Vasa Transalp topic 2015

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vasa transalps....per 1 december kun je je weer inschrijven.

Wij hebben alvast flink geronseld en staan met 17 man aan de start bij de Dolomieten huttentocht in september! Dat 'flink' viel eigenlijk ook wel mee... binnen no time was de groep bijeen, meer dan 4 weken hebben we er niet voor nodig gehad.
Zin in, na de zeer geslaagde Merano Mittenwald, een jaar geleden!
Oh ja, vanaf 9 man krijg je groepskorting en er is vroegboekkorting, scheelde aardig in de prijs.

modbreak jf: een wat algemener TransAlp topis is prima, iets te nadrukkelijk verwijzen naar reisorganisaties niet. Die link dus verwijderd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Mag dat wel.. reclame maken?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Reclame? Vorig jaar was er ook een Transalp topic 2014, niet door mij gestart overigens. Ik maak ook 'reclame' voor merken en type fietsen waar ik enthousiast over ben, waar ik positieve dingen over las, etc, etc. Heb eigenlijk niet het idee 'reclame' te maken. Ben wel enthousiast over ze, en met mij meerderen, getuige de topics van de afgelopen jaren. Dus volgens mij mag en kan het wel.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Ik heb er ook geen probleem mee, maar mijn topic met dezelfde redenen over mountainbiken in Roemenië werd verwijderd omdat het reclame zou zijn. Vandaar dat ik de vraag hier even stelde.
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

aurelius schreef:Vasa transalps....per 1 december kun je je weer inschrijven, http://www.vasasport.nl/zomerreizen/pro ... soverzicht" onclick="window.open(this.href);return false;.

Wij hebben alvast flink geronseld en staan met 17 man aan de start bij de Dolomieten huttentocht in september! Dat 'flink' viel eigenlijk ook wel mee... binnen no time was de groep bijeen, meer dan 4 weken hebben we er niet voor nodig gehad.
Zin in, na de zeer geslaagde Merano Mittenwald, een jaar geleden!
Oh ja, vanaf 9 man krijg je groepskorting en er is vroegboekkorting, scheelde aardig in de prijs.
Ga je de Giro Dolomiti doen Aurelius? Hebben wij dit jaar gedaan. Mooie tocht! Er zijn eigenlijk maar 2 echte berghutten. De rest zijn meer berghotels (wel op hele mooie locaties!). Achteraf vonden wij het wel fijn omdat de hutten toch wel spartaans zijn. In 1 hut sliepen wij vlakbij de wc. De hele vloer ging op en neer als iemand naar de wc ging, dus dat was een kort nachtje :D. Wel prachtig hoor! Moet je een keer gedaan hebben!

Dit jaar willen we weer gaan met VASA, alleen we weten nog niet welke tocht.

Gr. Pike
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ja, de Giro Dolomiti. Ik verheug me met name op die berghotels :winkie: . Lekker zacht behaaglijk bedje na zo'n dagje fietsen, heerlijk! En hopelijk warme douches. Over die hotels maak ik me geen zorgen, die echte hutten lijken me een grotere uitdaging.
In 2013 Mittenwald-Merano gedaan, ook schitterend. Zit dit jaar een variant van in geloof ik, eerste stuk Mittenwald-Lermoos ontbrak daarin, geloof ik. Die is in ieder geval aan te bevelen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

Ach de hutten, het leuke is dat ze op een berg liggen in de natuur en niet in een uitgestorven wintersportdorp. Het belangrijkste is de te rijden routes, en die zijn in de Dolomieten zeker de moeite waard.
Oh ja nog een tip, aangezien je in een berghut overnacht is het laatste stuk van de route vaak nog een pittige klim. Zeker naar de laatste hut. Dus zorg dat je nog wat reserve hebt....
One Life, live it
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Iemand zich aangemeld voor de Giro Stelvio?
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
un deurtrappertjuh
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 2 juni 2010, 22:56
Mijn mountainbike: Ghost Kato Pro8

Ik ga dit jaar mijn eerste Transalp fietsen. Van Saalbach-Hinterglem naar Cortina. Code blauw ;-). Ga dit samen met mijn zwager doen. Heb de foto's en filmpjes gezien en heb er zin in. Zijn er meer liefhebbers die deze rit gaan doen?
De Ghost is uit de fles.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Wel 'n Transalp. Niet met Vasa maar met organisatie waar paar vrienden al twee keer mee zijn weggeweest.
Voor mij de eerste keer.
StAlTiCa
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Welke organisatie?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

StAlTiCa
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

oké dank je...
Ad van Gils
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 29 oktober 2014, 19:58
Mijn mountainbike: Cannondale F3 met crossmax SLR

Ik ben jaren geleden een keer met deze organisatie mee geweest.
in een woord, Super!
bergie63
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 1 juni 2015, 19:26

2 Jaar geleden met hen een mooie Mittenwald Merano transalp gereden, na 'gek' te zijn gemaakt door een aangetrouwd schoonfamilielid (Aurelius). Ik heb genoten! In september me weer aangemeld voor een Dolomietentrip. Deed ik de vorige op een hardtail, kijk nu met een scheef ook naar een volgeveerde fiets. Heb de smaak te pakken gekregen.
Plaats reactie