo.
Reisgezelschap is mijn vriendin en ik en we hebben volgende eisen:
1. Fantastische trails, waar ik me zeker 2 weken kan vermaken. Ik fiets alleen of ga graag mee met georganiseerde tochten vanuit de accommodatie. kan ongeveer 7 dagen fietsen. Me vriendin fietst dus niet.
2. Italië
3. Leuke steden en plaatsjes in de buurt
4. Zwembad bij de accomodatie
5. Eigen douche/toilet. Het liefst een chalet, luxere mobile home, bungalow (beetje modern en zeker niet oud en vervallen). (appartement mag ook, maar vind ik minder gezellig dan een camping...)
6. Aan een meer is zeker een pre
7. Kosten mogen niet boven de 1500 euro voor 2 personen voor 2 weken uitkomen.

Hebben jullie tips voor leuke plekken?
Misschien ben ik nog wat vroeg, maar ik heb geleerd van het voorgaande jaar dat je er maar beter (te) vroeg bij kan zijn.....

ps: ik zal er weer een verslag van maken zoals ook voor de reis van dit jaar. (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0#p2047559
Hoeveel munten heb je over voor het uitzoekwerk dat je hier opgeeft?

Hier alvast een paar meren, dan kun je daar mee aan de slag:
- Idro, Iseo en Ledro, drie kleine(re) Laghi tussen Lago Maggiore en Lago di Garda.
- Trasimeno, niet ver van Perugia, Assisi en Siena.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie