Ervaringen Gran Canaria

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Ik ben afgelopen meivakantie in Gran Canaria geweest en bij Ayagaures de Grand Canyon trail gefietst. Super ervaring gehad! Heeft een van jullie ervaring met de Bikemotion fietsweek van 299 euro??? Lijkt me top om die tour een keer te gaan doen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Free Motion ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En, bedoel je Free Motion op Gran Canaria?
Daar heb ik 3 dagen mee gefietst, was niet verkeerd.
Goede fietsen, leuke mensen, leuke tochten, shuttle van en naar hotel.

Ik mocht ook de fiets meenemen naar het hotel, maar dat heb ik niet gedaan omdat er geen goede stalling was in het hotel.
Bovendien was mijn 3 daags arrangement om de andere dag, dus fiets staat dan telkens een hele dag "ergens".
Shuttle dienst was perfect, dus lekker de fiets bij Free Motion laten staan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Ja Free Motion idd! Maar jij hebt de DH Tour gedaan en de rustige Tour en de canyon Tour?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, downhill tour vanaf de top, dus zo'n 1900 m afdalen.
Vooral het eerste deel is mooi.
Later wordt het vlakker en kom je in dezelfde omgeving die je met de Canyon tour ook aandoet.
Ook nog een dag door wat dorpjes en boomgaarden (olijf en sinaasappel) getoerd.
Was allemaal goed geregeld, niets op aan te merken.
Zorg wel voor een Camelbak met een 3 liter reservoir.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Wij gaan deze zomer ook twee weken op Gran Canaria. Ben nog aan het twijfelen om ook 1 dag te gaan fietsen...
Hoe is de moeilijkheid van de tochten? Is het voor iemand met geen ervaring in buitenland ook te doen? Ik fiets voornamelijk in Heldense Bossen in Noord Limburg (vlak met kleine korte klimmetjes, wel veel los zand).

Moet je bij Free Motion ook van te voren boeken? Of kun je er ook gewoon binnenlopen?

Ik moet ook nog even kijken of ik toestemming krijg van de "baas" om een dag te gaan fietsen :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben gewoon binnengelopen.
De "DH" tour vanaf het hoogste punt vh eiland vraag in het eerste stuk nog wel wat alpine vaardigheden.
De overige touren gaan niet over extreme paden.
Met de canyon toer moest je wel op eigen kracht omhoog, vergelijkbaar met Zuid Limburg en Ardennen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Je kan gewoon binnenlopen alleen heb je minder keuze in de fietsen, ik wilde een fully maar ze hadden in mijn maat XL alleen hardtail beschikbaar.

Voor de rest goede service! Ik heb ook weinig buitenland ervaring maar canyon tour is goed te doen, eerste 15 km over vals plat ernaartoe fietsen over het asfalt en vanaf de stuwdam over rotsige wegen lang omhoog en lang en hard omlaag :-p

https://www.youtube.com/watch?v=iMSyvx0rek0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgens mij heeft de gids ook nog wel wat vrijheid om de tocht aan het niveau vd deelnemers aan te passen.
Ze gaan geen dingen doen die niet verantwoord zijn.
Maatje L was gewoon voorradig, maar inderdaad, S en XL zou je misschien van tevoren even moeten melden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Ik wilde binnenlopen een keer op een middag, maar toen waren ze dicht... o ja fiësta hé.... wel een foldertje meegenomen die buiten lagen. Uiteindelijk besloten om niet te gaan fietsen...

Zijn wel twee dagen met de huurauto de bergen in geweest en toch wel leuke stukken om te fietsen gezien! Was ook goed warm! Op plaatsen 40 graden!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Boscrosser81
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 18 oktober 2013, 19:45

Ik ga as woensdag die kant op en ben ook van plan de DH tour te gaan doen. Nu wil mijn vrouw graag weten hoe lang ik dan ongeveer weg ben. Kan iemand mij dat vertellen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Boscrosser81 schreef:Ik ga as woensdag die kant op en ben ook van plan de DH tour te gaan doen. Nu wil mijn vrouw graag weten hoe lang ik dan ongeveer weg ben. Kan iemand mij dat vertellen.
De hele dag.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Voor degenen die ervaring hebben met de tochten van Free Motion op Gran Canaria. Kunnen jullie misschien wat meer vertellen over het aandeel echte singletrack trails in de tocht(en) die jullie hebben gedaan?

Ik zit te kijken op http://www.free-motion.com/mtb/mountainbike-tour/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ze hebben drie categorieën: Sport, Sport XL, en Singletrail. Dat impliceert dat Sport en Sport XL weinig of helemaal niet over singeltrack gaan. En Singletrail (Duits voor singletrack denk ik ;-) ) zo veel mogelijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zoiets dus.
Van tevoren goed doorspreken wat jouw bedoeling (en ervaring) is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Beste mensen, even wat nieuw leven in deze topic.
Ga in december naar Gran Canaria en de spectral gaat mee.
Heb ondertussen al even rond gekeken op het web voor wat trails.
Ik verblijf zelf in de buurt van Fataga, dus zit al een beetje op hoogte, maar heb ook een auto.
De vrouw is al bereid om me in ieder geval 1x per dag ff naar de Pico op 1950 hm te brengen.
Heeft iemand onderstaande trails gereden en wat vonden jullie van die trails.
bijv: Ayacata trail, Guayadeque trail, Chira trail.
Iemand nog suggesties, heb redelijke ervaring / skills om me staande te houden in ruig terrein, neem de full face en bescherming ook mee.
Zijn er bikers die eventueel gps tracks hebben van wat uitdagend terrein, en die via een pb willen delen.
Misschien nog meer mensen die in die periode gaan biken / plannen hebben ?
Thanks.
Wie goed doet, goed ontmoet...
Plaats reactie