UK: Yorkshire Dales national park / Nidderdale Area

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

In het voorjaar ga ik een weekje naar een plaatsje vlakbij Ripon. Dit is ten oosten van de Yorkshire Dales National Park en de Nidderdale Area. Ik heb hopelijk wel 1 dag over om te mtb-en. Nu zie ik wel twee trails op mtbtrails.info staan (Carperby en Kilnsey) die wel in de buurt van mijn verblijfplaats liggen. Toch wil ik hier peilen of er aan de oostzijde nog meer leuke trails zijn te vinden die pak 'm beet niet al te ver van Ripon liggen (en waarvan GPS beschikbaar is). In Ripon is zover ik nu even snel heb gekeken wel een leuke fietsenzaak die hopelijk mountainbikes verhuurt. Daar moet ik mij nog even in verdiepen (en uiteraard de lokale kennis over trails). Wie heeft hier wel eens gereden en heeft nog goede tips voor mij?
Gebruikersavatar
da Hooker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 oktober 2007, 16:24
Mijn mountainbike: Titus Rockstar carbon 29 / Gary Fisher Fat Possum XT

misschien heb je hier iets aan:

http://www.yorkshiredales.org.uk/visit- ... ing-routes" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dalesbikecentre.co.uk/index. ... in-biking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mudtrek.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbguiding.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Die kende ik nog niet. Dank je hiervoor! Ik heb wat om mij in te verdiepen vanavond. :-q
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Afgelopen week dan in Engeland geweest. Op zondag, weervoorspelling was eigenlijk wel ok..., naar het Dales Bike Center gereden. Aangekomen toch een miezerregen en flink wat wind. Aardige gasten en ditto winkel. Ze hadden een Orange Five testfiets staan die ik graag had willen meenemen maar die was helaas al gereserveerd. Dus dan maar een Trek Xcaliber 7. Ook prima.

Daarna de route doorgesproken. Altijd handig een local te spreken. Op mijn route waren een paar 'landslides' geweest en met een gekregen kaart dus een alternatief stukje uitgezocht. Hij gaf al aan dat ik het moeilijk zou gaan krijgen op het eerste gedeelte bergop. Nou, dat heb ik geweten inderdaad. Windkracht 9 op die kale Bergen. Werd gewoon van mijn fiets af geblazen. Daarbij ook nog doorweekt dus helaas naar een kilometer of vijf maar omgedraaid. Bij de zaak op aanraden van de beste man een route begonnen die wat meer beschut in het dal lag. Alleen was dat een grote baggerzooi en dat was niet echt een pretje met half versleten RR's. Das was constant slippen. Ook hier er dus maar de brui aan gegeven. Later in de week ben ik er niet meer aan toegekomen om nogmaals te gaan ondanks beter weer. :-{ (En de Orange zou dinsdag terug moeten naar Orange, dus die was ook niet meer beschikbaar).

Conclusie: De omgeving in de buurt van het Dales Bike Center is zeker wel de moeite waard van wat ik heb gezien. En de shop ook, aardige behulpzame gasten. Veel andere mountainbikers ook gezien. Allemaal hadden ze het over het extreme weer!

Zeker een aanrader om nog eens terug te gaan. Hopelijk dan met eigen fiets.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wel jammer dat je ritje dan enigzins verpest is door het weer. Maar iig weer een ervaring rijker. :-q
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Je zit daar ook niet gek ver weg van Dalby Forest of Hamsterley forest.

Ook het overwegen waard
Plaats reactie