Oostenrijk '15

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
ktmbiker1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 22:54
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport '14

Hallo Allemaal,

Ik heb deze middag een flinke tijd doorgebracht op dit forum om te zoeken naar informatie over mtb'en in Oostenrijk. Ik kom veel informatie tegen en neig om deze komende zomer, ergens Augustus/September samen met 2 andere vrienden te gaan mtb'en in Oostenrijk. We zijn fanatieke wintersporters en zijn afgelopen winter in Ischgl geweest en hebben daar gezien dat er veel mountainbike mogelijkheden zijn. Toch willen we daar niet heen gaan omdat het niet echt ons 'type' dorp is.
Sölden lijkt ons daarentegen wel een super gebied om een weekje heen te gaan. Hebben er al verschillende wintervakantie's doorgebracht. Helaas is veel informatie over mountainbiken in Sölden op dit forum gedateerd.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met mtb'en in Sölden en eventueel Tips hebben. Of een ander dorp aanraden voor ons om heen te gaan.

We zijn twintigers uit Limburg die een goede conditie hebben en al aantal jaren mountainbiken. Liefst zitten we in een hotel midden in het dorpscentrum centraal van alles. We zoeken ook echt een gebied waar je als mtb'er met de liften naar boven kunt. De mountainbikes willen we ter plekke huren zodat we die zelf niet hoeven mee te nemen. Alle Tips zijn welkom!
rubkuh
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 14:14
Mijn mountainbike: Trek Remedy

ZaalBach hinterglem, fantastische mogelijkheden
==TREK REMEDY==
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

+1 :-q .
Saalbach Hinterglemm Leogang.
Helemaal ingesteld op MTB en in de zomer, XC en Downhillen, alle niveau's.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Ik ben in saalbach over een maand, lang weekendje XC'en en AM'men.
Zal tzt er wat over schrijven.

Om alvast reclame te maken voor het onderkomen: http://www.glemmlodge.com" onclick="window.open(this.href);return false; (jonge Nederlandse eigenaren) :-q

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Kan mij voorstellen dat Ischgl niet echt jullie dorp is. Je zou echter kunnen overwegen in één van de omliggende dorpen (Galtür of Kappl bv.) te gaan zitten. Aan de andere kant van de Silvrettapas ligt overigens ook een mooi gebied om te mtb'en; het zgn. Montafon in Vorarlberg. Wat minder bekend maar zeer de moeite waard ! Zie: http://www.montafon.at/biketouren" onclick="window.open(this.href);return false;
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Evanix
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 12 augustus 2009, 18:21

Innsbruck is geen dorp maar een (studenten)stad, zeer veel faciliteiten en in de zomer een fietsstad bij uitstek.
Omringt door bergen zijn er legio bike mogelijkheden, maar ook uitgaan, toffe campings, goede restaurants en er is zelfs een Subway ;) Dit is Zuid-Tirol.....ik vond het er supergaaf !
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

En iemand toevallig ervaring in Serfaus?
Pedal damn it!!
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

hotdog schreef:Ik ben in saalbach over een maand, lang weekendje XC'en en AM'men.
Zal tzt er wat over schrijven.

Om alvast reclame te maken voor het onderkomen: http://www.glemmlodge.com" onclick="window.open(this.href);return false; (jonge Nederlandse eigenaren) :-q
Ik hoop dat dan al alles open is.....

Kan zomaar nog sneeuw liggen rond die tijd en volgens mij zijn ook nog lang niet alle routes open. Staat ergens op de site welke route vanaf wanneer open is.
StAlTiCa
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

nightcrawl schreef:En iemand toevallig ervaring in Serfaus?
Deze had je vast wel gezien??
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/su ... untainbike" onclick="window.open(this.href);return false;

Of op Youtube gekeken:
https://www.youtube.com/watch?v=fnlbQiIvFmI" onclick="window.open(this.href);return false;
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

yup allebei. Was meer benieuwd naar ervaringen van forum leden ;)
Pedal damn it!!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

In eerste instantie stond dit park in een slecht daglicht omdat je naast een dagpas voor de lift ook nog een kaartje moest kopen voor de fiets. Het geheel werd hierdoor erg duur. Dit lees ik echter niet terug in de laatste verslagen op mtb-news.de. Dus dan is Serfaus net zo duur als Saalbach of Leogang. Misschien wijs dit nogmaals goed uit te zoeken?
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Wat ik zo op de site lees is de prijs all-in. Park kwam goed uit de test van Bike. Dat is onder andere de reden waarom we daar wellicht heengaan. Maar we gaan er niet alleen naar toe vanwege het bikepark maar meer om routes te rijden en dan 2 dagen in het bikepark is ook mooi.

Heb het idee dat heel oostenrijk wel mooi is ;)
Pedal damn it!!
ktmbiker1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 22:54
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport '14

Thanks voor alle reactie's

Denk dat ik me eens gaan oriënteren op Saalbach.....Ik kijk uit naar alle tips & verslagen van andere forumleden!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nightcrawl schreef:yup allebei. Was meer benieuwd naar ervaringen van forum leden ;)
Wij zijn een halve week in Serfaus geweest, maar da's alweer een paar jaar geleden en toen was het park er nog niet.
Hebben wij niet gemist, want de berg was er al wel :-D
Met een liftpas kon je overal naar boven en naar beneden mocht je toen nog lekker zelf uitzoeken.
Ik heb er goede herinneringen aan, de gps routes die we hadden gedownload klopten ook allemaal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
v_schultinge

Montafon kan ik echt aanraden. Ik woon er nu een tijdje en heb vele routes gereden tot nu toe. Het uitzicht en de omgeving is schitterend en de tochten die je kan maken zijn ook fantastisch. Het ontbreekt wel een beetje aan spannende single trails.
Plaats reactie