Dwars door Spanje op de MTB; van Malaga naar Biarritz

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Fraai! Zowel de tocht, de foto's als de video.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Het ziet er naar uit dat alles op rolletjes is verlopen (gelukkig). Maar heb je nergens problemen gehad, zoals ongelukjes, technische problemen of lichamelijke?
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Wauw, echt heel erg fraai!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Super vet en gaaf hoor!!! Wat een mooie tocht en mooie omgevingen!!!

:-q
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

SenV2312 schreef:Het ziet er naar uit dat alles op rolletjes is verlopen (gelukkig). Maar heb je nergens problemen gehad, zoals ongelukjes, technische problemen of lichamelijke?
Dit was de 5de maal dat ik zo'n reis ondernam, en ervaring speelt dan ook een grote rol.
Ik heb het geluk gehad met het weer, ook geen ongevallen of zware technische pannes.
Enkel de fiets tijdens een middagmaal in de volle zon laten staan, en daarna was al het vet uit de lagers van de trapas gelopen (gesmolten?).
De laatste dagen kraakte het dus wel wat...
Maar voor de rest is alles heel goed meegevallen, waarvoor dank aan het lot!
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Wat neem je zowel mee aan reserve onderdelen voor zo'n trip? Neem toch aan dat je in the middle of nowhere niet zomaar alle onderdelen kan vinden.
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

SenV2312 schreef:Wat neem je zowel mee aan reserve onderdelen voor zo'n trip? Neem toch aan dat je in the middle of nowhere niet zomaar alle onderdelen kan vinden.
Ik rij met de Continental Protection X-Kings tubeless...
Geen enkele keer lek gereden!!!

2 binnenbanden + klevertjes.
Handpomp
Olie voor ketting.
Vet
Derailleurpad
Reserve-ketting + reserve schakels
Beetje tools
Reserve smartphone
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik kan lastig iets anders zeggen dan de andere mensen, omdat alles al is gezegd. Fantastische tocht met een prachtig verhaal. Ik ga me maar is verdiepen in een vakantie naar Spanje in 2017....
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Wat mijn bovenbuurman zegt, en echt gaaf om te zien wat voor avontuurlijke trips je hebt gedaan. Zoveel gaver dan een TransAlp boeken bij Vasa Sport hahaha. Ben begin vorig jaar begonnen met het rijden met een gps en dat opent echt een wereld van mogelijkheden. Wil ook wat avontuurlijkere meerdaagse trips gaan doen. Zou bijvoorbeeld graag ook eens willen biken in Schotland/Wales/UK.

Waar je logistiek alleen snel tegenaan loopt als je geen rondtrip maakt is reizen naar punt A en weer vertekken vanuit punt B. Op de heenweg kan je mooi je fiets per vliegtuig in een fietskoffer/doos vervoeren, maar dan.......kan je de koffer/doos weggooien en heb je op punt B hier niet meer de beschikking over.

Hoe doe jij dat?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Toffel schreef: Ik rij met de Continental Protection X-Kings tubeless...
Geen enkele keer lek gereden!
Ik heb de ctc over de pyreneeen gefietst met mountainking protection.
Ook helemaal niet lekgereden terwijl anderen regelmatig lekreden en het rubber om de oren vloog.

Prima bandjes die protection.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

rutger079 schreef: Waar je logistiek alleen snel tegenaan loopt als je geen rondtrip maakt is reizen naar punt A en weer vertekken vanuit punt B. Op de heenweg kan je mooi je fiets per vliegtuig in een fietskoffer/doos vervoeren, maar dan.......kan je de koffer/doos weggooien en heb je op punt B hier niet meer de beschikking over.

Hoe doe jij dat?
Concreet:
Voor de 2 CTC over de Pyreneeën:
met de auto van Bxl naar Parijs, daar de nachttrein naar Portbou
aangekomen in Hendaye de TGV terug naar Parijs.
Op de meeste nachttreinen, en op sommige TGVs kan de fiets in een gereserveerd compartiment.

Voor de rondrit in het Cantabrische Gebergte (N-Spanje):
Met de auto van Bxl naar Charleroi, daar met de fiets in een doos met Vueling naar Asturias Airport.
Dan met de taxi naar Oviedo. Daar een hotel geboekt voor de eerste nacht, alsook voor de laatste nacht op voorwaarde dat ze mijn kartonnen doos zouden bewaren.
Terugreis spreekt voor zich...

TransAlp van München naar Riva del Garda:
Met de auto van Bxl naar Keulen, vandaar met de nachttrein naar München.
Dan met de fiets over de Alpen naar Riva del Garda. Daar in Torbole de dagtrein genomen naar ikweetnietmeerwaar om uiteindelijk terug te komen in Keulen.

Trans Spanje:
Vliegtuig van Bxl naar Malaga. Daar kartonnen doos weg gegooid.
In Hendaye heeft een Nederlandse organisatie mijn fiets tegen betaling opgepikt in een wel bepaald hotel en werd die 2 weken later thuis aan de deur afgezet.

Al dat transport kost natuurlijk wel wat 'nutteloos' geld, maar bon...
Voor wat hoort wat.
Wsl bestaan er goedkopere alternatieve, maar voor mij was dit telkens wat me het beste uitkwam..!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

:-q
Thanks voor je input!
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Heel gaaf zeg! Prachtige toch, schitterende foto's en de dagelijkse afstanden zijn zeker niet mals. Ben heel benieuwd naar het filmpje. Respect!
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Heel gaaf zeg! Prachtige toch, schitterende foto's en de dagelijkse afstanden zijn zeker niet mals. Ben heel benieuwd naar het filmpje. Respect!
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

JeroenvV schreef:Heel gaaf zeg! Prachtige toch, schitterende foto's en de dagelijkse afstanden zijn zeker niet mals. Ben heel benieuwd naar het filmpje. Respect!
Bedankt JeroenvV!
Het filmpje staat enkele posts hoger..!
:wink:
Plaats reactie