Video: TransAlp van München naar Riva del Garda

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

mooie film :-q

en respect voor de hoogtemeters, 2700hm op een dag lukt me net, maar 10 dagen achter elkaar moet ik niet aan denken.
en dan heb je ook nog wat extra gedaan om steeds je camera weer op te halen.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Geloof dat alles inmiddels al meerdere keren is gezegd, maar respect dat je dit solo hebt gedaan, respect voor de dagafstanden en hoogtemeters..............en echt heel mooie beelden en top ge-edit!!

Wat wordt je volgende avontuur?
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Wow mooie toch zeg! En wat een hoop km's en hm's elke dag!

Hoe doe je dat eigenlijk met eten en drinken onderweg ? Je bent toch de hele dag onderweg en je verbruikt nogal wat calorien en vocht. Het lijkt me sterk dat je voor 10 dagen eten meeneemt in je rugzak... Ik neem aan dat je 's avonds een restaurant en 's ochtends een bakker opzoekt, maar leef je onderweg dan op gelletjes, repen en sportdrank?
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

rutger079 schreef: Wat wordt je volgende avontuur?
Telkens 2 opties open laten om last-minute te besluiten afhankelijk van het weerbericht.
In volgorde van 'voorkeur':

1. Van zuid naar noord door Spanje; van Malaga naar Irun. 1750km en een heleboel hoogtemeters, maar minder hms/100km dus zou het goed vooruit moeten gaan
2. TransAlp van Meer van Geneve naar Gardameer. Ik zou graag bovenaan de bergen langs het Gardameer staan om het meer 2000m lager te zien liggen. Tijdens de vorige reis was er een dicht wolkendek boven het meer...

sintesibiker schreef: Hoe doe je dat eigenlijk met eten en drinken onderweg ? Je bent toch de hele dag onderweg en je verbruikt nogal wat calorien en vocht. Het lijkt me sterk dat je voor 10 dagen eten meeneemt in je rugzak... Ik neem aan dat je 's avonds een restaurant en 's ochtends een bakker opzoekt, maar leef je onderweg dan op gelletjes, repen en sportdrank?
's Morgens eet ik vééél tijdens het ontbijt in hotel, B&B, of ga langs bij de bakker.
Voor onderweg het ik wat koekjes en/of snoep.
's Middag eet ik in het eerste het beste restaurant een maaltijd.
's Avonds alweer op hotel of restaurant, en dan telkens 2 hoofdschotels! (De reacties van de uitbaters zijn goud waard... maar mijn rekening is daarna ook wel goud waard! ;-) )
Geen energybars of gels of sportdrank.
Voor drank; 'smorgens 2L water in de camelbak + 750ml in doorzichtige drinkbus. Eerst camelbak leegdrinken, en daarna zuinig omspringen met drinkbus. Het voordeel is dat je in een drinkbus ZIET hoeveel er nog inzit, in tegenstelling tot een camelbak in een volgepropte rugzak. Indien de gelegenheid zich aanbiedt, de watervoorraad aanvullen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Toffel filmpje !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Schitterend gemaakt! En complimenten voor de gereden afstand in combinatie met deze hoogtemeters. :-q
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

Gadverdamme wat ben ik weer jaloers! top trip, top filmpje!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ik zat ff te googlen en kwam toen op dit topic. Super gaaf zeg!

Nog wel een paar dingen die ik me afvraag.. Vragenlijstje :oops: :wink:
- Hoe ben je terug gekomen bij je startpunt?
- Zitten er serieus zoveel restaurants/cafeetjes in de Alpen dat je die vaak tegen komt, of plan je je route hier om heen zeg maar?
- Heb je daar overal internet, dat je een hotel o.i.d. kon opzoeken?

Alvast bedankt :-q
*Niels*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 22:19

Hi, Dit is echt super gaaf! Is er ergens een mogelijkheid de GPS van deze toch terug te vinden?
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Val in herhaling. Maar wat n super vid. Perfecte sfeer en dito muziek. Diepe buiging.
Goed man. Prima
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

*Niels* schreef:Hi, Dit is echt super gaaf! Is er ergens een mogelijkheid de GPS van deze toch terug te vinden?
http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8158139" onclick="window.open(this.href);return false;
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

datang schreef:Ik zat ff te googlen en kwam toen op dit topic. Super gaaf zeg!

Nog wel een paar dingen die ik me afvraag.. Vragenlijstje :oops: :wink:
- Hoe ben je terug gekomen bij je startpunt?
- Zitten er serieus zoveel restaurants/cafeetjes in de Alpen dat je die vaak tegen komt, of plan je je route hier om heen zeg maar?
- Heb je daar overal internet, dat je een hotel o.i.d. kon opzoeken?

Alvast bedankt :-q
Hi,

Heenreis was met de auto van Brussel naar Köln,
vandaar met de trein naar München.
Fiets naar Riva del Garda.
Terugreis was met de fiets naar Roverto,
vandaar met de boemeltrein naar München,
en vandaar met een snellere trein terug naar Köln.

In de Alpen zijn héél véél eet- en slaapgelegenheden in vergelijking met de Pyreneeën of Cantabrisch Gebergte.
Met mijn route zoek ik verlaten regio's op, maar de meeste wegen komen vroeg of laat toch uit in de bewoonde wereld.

Een smartphone (en internetverbinding!) is een handige tool; via Google Maps kan je opzoeken waar er in de buurt hotels/restaurants zijn. Het is verrassend te zien hoe op de meest verlaten plaatsen tóch internetverbinding is!
Plaats reactie