Lago Maggiore, Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Vanaf zondag tot eind Juli zit ik op de camping.
Canyon Strive gaat lekker meej. :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Ik zit van 7 t/m 21 augustus op Camping Isolino. De Nerve gaat zeker mee! Maar inderdaad heb ik vorig jaar ervaren, dat alleen fietsen in dit soort gebieden, niet altijd even fijn is. Beter met 2 of meer. Toen zat ik aan het meer van Annecy. Ik had gehoopt, op de camping iemand met dezelfde hobby te treffen, maar dat was toen helaas niet het geval.
Ik zag dat Continental lido vlak bij is..... Dus mochten er mensen in dezelfde periode ook met de bike daar zijn, ik ga graag mee op avontuur. Het mooiste zou zijn, als je ook op Isolino zit.
Overigens worden er wekelijks MTB tochten georganiseerd vanaf Isoline, las ik bij hen op de site.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik zat vorig jaar op Isolino. Heb daar om de dag op de fiets gezeten en dat is prima alleen te doen mits je een Navi bij je hebt en wat leuke routes erop hebt staan. Ik ben absoluut geen topper en heb in dat gebied nooit het gevoel gehad dat ik over mijn limiet moest om ergens beneden te komen. Wat voor mij niet te fietsen was ging ik gewoon lopen. Telefoon mee, niets aan de hand. Maar ik ben dan ook een biker die het liefst alleen op pad gaat en kan mij ook voorstellen dat er legio zijn die dat niet graag doen. Er staan iig volop mountainbikers op de camping om je eventueel bij aan te sluiten voor een ritje.
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Ik zit vanaf gisteren ook op de camping. En volgens mij wordt er op woensdag een georganiseerde tocht gereden. Eens kijken of er meer mensen zijn om samen een tochtje te maken.

Met z'n allen is toch leuker.
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Vanaf 4 augustus twee weken continental, dus laten we afspreken dan. Stuur maar ff pb. Heb ook al met een mede forumlid een afspraak staan. Daarnaast heb ik ook al contact gehad met de mountainbikeitaliaan die vanaf de camping de route begeleid!
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Als jij komt ben ik net weg....
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Das zonde veel plzezier iig, maar Belg dan :-q
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Striver
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 juli 2017, 16:07

Rijd komende woensdag met de campingride meej (camping isolino), gaan er nog meer? Heb overigens ook nog een ritje gepland staan vanaf de Mattarone... eerst met de gondel naar boven en daarna met de bike naar beneden. Als iemand zin heeft om mee te gaan, dan hoor ik het graag :)
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Ik ben er woensdag ook!!.
De Mottarone ga ik de komende weken ook nog een keer af.

Wij staan op caravan 70. Kom een keer langs kunnen we wat afspreken.
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

@Oosie, ga ik zeker doen, die PB sturen. Ik heb nog wat problemen met inloggen op mijn tablet, hier op het forum(doe dit met mijn pc). Maar dat is hopelijk zsm. opgelost, zodat ik met de tablet ook op het forum kan. Zodra we in Italie zijn stuur ik je een bericht om wat te plannen. Heb je ook GPX routes van de omliggende natuur? Ik heb wel een gps, maar kan niet veel vinden. heb 1 route ingelezen, maar vermoed, dat dat ook de route is, die men vanaf de camping fiets.
R11i
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 februari 2017, 07:41

Goedendag.. momenteel zit ik net voorbij Baveno. Ik was meer op zoek naar de enduro/downhill achtige parcours en vooral alleen down :-) (conditie zwaar onder de maat momenteel) Ik begrijp dus dat de mottarone een goeie is om te doen, ik zag ook nog een lift bij Sasso del Ferro, iemand idee of daarnog iets te doen is?
Deze vakantie was ik meer ingesteld op bike parcs dus heb de garmin thuis gelaten. Iemand nog enig idee of je echt bike parc direct om het meer hebt? Of zijn het meer rotsachtige trails? As vrijdag ga ik met een vrij onervaren maat dan de mottarone doen denk..

Tips etc welkom! Thanks
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

@belg pbtje gestuurd.
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Striver
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 juli 2017, 16:07

Jow R11i, je hebt een pb.
Zoek nog iemand om de Mattarone mee af te knallen. Liefst ergens volgende week omdat ik momenteel een keelonsteking heb. :evil:

Het is deze rit overigens:
R11i
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 februari 2017, 07:41

Ik kreeg nog een tip van Stresa outdoor voor bike park:

"Looking for Sandopark, in the mountain area named Sandomenico.
Not so far from Domodossola, that area have a dh/enduro bike rental."

+\-35 min rijden vanaf Baveno

Denk deel m ff!

Gr Ralph
Striver
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 juli 2017, 16:07

Morgen iemand zin om de mattarone af te rijden/knallen? Om 9:30uur sta ik bij de gondel in stresa... Heb een grijze Canyon Strive bij... :D
Plaats reactie