Routes Pals

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
boydb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 19:01

Oke, ik ga dus over een aantal dagen naar Spanje! Zin in. Uiteraard gaat mijn nieuwe hobby ook mee, de mountainbike :).

Ik heb al gelezen dat er zat routes zijn in Pals, echter zijn dit meestal gps routes en ik hen geen gps apparaat.

De ouderwetse manier dus, een kaart. Dat is wel goed te doen want ik heb wel internetloze navigatie op mijn telefoon.

Maar, waar vind ik deze route kaarten?! Iemand ervaring en advies?

Heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Wij zaten een paar jaar geleden in Begur wat niet al te ver is van Pals. Als je echt mooi wilt mountainbiken moet je naar Les Gavarres gaan (ten westen van Palafrugell). Het is niet technisch maar je kan er heel wat KMs maken. Bij de lokale vvv zijn route kaarten te krijgen.

Hier nog een filmpje van Les Gavarres
https://www.youtube.com/watch?v=XQD_X-u3bVc" onclick="window.open(this.href);return false;
boydb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 19:01

Bedankt voor je tip! Ik zal zeker naar die locatie gaan en de lokale vvv opzoeken. :)
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Les Gavarres inderdaad, erg mooi natuurgebied! Ik heb er vorig jaar met de Fatbike een paar dagen mogen genieten van al het moois.
De plaatselijke vvv's hebben kaartjes met de verschillende routes, ik had zelf mijn gps bij met wat routes maar de bordjes stonden er volgens mij wel grotendeels en dus prima te volgen.
Heerlijk na een dag biken afdalen naar de playa, een duik in zee en dan een koud blik bier :bier: :-q

Have fun!
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
boydb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 19:01

Ik weet nu al wat het eerste is wat ik ga doen: op zoek naar de lokale vvv
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

boydb schreef:Oke, ik ga dus over een aantal dagen naar Spanje! Zin in. Uiteraard gaat mijn nieuwe hobby ook mee, de mountainbike :).

Ik heb al gelezen dat er zat routes zijn in Pals, echter zijn dit meestal gps routes en ik hen geen gps apparaat.

De ouderwetse manier dus, een kaart. Dat is wel goed te doen want ik heb wel internetloze navigatie op mijn telefoon.

Maar, waar vind ik deze route kaarten?! Iemand ervaring en advies?

Heel erg bedankt!
In welke periode ben je daar? En wat voor soort routes wil je rijden?
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
boydb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 19:01

Ik ga morgen al weg, voor ongeveer twee weken. Ik ben nog beginnend dus het zullen geen extreme routes zijn die ik op zal zoeken. Lekker genieten van de omgeving, het parcour en mijn fiets!
Patrick250369
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 januari 2015, 15:16

vraagje heb jij deze kaart nog voor de garmin etrex30 omgeving Pals (spanje) voor de mountainbike
heb namelijk al geprobeerd om er een te downloaden maar toen ik vorig jaar ben geweest zag ik alleen een lijn lopen van de route pfffff dus niet goed.
OpenStreetMap op Garmin GPSs maar deze is niet duidelijk en vooral niet compleet>
als je iets weet zou jij mij dan willen mailen (patrick250369@gmail.com)
alvast bedankt hier voor
gr patrick hoevelaken
Plaats reactie