Frankrijk, Bourgogne Morvan

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

We gaan van 13 - 28 augustus naar Camping "Le Village des Meuniers" in Dompierre-les-Ormes (in de buurt van Macon) in het zuidelijke deel van de Bourgogne.
Zijn er nog bikers die in dezelfde periode daar in de buurt zijn en zin hebben in een rondje door de bossen van de Bourgogne of Morvan?
Live life on the edge, the view is much better there!
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Niemand?

Iemand misschien wel ervaring met de omgeving daar?
Is het leuk voor de mtb of beter de toerfiets meenemen?
Live life on the edge, the view is much better there!
Fietsmargriet
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 11:19
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het ligt er aan wat je precies zoekt qua mountainbiken maar erg veel GPS-routes kon ik op http://www.utagawavtt.com/gmap/carte-generale-topos-vtt" onclick="window.open(this.href);return false; niet vinden...

De michelin-kaart toont daarentegen wel redelijk wat witte en slingerende weggetjes, vaak met een groen randje (dus volgens Michelin mooi).
Fietsgroet,

Margriet
Les Camélias
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Genoeg te vinden over de Morvan op deze site:
http://www.mountainbike.nl/forum/search ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg mooie buurt waar je goed kan mountainbiken, maar verwacht niet iets technisch.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik fiets er de laatste jaren wel vaker in de morvan, vanuit honore les bains. Dit jaar ben ik tot en met 15 aug daar. Kleine overlap dus. Als het weer meezit kunnen we misschien een rit afspreken. Zie maar, want maçon is er nog een aardig eind vandaan. Ik heb er ooit een bundel routekaarten gekocht met allemaal uitgepijlde tochten door de morvan. Le morvan a vtt. Die moet je zien te scoren. Boekhandel of vvv. Er zijn veel routes uitgezet. Persoonlijk vind ik route 5 bis bij mont bouvray een topper. Moet je met 1000 hoogtemeters wel een beetje conditie voor hebben.
Laatst gewijzigd door pietervl op zo 2 augustus 2015, 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Gezien de beperkte hoeveelheid bos en uitdagende paden in de directe omgeving, heb ik maar besloten om de racert mee te nemen op vakantie.
Volgend jaar maar een plek zoeken waar de mtb weer mee kan....
Live life on the edge, the view is much better there!
Plaats reactie