gerardmer in Vosges Frankrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Heeft er iemand nog een leuke track op gpx in deze omgeving, waar leuke klimmetjes en afdalingen zitten maar zeker ook een groot deel singeltracks. Ik kan er op gpsies niet zo 1,2,3 1 vinden, is altijd weer afwachten hoeveel singeltracks er in zitten.

Groet Robert

ps als je hier toevallig in de omgeving zit kunnen we ook samen gaan rijden/zoeken (tot 8 augustus).
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Lossrijder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 16 november 2012, 00:12
Mijn mountainbike: Scott Scale 60; Cheetah Mountain Spirit

Beste Robert,

Ben net terug. Meeste uitgepeilde routes gaan vooral over karresporen.

Ik heb van de "Traversée du Massif Vosgien" het traject tussen de Col de Bonhomme en Lac Vert gefietst, dat vond ik een aanrader. Aan klimmetje geen gebrek ;-). Verder niet bijzonder technisch en beperkt singletrail, maar wel een fantastische kennismaking met het gebied: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ogf ... anguage=nl.

Verder misschien hier even kijken: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&t=112499

Veel plezier!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De officiele routes zijn zo gevonden en dan heb je nog:
1) La Bresse praktisch om de hoek, da's een voormalig world cup locatie waar tracks van te vinden zijn alsmede filmpjes,
2) Een omgeving waar het werkelijk stikt van de Enduro activiteiten (Haute Vosges, ene Absalon met camps, ...) en alles wat SPx is zal je je niet hoeven te vervelen, geen brede fireroad zal rijden en waar ook deels beelden van beschikbaar zijn.

Dan moet het toch ook niet al te moeilijk zijn Basecamp aan te slingeren en zelf een route samen te stellen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Niet ver daar vandaan ligt Epinal. Wij vertrekken morgen naar een plaatje dat zo'n beetje tussen Epinal en Gerardmer in ligt...
Als je een beetje kunt navigeren op een franstalige website kun je hier GPX bestanden vinden van een fors aantal routes;
En een PDF kaart met al deze routes staat hier.

Edit: oh; ik zie net dat je daar inmiddels niet meer zit. Jammer...
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Of de bekende blauwe IGN topokaarten erbij pakken, wandelpaden opzoeken en in Basecamp een track uittekenen! Zo heb ik er vorig jaar in de buurt van Thann (zuidelijker) ook wel enkele leuke ritjes gereden
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie